איך לבנות רשימת תפוצה איכותית לעסק שלכם: המדריך למתחילים

הכותב מייעץ ועוזר לבעלי עסקים לספר את הסיפור שלהם, ליצור ערך ולהצליח בעולם הדיגיטלי שמשתנה מידי יום. בעלים של חברת Yazamnik



שיווק באימייל ובניית רשימת תפוצה הם נושאים די עתיקים ולא סקסיים יחסית למדיה החברתית. אבל… כל מי שמכריז שהשיווק באימייל מת, טועה ומטעה. אימייל היה ונשאר ערוץ שיווקי סופר משמעותי לעסקים שרוצים לבנות מערכת יחסים ארוכה עם הלקוחות שלהם, וליצור קהל יעד נאמן.


לפי מומחים רבים, שיווק באימייל היא צורת התקשורת היעילה ביותר שיכולה להיות בין עסק ללקוח. ולמרות זאת, עסקים רבים לא משקיעים מספיק בבנייה וטיפוח של רשימת תפוצה ללקוחות והלידים שלהם. אחד האתגרים הגדולים הוא לאסוף את המיילים ממשתמשים שכבר באים במגע עם האתר או עמוד הפייסבוק שלכם.


הפוסט הזה הוא מדריך קצר שמסביר את הדרכים הכי טובות שידועות לי לאסוף מיילים ממשתמשים ולבנות רשימת תפוצה איכותית. אז למקרה שעדיין אין לכם רשימת תפוצה, או שהתחלתם אחת אבל אתם לא משקיעים בה כערוץ שיווקי משמעותי – כדאי לכם להמשיך לקרוא.


לפני הכל, קצת מוטיבציה:


למה בכלל חשוב שתהיה לכם רשימת דיוור?


1. החשיפה למיילים גבוהה יותר:


כערוץ שיווקי, אימייל הוא הרבה פחות צפוף מרשתות חברתיות. תחשבו רגע על כמות הפוסטים שאתם נחשפים להם ביום בפייסבוק, לעומת כמות המיילים שאתם מקבלים לתיבה האישית שלכם. זה הגיוני שהחשיפה במייל תהיה גבוהה יותר.


אצלי למשל, אחוז הפתיחה הממוצע ברשימת התפוצה הוא 42%, ואילו בפייסבוק החשיפה האורגנית של העמוד שלי בקושי מגרדת את ה10%. ואני לא היחיד, לפי מייל צ'ימפ, אחוזי הפתיחה הממוצעים למיילים נעים סביב ה20% בתעשיות השונות. ואילו בפייסבוק, מחקרים אחרונים מראים על ירידה מתמדת באחוז החשיפה האורגנית לעמודים עסקיים. כאשר ברב התעשיות, החשיפה הממוצעת לא עולה על 10%:



איך לבנות רשימה תפוצה: חשיפה גבוהה באימייל
גם באימייל אין הבטחה לחשיפה מקסימלית.
Gmail עושים מאמצים רבים למנוע ממשתמשים לקבל ספאם בערימות. אבל עדיין, החשיפה במייל תלויה יותר באיכות הרשימה שבניתם ופחות בגורמים חיצוניים כמו שינויי האלגוריתם של פייסבוק למשל. יש כמובן גורמים חיצוניים ששווה לבדוק כדי לשמור שלא תגיעו ללשונית ה"Promotion" של ג'ימייל כדי למקסם את התוצאות, אך על אלו ארחיב בהזדמנות אחרת.


2. התקשורת במייל אישית יותר ולכן עדיפה לעסקים:


כשאתם משווקים תוכן עסקי בפייסבוק, אתם מתחרים מול המון "רעש" שמתרחש למשתמשים בפיד. משתמשים בפייסבוק נחשפים מידי יום לאלפי תמונות, סרטוני חתולים מצחיקים וסטטוסים שנונים של חברים. יש שם כמויות עצומות של תוכן בנושאים שונים.


האימייל לעומת זאת, הוא ערוץ אישי ופרטי יותר. כשאנחנו קוראים מייל אנחנו יותר מבודדים מה"רעש" שמסביב. אנחנו משתמשים בו לצרכים אישיים יותר, ובד"כ גם שומרים על התיבה שלנו בקנאות – אנחנו מסדרים אותה לפי נושאים ומסמנים את פיסות המידע החשובות לאחר כך. לכן התקשורת בין עסקים ללקוחות היא טבעית יותר במייל.


