חשבו על ערוצים לא שגרתיים לשיווק והפצה

ערוצי השיווק ונקודות המכירה הינם אמצעים קריטיים מעין כמוהם להצלחת מכירת המוצרים של הפירמה. אם החברה שלך משווקת קלטת וידאו לילדים, המקומות עליהם תמיד חשבת למכור את אותן קלטות הם בחנויות הצעצועים, חנויות לכל המשפחה וספריות וידאו. אך החשיבה המקובעת הזו שייכת לעידן הישן. כיום צריך לחפש ערוצי הפצה מיוחדים יותר ולהגדיל ככל שניתן את נקודות המכירה של המוצר.

האם לפני חמש שנים חשבתם שימכרו טלפונים ניידים בסופר פארם? קוקה-קולה בתחנות דלק? מחשבים ברשת מזון? דיסקים בקיוסקים? או ספרים בבית קפה? קרוב לודאי שלא חשבתם על כך. לפני עשרים שנה, הכנסת חיתולים חד פעמיים לרשתות מזון היתה צעד אמיץ וחדשני. אך העולם המודרני מצריך חשיבה יצירתית, הן להגדיל נפח מכירות של מוצר מסויים והן על מנת להגדיל את מחזור המכירות של סופר מרקט, חנות פארם או תחנת דלק.

חברת פז יצאה לאחרונה במבצע ענק תחת השם: "פז והמורדים", אשר לווה גם בקמפיין טלויזיה. לאחר חודש של מבצע נמכרו ברשתות השיווק ובקיוסקים 800,000 יחידות של מדבקות הסידרה. חגית קמין, מנהלת השיווק של פז, אמרה בהקשר זה (וגם צדקה): "תחנות פז הפזורות ברחבי הארץ, מהוות פלטפורמה אידיאלית לשיווק מוצרים שהם להיט לילדים ובני נוער". אך לא רק להם: כמות האנשים הזורמת מדי יום בתחנות הדלק ונעצרת בהן למספר דקות, מהווים פוטנצאל שיווקי אדיר.

אם גם לכם יש מוצר הנמכר במספר נקודות מכירה, נסו לחשוב על נקודות המכירה הלא שגרתיות עבורו: תחנת דלק, רשתות פארם, רשת בתי קפה, פיצוציות, מספרות, מכוני קוסמטיקה, חוברות כרטיסי האשראי (כן, גם זה מדיום אדיר), חנויות האינטרנט או בקיצור: נקודות מפגש אליהן מגיעה מסה גדולה של אנשים.

מאת: אורן בסון
* למתעניינים בנושא, אשמח לספק מידע נוסף: oren@allmarketing.co.il

אולי יעניין אותך

אגם זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
רם-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
ללמד נהיגה
ניר שמול - מנכל חברת שניר
עותק של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח