· שם החברה: ראן בוטניקלס (Ran Botanicals) לשעבר ראן צמחים
· שנת הקמה: 2014
· מספר עובדים:8
אלון גלובוס, בעל ניסיון של מעל 20 שנה בתפקידי ניהול בכירים ובהובלה להצלחה עסקית משמעותית בחברות ישראליות ובינלאומיות כמו מוטורולה, סלקום, יורוקום, נוקיה. כמו כן, כבעלים של חברה עצמאית, ניהול, ליווי ויעוץ לחברות ישראליות בכניסה וחדירה לשוק ההודי וכיום לחברות קטנות ובינוניות בישראל מול השוק המקומי ומול שווקים מחוץ לגבולות ישראל. אלון הינו אדם יצירתי ובעל יכולת גבוהה להוציא מהכוח אל הפועל. בעל עקומת למידה מהירה לתחומים חדשים, חשיבה תהליכית ושיטתית. מתמחה בשימור יחסים עם לקוחות, הנעת צוותים לפעולה וחדירה לשווקים חדשים, ליצירת הכנסות ורווחיות.
· היקף תקציב שיווק – K600 ₪
ספקי שיווק: משרד פרסום וקידום באינטרנט – Exactive / מיתוג –"פירמה" / יח"צ – איילת אליעזרי / בנית אתר אינטרנט – אוריון
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בנית המיתוג, האריזות והפרזנטציה ללקוח. הרעיון המנחה היה לגרום ללקוח לשייך את המוצרים/תכשירים השונים על המדף לחברת ראן בוטניקלס וליצור את ה Template של החברה. באותו הזמן ליצור את היכולת לזהות כל מוצר/תכשיר בנפרד בתוך כל הblur שעל המדפים ובכך להקל עליו להוריד את המוצר שהוא צריך מהמדף.
בנוסף ל Look & Feel, בענף תוספי התזונה נהוג ומקובל שהכמוסות נמצאות בצנצנות או מיכלי פלסטיק. מוצרי ראן בוטניקלס מכוונים לבעיות ספציפיות ואינם תוסף תזונה רגיל, וכחלק מהאסטרטגיה של הנגשת התכשירים לציבור הרחב ושיפור בנוחות השימוש, שינינו את האריזות הכמוסות מצנצנות לבליסטרים ובכך השגנו מספר דברים: שמירה על איכות כל כמוסה וכמוסה והחומר הפעיל בה עד לשימוש, הענקת תחושה של תכשיר טיפולי רפואי, נוחות שימוש גם מחוץ לבית בנסיעות חופשות, בידול וייחודיות בשוק
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
תועמלנות בנקודות המכירה – התועמלנות מכילה בתוכה מספר דברים: קשר אישי עם אנשי המקצוע והמוכרים בנקודות המכירה, ההדרכה המקצועית לנטורופתים ולמוכרנים בבתי הטבע ובנקודות המכירה, הזדמנות לדאוג לנראות על המדף והמיקום בחנות, הגדלת רוחב ועומק המוצרים על המדף
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק?
תראה מה המתחרים עושים טוב תלמד את המהלך ותעשה אותו עם טוויסט שיהיה יותר טוב
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך
הפעילות שהרשימה אותי במיוחד הי של חברת Nespreso שהפכה את תערובות הקפה שלה לצבעים. במקום לדבר על מבנה התערובת והאחוזים של סוגי הקפה השונים ומקורם בעולם. היא נתנה לכל תערובת צבע ובכך הורידה את החשש של אנשים מלבחור ולטעום סוגי תערובות שונים, לזכור את שם התערובת והנגישה את הקפה לכל אחת ואחד בצורה פשוטה ואינטואיטיבית "לכל אחד יש את צבע הקפה שלו"
5. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? גדעון עמיחי
· עבודה ראשונה? מודולוס – ריהוט משרדי לפרויקטים
· תכונה חשובה למנהל שיווק? אופטימיות ואורך רוח. היכולת לראות למרחוק. החופש לחלום
· מקור ידע מקצועי שימושי? ספרות מקצועית באשר היא ולא רק בנושאי שיווק אלא גם פילוסופיה, אומנות ועיצוב. ממליץ על הספר "פענוח הצופן השיווקי" המדע שמסביר מדוע אנו קונים. כתב: פיל ברדן
· ברשתות החברתיות: פייסבוק
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – Cake art ארלוזרוב תל אביב או כל בית קפה שיש בו קפה איכותי והוא לא בסצנת ה "ליראות ולהיראות"
· ג'וב חלומות? בעלים של בית קפה קטן, לארח אנשים, להגיש סוגי קפה ותערובות קפה איכותיות
· חופשה חלומית – צלילה באיים המלדיבים / חודש של בטן גב באחד מאיי יון