3. רשימת תפוצה מוזילה עלויות שיווק:


אם בניתם רשימת תפוצה איכותית, זה אומר שיש לכם קהל קבוע שהרווחתם! קהל שמעוניין לקבל את התכנים שלכם ולהיות איתכם בקשר. בהנחה שלא קניתם את הרשימה שלכם (מעשה מיותר שרק יכול להזיק ואני ממש לא ממליץ עליו), לקהל כזה הרבה יותר קל לשווק, כי אנשים ביקשו להכנס לתפוצה מרצונם. לכן הסיכוי שהמשתמש הזה יהיה מוכן להתחייבות נוספת גדולה יותר (למשל קנייה) גדול יותר.


בנוסף, תוכלו להשתמש ברשימה הזו גם לRemarketing בערוצים אחרים. למשל בפייסבוק תוכלו ליצור custom audience מתוך רשימת מיילים ולשווק אליו במחיר זול יותר מלקהל קר שעדיין לא מכיר אתכם.


עכשיו אחרי שהבנו כמה כוח טמון בשיווק באימייל, נסביר איך לבנות רשימת תפוצה. כלומר איך לאסוף מיילים ממבקרים באתר שלכם ומלקוחות פוטנציאליים כדי לשמור עליהם לטווח ארוך.


איך לבקש מייל מהמשתמשים שלכם?


בשביל לקבל מייל ממבקר באתר שלכם אתם פשוט צריכים לבקש יפה, ורצוי בכמה מקומות שונים. צרו טופס להצטרפות לרשימת תפוצה שלכם: נסחו טקסט קצר והוסיפו קריאה לפעולה שתזמין את המשתמש להשאיר את המייל שלו. נסו לעורר סקרנות ולספר למשתמש למה כדאי לו להרשם.


תחשבו רגע עם עצמכם איזה ערך יש לכם לתת לנרשמים שלכם. זו יכולה להיות סדרת מיילים בהמשכים על נושא מסויים שמלמדת משהו, הזמנה להצטרף למועדון לקוחות או לקבל מתנה כלשהי. בכל מקרה, עם הצטרפות לרשימת התפוצה שלכם, היחסים ביניכם למבקר חדש באתר שלכם עולים מדרגה, לכן כדאי להדגיש את הערך המוסף שהוא יקבל כתוצאה מההצטרפות.


תתנו משהו בחינם:


הדרך הכי קלה לקבל כתובת מייל היא לתת למשתמש משהו בתמורה. תחשבו על מוצר/שירות קטן שאתם יכולים לתת למשתמש בתמורה להרשמה: קופון הנחה, ספרון להורדה, סדרת וידאו קצרה וכו'. האפשרויות כאן הם עד לגבול הדמיון שלכם.


למשל, בדף הבית של לירון מור תראו טופס שמזמין להרשם לתפוצה בתמורה לסדרת סרטוני וידאו:



תמדדו את הביצועים ושפרו אותם:


כמות ההרשמות לרשימת התפוצה שלכם על פני תקופה הוא יעד עסקי בר מדידה שמשפיע בסוף על ההכנסות. ולכן, כדאי לכם מאוד למדוד כמה משתמשים משאירים לכם מיילים מדי חודש, ולשאול איך אפשר להגדיל את הכמות הזו?


בצעו A/B Testing על המיקום של הטופס לאיסוף מיילים, על הקופירייטינג, על סוג המתנה שאתם נותנים בחינם. אם אתם אוספים לידים בצמוד לתוכן שפרסמתם בבלוג, תראו איזה סוג של תוכן הביא הכי הרבה נרשמים, וצרו יותר מהתוכן הזה בעתיד.


ועכשיו אחרי שדיברנו הרבה על תיאוריה, נרחיב קצת על הפרקטיקה. ריכזתי רשימה של השיטות הכי טובות למקם את טפסי הלידים שלכם כדי לאסוף יותר מיילים, מגובות בנסיון האישי שלי מהבלוג הזה ובלוגים מצליחים אחרים.


7 השיטות הטובות ביותר לאיסוף מיילים ובניית רשימת תפוצה:


הרכבתי רשימה של המקומות הכי טובים שכדאי לכם להטמיע בהם טופס לתפיסת מיילים של משתמשים.
אם אתם משתמשים בוורדפרס, תקבלו כאן גם רשימה של תוספים שיעזרו לכם להטמיע את הטפסים בכל מקום.
אם האתר שלכם לא על וורדפרס, (תתביישו לכם :)) תצטרכו להטמיע את הטפסים עצמאית, או להתייעץ עם המפתח שלכם.


