דלפק הקבלה הינו "חזית" החברה כולה – בדיוק כרושם הראשוני במפגש אישי, עם אדם.
לפי מחקרים, הרושם הראשוני מגובש תוך אלפית השניה עד מספר שניות ספורות ומהווה את עמדת הלקוח לחברה, לנציגיה ועד למוצר אותו היא מבקשת לקדם.
על רקע זה התפתחה פילוסופיה שלימה בתחום עיצוב המשרד בעסקים בכלל וביחס לעיצוב דלפקי הקבלה בפרט – ככרטיס הביקור ללקוח, לספק, במיצוב העסק למול מתחרים ועד להשפעה על תפוקת העבודה במשרד ו"גאוות היחידה".
עיצוב עמדת הקבלה, הינו חלק בלתי נפרד מתכנון עיצוב המשרד, מבחינה סגנונית – בחומר, צבעוניות וכד. להלן מספר המלצות אשר יסייעו לייצר את הרושם המיועד.
שפה אחידה = מסר ברור!
ראשית, בדקו כיצד היתם רוצים להיתפס בתודעת המבקר – איזה מסר תעדיפו "לשדר" ? חברה דינאמית וצעירה? וותיקה, בעלת מוניטין ומבוססת? חברה סולידית, המקנה שירותים ללקוחות קטנים בינוניים?
בחירת "השפה העיצובית" של המשרד כולו ושל דלפק הקבלה בפרט
הגדרת המסר, מאפשרת את בחירת הסגנון העיצובי של המשרד ודלפק הקבלה המייצג אותו – בבחירת הצבע, בבחירת החומר ממנו בנוי, בצורתו הגיאומטרית, במיקומו בחלל, בתאורה ועוד.
האלטרנטיבות בתחום מגוונות, החל מעמדה פורמאלית המשקפת סמכותיות, תחושת ביטחון, מובילות, סולידיות ואיפוק כבמשרד עורכי דין או יועצי מס ועד עמדה צבעונית, מעוצבת בסגנון ה"פופ ארט" האופיני בעיקר בתחום המדיה ועד ההיטק -כחלק מהתפיסה העכשווית, יצירתית ו"צעירה".
הגדרת מטרת דלפק הקבלה
לא רק בעיצוב עסקינן – דלפק הקבלה בעל מטרה שירותית מוגדרת. הבינו לאיזו מטרה הנכם זקוקים לדלפק הקבלה ולנתון זה השלכות ישירות על עיצובו ומיקומו בחזית המשרד:
– דלפק קבלה שנועד לשרת את הבאים לקבלת ניירת, מילוי טפסים, העברה / קבלת חבילות וכד' יבנה בגובה המאפשר מסירה ואיסוף נוח, לצד תקשורת ישירה עם הפקידה שמעבר. לרוב ישולב בזכוכית ויהיה נמוך יחסית בגובהו.
– דלפק להכוונה לחדרי הפגישות הפנימיים – יצור תחושת "חוצץ" כמחסום בין הנכנס לחברה, ימוקם לרוב חזיתית אל מול דלת הכניסה, יאופיין בנוכחות דומיננטית, גדול גבוה ורחב, כ"חומת מגן".
– דלפק המשולב עם חדר המתנה – יבנה באופן קומפקטי, בפרופורציות "ידידותיות" לאורחים, יהיה פונקציונאלי ולעיתים יכלול גם מעמד אספרסו ובר מים, ימוקם בצידי החדר בזוית בכדי שלא לחסום את התנועה.
– דלפק קבלה תדמיתי – מתחם שאינו תמיד מאויש, לעיתים "וירטואלי" הנושא את שם ולוגו החברה כ"כרטיס הביקור" לנכנס . דלפקים אילה יהיו לרוב מאד דקורטיבים ובעלי נוכחות "עצמאית" כפריט בחלל המשרד העומד בפני עצמו. לעיתים יישולבו בעמדת מידע אלקטרונית להכוונה .
מילון מונחים של צבע וחומר
שימוש בעץ וצבעי אדמה – ייצר מסר של אמינות, סולידיות, מוניטין, יוקרה וחשיבות – מאפיין בעיקר חברות המתמחות בייעוץ כעורכי דין, ראית חשבון, חברות בנקאיות, נדל"ן ועד מותגי יוקרה .
שימוש במתכת וזכוכית, משולבים יחד או בנפרד – יצרו מסר של תחכום, מודרני, יצירתיות ועדכניות – כחברות יצרניות ומפתחות.
צבעוניות מודגשת בשילוב אלמנטים גרפיים – תחושת של עדכניות, תעוזה, מודרני, אקטיבי – כמאפיין משרדי פרסום וקריאייטיב, מכירות וקד"מ, הי טק ועד חברות המזון המהיר.
שימוש בגוונים מונוכרומיים ( טונים שונים של אותו הגוון) בשילוב חומרים טבעיים וחמים כעץ לדוגמא (טונים שונים של אותו הגוון) יקנה תחושת רוגע,
נינוחות, אמינות, סולידיות וכד – כעסקי ספא, טיפוח, בריאות ועד תחום האופנה.
לסיכום
עמדת קבלה "נכונה" תסייע בייצור התנאים המיטביים להתנהלות הרצויה בעסק ובמשרד. בנוסף, חשוב לזכור, קבלת פנים חיכנית ושירותית לצד עמדת קבלה נקייה ומאורגנת מעצימה את החוויה החיובית ובהחלט מתגמלת על ההשקה.
מאת אורנה ברקת, מתכננת ומעצב משרדים ויועצת לחברת usexport.co.il ריהוט משרדי.