אגודת הפסוריאזיס הישראלית, פנתה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בנושא פגיעה בחולי פסוריאזיס בסדרת הדרמה הישראלית, טקסי דרייבר.
במכתב ששיגרה היום יונה מנטקה – קציר, יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית, המתמודדת בעצמה עם המחלה ציינה כי: "אגודת הפסוריאזיס הישראלית מייצגת את חולי הפסוריאזיס בישראל ונלחמת בסטיגמות הקשורות למחלה. הופתענו מאוד לגלות כי במסגרת העונה השנייה של הסדרה טקסי דרייבר המשודרת בזכיינית רשת בקדימון לפרק 12 של הסדרה בפרק העוסק בים המלח נאמרות על ידי הדמויות הראשיות הערות פוגעניות ומעליבות כלפי נשים חולות פסוריאזיס. מחלת הפסוריאזיס הינה מחלה כרונית הפוגעת ב 3% מאוכלוסיית העולם ובישראל ישנם כ – 240 אלף חולים. המשפט הנאמר 'איפה אני אמצא כאן נשים נורמליות, כולן פה זקנות חולות פסוריאזיס' פוגע מאוד בי אישית כיו"ר וכאישה המייצגת אלפי חולות בישראל מכל הגילאים. המחלה לא בוחרת גיל שבו היא תתפרץ, לכן במסגרת הטיפול חולי פסוריאזיס בכל הגילאים מכל העולם באים לטיפול אקלימי בים המלח. יש לציין כי תכונות הריפוי הקיימות בזכות האקלים בים המלח לא נמצאות באף מקום אחר בעולם והשהייה בים המלח מטיבה עם החולים באופן פיזיולוגי אשר הוכח מדעית. המשפט הנאמר בתוכנית פוגע בחולים ובעיקר בחולות ומצמיד להם סטיגמה לא נכונה. שכן גם כך התמודדות עם המחלה לא קלה לאף אחד מהחולים. אנו מבקשים כי בתום התוכנית ובאתר רשת תפורסם הודעת התנצלות כי התוכנית לא התכוונה לפגוע בחולות ובחולי פסוריאזיס, ומביעה התנצלות עם מישהו נפגע."
סקר שנערך לאחרונה ביוזמת אגודת הפסוריאזיס הישראלית קבע כי כרבע מהישראלים חושבים בטעות שפסוריאזיס היא מחלה מדבקת. המשתתפים נשאלו האם לדעתך מחלת הפסוריאזיס מדבקת? כ – 21.7% מהנשאלים אמרו כי הם בטוחים או חושבים שכן. מקרב המשיבים בלטו מעט הגברים, כ – 23.1% מהם חשבו שפסוריאזיס מדבק, בעוד כ – 20.4% מקרב הנשים חשבו כך. עוד בדק הסקר את הידע על פי גילאים ומכאן עלה חוסר ידיעה בקרב צעירים בני 18-24 באופן מובהק במיוחד, שכן, כ – 30.3% מהם חושבים שהמחלה מדבקת. בני הגיל השלישי הוכיחו כי החוכמה גוברת עם השנים ורק 13.2% מהם חשבו כך. בתשובות המשתתפים נצפו הבדלים בין תושבי הערים השונות. מקרב תושבי השרון 15.3% ציינו כי לדעתם המחלה מדבקת בעוד מקרב תושבי ירושלים כ – 27.2% חשבו כך. עוד השיבו כי מדובר במחלה מדבקת, כ – 24.4% מתושבי תל אביב וגוש דן, כ – 19.7% מתושבי חיפה, הצפון, השפלה והדרום. הסקר נערך באמצעות מכון מרקט ווטש איפסוס ישראל (Market Watch Ipsos Israel) בהשתתפות כ – 503 ישראלים המהווים מידגם מייצג של החברה הישראלית.
בעקבות הסקר עלתה לאחרונה אגודת הפסוריאזיס הישראלית בקמפיין ברוח הבחירות לכנסת למניעת אפליה של חולי פסוריאזיס. הקמפיין כלל מסרים המבוססים על עדויות שהצטברו בקרב החולים אשר סובלים מאפליה והעביר את המסר כי חולי פסוריאזיס לא בחרו להיות חולים, הם נאלצים להתמודד עם סטיגמה לא נכונה, בושה ואפליה ומציע לציבור לבחור כן. כן לשחייה עם חולי פסוריאזיס בבריכה, כן לעבודה באותו מקום, כן למגע קרוב וחיבוקים. הקמפיין עלה באמצעות נאוה עינבר, מדיה חברתית ויחסי ציבור בתחום הבריאות על גבי מודעות רחוב שעוצבו בסגנון פתקי הצבעה, בצבע צהוב ולבן ונתלו על לוחות המודעות העירוניים למשך מספר שבועות.