1. בר עליון צף, Top Bar:


בר העליון הוא אחד המקומות הבולטים ביותר באתר שלכם, ובעיקר כשהוא צף (נשאר גלוי גם אם גוללים למטה באתר). זו פיסת נדל"ן ממש צרה אבל עוצמתית באתר שלכם שבה, בעזרת משפט אחד תוכלו למשוך משתמשים ללחוץ על כפתור ולעבור לעמוד ייעודי להרשמה, או אפילו להשאיר מייל במקום.


ככה זה נראה באתר quicksprout של ניל פאטל:



איך לבנות רשימת תפוצה: בר עליון


איך להטמיע:
הדרך הכי קלה להטמיע היא להשתמש בתוספים מוכנים. אחרת יש ליצור קוד מאפס שיצור לכם את הבר הצף מעל התפריט.
הנה כמה תוספי וורדפרס שמתאימים לזה:


Hello Bar


Many Contacts


Sumome Smart Bar


2. בעמוד ה"אודות" שלכם


אם יש לכם אתר, כנראה שיש לכם עמוד "אודות" שמסביר מי אתם ומה החברה שלכם עושה. אם תסתכלו על הדו"ח בגוגל אנליטיקס תראו שהרבה משתמשים, ובעיקר משתמשים חדשים נכנסים לדף הזה כדי לברר מי אתם אחרי שהם כבר צפו בעמוד אחר באתר שלכם. עובדה זו הופכת את העמוד הזה למקום מושלם להטמיע בו טופס הרשמה. הצגתם למשתמש תוכן שמעניין אותו, סיפרתם על עצמכם, ועכשיו זה הזמן הנכון לבקש אי-מייל.


ככה זה נראה באתר Social Triggers של דרק הלפרן:



איך להטמיע:
כאן מספיק להוסיף בלוק
HTML במקום הרצוי בעמוד ה"אודות", ולשים בו קוד של טופס מחברת הדיוור שלכם, בחלק שבו תרצו להציג את הטופס. כל תוסף לוורדפרס שמציג טפסים יכול לעזור לכם כאן. הנה כמה טובים:


Contact Form 7


Mailmunch


3. מתחת לפוסט בבלוג


הבלוג שלכם הוא הכלי הכי יעיל לאיסוף מיילים, נקודה. זה המקום שבו אתם נותנים למשתמשים שלכם תוכן מועיל בחינם, ולכן זו גם ההזדמנות הטובה ביותר לבקש מהם מייל, כדי לגרום להם לחזור ולקרוא עוד תוכן מעולה.


לדעתי, הצורה היעילה ביותר לבקש מייל היא מתחת לפוסט בבלוג. כך שאחרי שמישהו קרא את הפוסט, ובתנאי שהוא אהב אותו כמובן, זה עיתוי טוב לבקש ממנו להרשם.


ככה זה נראה בבלוג של Smart Passive Income של פאט פלין:



איך להטמיע:
מתחת לכל פוסט יש איזור בו ניתן להכניס קוד להטמעה. תוכלו להתייעץ עם מפתח כדי לשאול איך להטמיע שם את הטופס שלכם. אם אתם משתמשים בוורדפרס הנה רשימה של תוספים:


Mailmunch


Bloom


4. סייד-באר:


עוד שיטה נפוצה לאסוף מיילים מהאתר שלכם ובעיקר מקוראי הבלוג. רב הבלוגים מחולקים במבנה שלהם לשליש סייד באר שלרב מכיל תוכן קבוע, ושני שליש תוכן עיקרי שמשתנה, כמו פוסטים בבלוג. בסייד באר בד"כ נרצה לשים קישורים לפוסטים הכי טובים שלנו, פרסומות למיניהן, ו… ניחשתם נכון – טופס הרשמה לרשימת תפוצה 🙂


ככה זה נראה באתר Askpavel של פבל ישראלסקי:



הבעיה היחידה עם טופס בסייד באר לדעתי היא שהעיניים שלנו כבר הורגלו לכך שהתוכן העיקרי והמועיל ביותר מגיע בחלק של השני-שליש, כלומר בפוסטים של הבלוג. ואילו הסייד באר הוא מקום שיש בו פרסומות. המוח שלנו נוטה לסנן פרסומות באופן טבעי ולדלג עליהן. זה גורם להרבה אנשים לפספס את הטופס שלכם שם. עדיין, אם יש לכם סיידבאר, שווה לכם למקם שם טופס. זה לא עולה לכם כסף ולוקח 2 דקות.


