בהמשך להצלחת העונות הראשונות של "אקסטרים מייקאובר" בערוץ בית פלוס, הזוכה לאחוזי צפייה גבוהים במיוחד, החליט הערוץ לממש את האופציה שהייתה לו ולרכוש עונות נוספות של הסדרה. העסקה כוללת למעלה ממאה שעות נוספות ובהיקף של כחצי מיליון ש"ח.
העונה הראשונה של אקסטרים מייקאובר עלתה לראשונה בארה"ב במהלך 2004 וכבשה את ארה"ב מיידית. באותה שנה צפו בארה"ב בממוצע כ- 15 מיליון איש בכל פרק.
בניסיון לחקות את הצלחת הגרסה האמריקאית מדינות רבות ברחבי העולם (בהן ישראל), הפיקו עם השנים גרסאות מקומיות שלא זכו לפופולאריות העצומה של אקסטרים מייקאובר. לאחר הצלחת העונה הראשונה הופקו לא פחות מ- 8 עונות נוספות, חלקם ספיישלים כפולים של שעתיים.
במהלך השנים התארחו בתכנית אנשי תרבות ותקשורת מובילים בארה"ב, ובהם גם רעיית הנשיא מישל אובמה. התוכנית מופקת ע"י ענקית ההפקות אנדמול ארה"ב ובשיתוף חברות מתאגיד דיסני-ABC. בסדרה צוות מנחים קבוע (שמתחלף מדי כמה עונות), המביא לשינוי דרמטי בחייהם ובבתיהם של אנשים ועוזר למשפחות קשות יום להתחיל מחדש.
ערוץ בית פלוס הוא מערוצי הלייף סטייל המובילים בישראל והוא גם בית ההפקה של התוכנית עיצוב פלוס עם סיגל שחמון בערוץ 10. בערוץ מוצגות תכניות העיצוב המובילות בעולם לצד תכניות קצרות וטיפים בנושאי עיצוב ישראלי.
את הערוץ מפיקה קבוצת טלית תקשורת, מהקבוצות הוותיקות ביותר בישראל המפיקה גם את ערוץ הילדים- ג'וניור, ערוץ התינוקות הבינלאומי- babyTV ומייצגת ערוצים מובילים כמו נשיונל ג'יאגרפיק, יורוספורט, FTV, קבוצת טרנר, TV5, FRANCE24 ואחרים.