ענף יחסי הציבור בישראל צמח בשנת 2005 ל- 505 מיליון ₪. נתון זה מצביע על גידול של 12% לעומת היקף הפעילות בשנת 2004 שהסתכמה ב-450 מיליון ₪ לעומת 420 מיליון שקל בשנת 2003. נתונים מפתיעים אלה נמסרו על ידי אייל ינאי מנכ"ל חברת הסקרים BDI שבצעה סקר עומק על ענף יחסי הציבור בישראל וחשפה אותם לראשונה בכנס השנתי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שהתקיים בסוף השבוע באוניברסיטת בן גוריון בחסות נשיא האוניברסיטה הפורש פרופ' אבישי ברוורמן.
על פי נתוני הסקר שביצעה BDI ציבור לקוחות משרדי יחסי הציבור מביע אמון רב כלפי נותני השירות בענף ומפגין הכרה רבה בהתמקצעות הענף.
חברת BDI שראיינה במסגרת הסקר קרוב ל-300 משרדי יחסי ציבור ומאות לקוחות מייחסת את הגידול בפעילות בענף יחסי הציבור ליציאה מהמיתון מחד גיסא וגידול במודעות לחשיבות התחום מצד הלקחות מאידך גיסא. מהסקר עולה כי בישראל פועלים כ-300 משרדי יחסי ציבור שהבולטים שבהם מבחינת היקף הפעילות הם : ארד תקשורת עמירם פליישר, רן רהב (שיצא בסקר כמשרד המוביל בישראל) ושלמור שרף ארבעת המשרדים הללו נוגסים על פי הסקר בנתח כספ שבין 10 ל-12 אחוזים מכל השוק עוד מגלה הסקר כי בענף יחסי הציבור בישראל מועסקים בין 2500-3000 עובדים-כ-6 בכל משרד וההכנסה השנתית הממוצעת של כל משרד היא 1.5-2 מיליון שקלים.
הריטיינר הממוצע בשוק נע בין 2000 עד 3000 דולר בעוד שעבור טיפול במשברים נהוג לגבות בין 8-20 אלף דולר. לכל משרד יש בממוצע 20 לקוחות שבממוצע מגלים נאמנות למשרד במשך 4 שנים.
נתון מעניין הוא שככל שהלקוחות גדולים יותר הנאמנות שלהם למשרד יחסי הציבור גדולה יותר. נתון מענין נוסף יחסי ציבור נהנים מאמינות גבוהה בהרבה מזו של הפרסום על פי הסקר 60% מהנשאלים סבורים שיחסי הציבור נתפשים כאמינים יותר מהפרסום אבל בכל הקשור להדרת מוצר חדש לשוק 80% סבורים שהפרסום חוב יותר ,בעוד ש 92% סבורים שבכל הקשור לניהול משברים יחסי הציבור חשובים יותר . בסה"כ מבחינת מבחן עלות תועלת –53% מהנשאלים העדיפו יחסי ציבור בעוד שרק 38% הצביעו על פרסום ואילו 8% טענו ליחסי עלות תועלת זהה.
הכנס השנתי של האיגוד נפתח בהרצאה של נשיא האוניברסיטה לשעבר פרופ' אבישי ברוורמן שהרצה על הסיבטות שהביאו אותו לפוליטיקה ועל תפקידה של אוניברסיטת בן גוריון בפיתוח הנגב ולאחר מכן נחשפו 70 חברי האיגוד שהגיעו לכנס לסיפורה של הסינפונייטה בבאר-שבע והתמודדות עם התקשורת ויחסי ציבור מפי מנצח התזמורת – דורון סלומון על "תקשורת ובחירות – לקחי העבר וההיערכות לבחירות 2006" הרצה פרופ' גדי וולפספלד, מהאוניברסיטה העברית בירושלים ולקראת סיום העניקה יו"ר האיגוד סילביה בית הלחמי בטקס חגיגי את אות איש השנה בתקשורת לראש עירית שדרות אלי מויאל וזאת בזכות הנהגתו ועמידתו הרגועה והאחראית בראשות העיר בתקופה הקשה של ירי הקטיושות.