איך להטמיע:
הטמעת טופס בסייד באר היא הכי קלה, כיוון שכל מה שאתם צריכים זה בלוק של
HTML שתוכלו לשים בו את הקוד של הטופס ממערכת הדיוור שלכם. ואם אתם משתמשים בוורדפרס, הנה התוספים המומלצים:


Contact Form 7


Mailmunch


5. פופ-אפ – הכי מעורר מחלוקת, אבל גם הכי יעיל


למרות שאנשים טוענים שהם שונאים פופ-אפים, במבחן התוצאה לא ממש אכפת להם. איך אני יודע?
מאז שהתחלתי להשתמש בפופ-אפ באתר שלי, אספתי איתו הכי הרבה מיילים משאר השיטות, ולא רק שאף אחד לא התלונן עליו, אנשים גם פנו אליי ושאלו איך להטמיע אחד כזה באתר שלהם.


לראייה, הנה הסטטיסטיקה של הנרשמים באתר יזמניק, מאז שהתחלתי לאסוף מיילים:



הסיבה שהפופ-אפ עובד כל כך טוב, היא בגלל שהוא ממקד את המשתמש בקריאה לפעולה ומשתיק את הרעש מסביב. עם הקופי הנכון וההצעה המתאימה, קשה לסרב ולא להשאיר את המייל בטופס.


ככה זה נראה בבלוג של Jon Loomer:



איך לבנות רשימת תפוצה: פופ-אפ


איך להטמיע:
גם כאן, הדרך הכי קלה היא להשתמש בתוספים, כיוון שפופ-אפ דורש קוד שייצור אותו באתר שלכם.
לינקים לתוספים:


Sumo Me: אם יש תוסף אחד שאתם פשוט חייבים להשתמש בו מכל הפוסט הזה, זה התוסף. הוא למעשה באנדל של כמה תוספים שניתן להטמיע במקומות שונים באתר, למדוד המרות ולבצע טסטינג


Popup Ally: עוד תוסף טוב ואסתטי אך בתשלום


6. בתוך וידאו


אם יש לכם תוכן וידאו שיווקי באתר שלכם, בוודאי תשמחו לגלות שיש אופציה לאסוף מיילים ישירות מנגן הוידאו, אבל זה לא יוטיוב. שירות הוידאו של חברת WISTIA מאפשר לכם לעשות בדיוק את זה. תוכל ולהטמיע את הנגן באתר שלכם וליצור קריאה לפעולה עם טופס לתפוס אי-מייל לפני הסרטון או אחריו.


היתרון הגדול בשיטה הזו, הוא שהיא לא פוגעת בחוויית המשתמש באתר שלכם.טכנית, גם ביוטיוב תוכלו להצמיד קישור לכל וידאו כדי לגרום למשתמשים לעבור ללינק להרשמה, אבל החווייה הזו כמובן מרגישה הרבה יותר מגושמת עבור המשתמש, ולכן אני יכול להמר שהיא תעבוד פחות טוב.


עדיין לא ראיתי הרבה משווקים שמשתמשים בשיטה הזו, אבל לדעתי זה עוד יתפוס בגדול עם עליית הצריכה של הוידאו.


ככה זה נראה באתר ההדרכה של WISTIA:



7. בעמוד הפייסבוק


גם עמוד הפייסבוק שלכם יכול להיות מקור לאיסוף מיילים. בפייסבוק יש אופציה לחבר אפליקציות צד שלישי לעמוד שלכם שמשתמשים יוכלו לראות בלשוניות. ברגע שמשתמש לוחץ על הלשונית, תוכלו להעביר אותו לאתר שלכם לעמוד ייעודי להרשמה, או לפתוח חלון הרשמה ממש בעמוד הפייסבוק עצמו.


ככה זה נראה בעמוד הפייסבוק של Fialkov Digital:



איך להטמיע:


Woobox: שירות שבו ניתן לבנות אפליקציה בסיסית בחינם


Short Stack: שירות בתשלום עם אפשרויות מתקדמות יותר.


לסיכום:
אימייל היה ונשאר ערוץ שיווקי חשוב מאוד להגדלת קהל היעד שלכם וקידום המכירות. למקרה שעדיין לא התחלתם לבנות את רשימת התפוצה שלכם, בתקווה הפוסט הזה ייתן לכם השראה וכיוון להתקדם בנושא.
בשביל לאסוף כמה שיותר מיילים, שווה לפרוס רשת רחבה ולהשתמש בכמה שיותר מהשיטות שפירטתי בפוסט. ואם בשלב כלשהו תרגישו שזה יותר מידי, תוכלו תמיד להוריד טפסים, ולהשאיר רק את אלו שעובדים הכי טוב.


בפוסט המקורי ניתן לצפות באינפוגרפיקה שמסכמת את הפוסט שתוכלו לשמור ולהציץ בה גם אחר כך.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח