אם תבנה אותו הם יגיעו – זה משפט המפתח בסרט שדה החלומות, בו קווין קוסטנר הוזה כי אם יבנה מגרש בייסבול יגיעו כל שחקני העבר לשחק בו. בסרט זה קורה. בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט, בנייה של אתר או עמוד נחיתה לא מבטיחים כלום. כדי לקדם את המותג ולייצר מכירות, יש צורך להשקיע זמן ו/או כסף. אם תבנה אותו הם יגיעו – זה משפט המפתח בסרט שדה החלומות, ישנם כלים שהמחירים שלהם יקרים מאוד, והם גם דורשים זמן כדי ללמוד אותם כדי שיהיו אפקטיביים ויתחילו להביא תוצאות. לא תמיד ליזם, בעל עסק, יש את היכולת להשקיע את הזמן בכלי שהוא לא בטוח אם יסייע לו. לכן אספנו רשימה של 4 כלים שמאפשרים לכם שימוש בסיסי בחינם, ומאפשרים התנסות חכמה לפני שבוחרים להשקיע בזמן.
1. MailChimp – דיוור אלקטרוני
מערכת הדיוור האלקטרוני של MailChimp מציע שליחה לעד 2,000 נמענים בחודש, עם מגבלות מסוימות שלא ממש מפריעות – כגון חתימה של מייל צ'ימפ בתחתית, מגבלה על מספר שליחה של טסטים ועוד מאפיינים מתקדמים. עבור עסק קטן, שליחה של דיוור חודשי ל- 2,000 לקוחות זה סוג של מכרה זהב קטן, מאחר וזהו עדיין אחד מאפיקי השיווק היעילים ביותר. כך תוכלו לספר ללקוחות שאתם קיימים, חיים ונושמים, ומי יודע, אולי הם גם ייזכרו שהם צריכים את השירותים שלכם. בעלות אפס – זה Win/Win.
2. ProRank tracker – מעקב אחר מיקום בגוגל
מיקום טוב במנועי חיפוש יכול להזניק עסקים קדימה, ולהביא להם לקוחות ללא מאמץ. עם זאת, הדרך למעלה כרוכה בעבודה רבה, ונדרש מעקב רציף כדי לראות האם הפעולות שלכם מניבות פירות בדירוג האתרים תחת מילות מפתח שונות. ProRank Tracker מספק לכם דוחות רציפים בנושא, גם לדואר האלקטרוני – בחינם עד 50 מילות מפתח. שווה להיות עם האצבע על הדופק בנושא כל כך חשוב.
3. 1net – חנות מקוונת בתוך מערכת שיווק
יש עסקים עבורם חנות מקוונת היא חלק מהותי באסטרטגיה שלהם, אך יש כאלה ששמעו על נושא המכירות באינטרנט אך מעוניינים רק להתנסות. מערכת 1net.me היא מערכת שיווק מקיפה שמאפשרת לכם להקים חנות יפה בקלות, וגם מספקת לכם כלים נוספים לפי הצורך – כגון דיוור אלקטרוני, בניית מועדון לקוחות, ניתוח של הפעילות בחנות, יצירת מבצעים ועוד.
4. HotJar – מפות חום ומעקב הקלקות באתר
לא הכי חשוב, אבל יכול לספק תובנות מעניינות בעיקר לעסקים קטנים שאין להם זמן לצלול לנתונים של האנליטיקס. אחרי הרשמה והתקנה פשוטה של קוד בהדר של האתר, ניתן להתחיל לייצר מפות חום לעמודים נבחרים באתר (גרסה חינמית עד 1,000 דגימות) – מהר מאוד תוכלו לראות את הדף בדרך בה גולשים מסתכלים בו – לפי תנועות העכבר שלהם ולפי הגלילה של העמוד. תוכלו לראות האם גולשים יורדים למטה בעמוד מעבר למה שנגלה להם במבט ראשון כדי לחפש עוד מידע. האם הם מנסים להקליק על דברים מסויימים כדי לקבל עוד מידע, והיכן המבט שלהם מתרכז – לדוגמא, האם הם מתקרבים עם העכבר לכפתור הפעלה או לטופס. המידע הזה חשוב במיוחד לעסקים קטנים שמבססים את הפעילות שלהם על עמודי נחיתה – שם המידע שמגיע מהאנליטיקס הוא מגובל מאוד. זאת מכיוון שכאשר יש עמוד אחד באתר גוגל מזהה את זמן הגלישה כ- 0 שניות, ואין נתונים על קבלת מידע נוסף באתר (אלא אם כן מגדירים events).
* הפוסט פורסם במקור בבלוג Smart-Media.co.il של חברת קידום השיווק באינטרנט Fortissimo