שם החברה: ג'ולי מוטור ישראל
שנת הקמה: 1992
מספר עובדים: 40
אריאל ברק , 34, נולד וגדל בחיפה. בוגר הפקולטה למשפטים במכללת נתניה, חבר בלשכת עורכי הדין, התמחה בדיני חוזים ותאגידים במשרד צברי יובל בתל אביב. בוגר קורס קופירייטינג ע"ש תרצה גרנות בתל אביב. כרגע לומד לתואר M.A בתקשורת באוניברסיטת חיפה.
ברק ייסד את מחלקת השיווק של ג'ולי מוטור, המתמחה בתריסים חשמליים, לפני כ-6 שנים. עד אז ובמשך שנים רבות, פעילות מכירות החברה התבססו על הגישה המסורתית וארוכת הטווח של עבודת רגליים ומוניטין שנבנה "מפה לאוזן". אריאל הכניס לחברה שיטות מכירה מודרניות במודלים דו סיטריים של קשרי לקוחות, רשתות חברתיות, ADWORDS וכיוב.
היקף תקציב שיווק: 500,000 ₪ בשנה
ספקי שיווק: וילדר יחסי ציבור
1. המהלך השיווקי החכם של שעשתה החברה השנה?
המהלך הוא הטמעת קשרי גומלין עם לקוחות בנוכחות מאסיבית ברשתות חברתיות ובמדיה הדיגיטלית.
2. על איזה כלי שיווקי לא תוכל לוותר?
מכירות אחד על אחד. אנו בחברה מאמינים שבימים אלו, בהם ארגונים וחברות גדולות שולטות בתחומי המדיה השונים ומנהלות קשרים סימביוזים עם הלקוחות בסביבה דיגיטלית, חשוב וראוי לשמר את המסורת ולשלבה יד ביד עם המודרניזציה. מכירות אחד על אחד משמרות את היחס האישי והטבעי בין בני אדם. בדומה למסע קמפיין פוליטי מוצלח של נבחר ציבור, זה לא מספיק להופיע בשלטי חוצות ובאמצעי תקשורת ההמונים השונות. יש לשלב הופעות אלו בהופעות פומביות מול קהל, מכיוון שליחס האישי אין ולעולם לא יהיה תחליף.
3. לקח מפעילות שיווקית שביצעתם?
יחס אישי מול קהל הלקוחות במדיה הדיגיטלית. בתחילת הדרך של ניהול רשתות חברתיות לא שמנו דגש על תחזוקה נכונה של דפי הפרופיל של החברה. לדוגמא, המענה לקהל הלקוחות באמצעות אותן רשתות לא היה מיידי או היה לקוני ובעל נוסח דומה (copy paste), אין לזלזל לעולם בקהל שלך! הדבר הביא לתחושה של חוסר השקעה ותשומת לב כלפי מתעניינים או לקוחות קיימים.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
מרכז המיחזור של קוקה קולה. חברת קוקה קולה השקיעה משאבים רבים בפעילות שאינה מכירתית לטווח הקצר, והשכילה להבין שפעילויות מסוג אלו מחזקות את הקשר שבין המותג לבין הקהילה ומשפיעה על דעת הקהל ברבדים תת מודעים ולטווח ארוך.
5. שאלון אישי:
דמות מקצועית שהשפיעה עליך: אילון מאסק (מייסד טסלה) , מבחינתי הוא סמל לפורץ דרך שהלך כנגד כל הסיכויים מתוך אמונה והבנה של המציאות בה אנו חיים.
עבודה ראשונה: מחלק פלאיירים
תכונה חשובה למנהל שיווק: הבנה הכוחות המניעים את בני האדם
מקור ידע מקצועי שימושי: חיבור קבוע לאתרי אקטואליה ותרבות שונים, לא משהו ספציפי, על מנת להבין את הטרנדים והלך הרוח העדכני ששורר במקום בו אנו חיים
רשתות חברתיות: פייסבוק. ניהול דף עסקי בפלטפורמה המותאמת לכך, מאפשרת הוספה מגוונת של תכנים והעברה לקהל היעד.
מסעדה לפגישות עסקיות: שווארמה חאזן. (לא אוהב פורמאליות)
ג'וב חלומותיי: אם לא מתחום השיווק אז נהג המבחן של פרארי.
חופשה חלומית: הודו על אופנוע