מחקר: שחיקה ביעילותן של תוכניות נאמנות זוהתה אצל מרבית הקמעונאים

שחיקה משמעותית נוצרה בשנים האחרונות ביעילותן של תוכניות נאמנות – זאת מגלה מחקר שנערך על ידי חברת Jupiter. מסקנות המחקר הן כי השחיקה תימשך, בעיקר בגלל הדמיון הרב בין תוכניות הנאמנות של קמעונאים שונים, והעדר כמעט מוחלט של בידול המייצג יתרונות משמעותיים ללקוח. "הקונים נעשו מפונקים," אומר מרק גולדסטיין, המנכ"ל של חברת Loyalty Lab, המסייעת לקמעונאים לפתח תוכניות נאמנות. "השיטה המקובלת לצבירת נקודות אינה יעילה, שכן כולם עושים זאת," אומרת פאטי אוונס, אנליסטית בחברת Jupiter, ומוסיפה כי רק גישות חדשניות ויצירתיות בתחום תוכניות הנאמנות תוכל לתגמל קמעונאים. אוונס מציגה לדוגמא את תוכנית הנאמנות של רשת Nieman Marcus היוקרתית המעניקה ללקוחותיה תמריצים כמו הזמנות למסיבות פרטיות, והקצאת כוח אדם מיוחד לאריזה מיוחדת של המצרים שנרכשו. המכנה המשותף לתכניות נאמנות יעילות הוא היכולת לזהות את אותם ביקושים אשר יגרמו ללקוחות להרגיש כי הקמעונאי משקיע מאמץ של ממש לתת להם הרגשה טובה.



התייחסות: אכן קשה להבחין בהבדלים משמעותיים בין תכניות הנאמנות השונות. מרבית החברים במועדוני לקוחות מסכימים להיות חברים בהם בשל גישה אפאטית כמעט של 'אולי יצא מזה משהו'. תכניות נאמנות יעילות צריכות להיות מבוססות על גורם 'ההפתעה החיובית' ועל שילוב של 'סיפוק מיידי' (QUICK FIX) עם הטבות יצירתיות.



* הידיעה נלקחה מ- Trends – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות


(https://www.trends-news.com)

אולי יעניין אותך

15795pic.jpg1_

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח