· שם החברה: לשכת המדען הראשי, מתימו"פ, משרד הכלכלה והתעשייה (בקרוב רשות חדשנות)
· שנת הקמה: 1971
· מספר עובדים: 100 (לשכת המדען הראשי ומתימו"פ)
לאחר שרות של 6 שנים כעוזרת פרלמנטרית ויועצת לשר התקשורת, עבדה מיכל רייספלד כמעט 12 שנים במירס (מוטורולה) ובהמשך בהוט מובייל, כמנהלת מחלקת יישומי דטה ותוכן, אשר בשיאה כללה ניהול של שלושה תחומים, 8 מנהלי מוצר והכנסות של למעלה מ 40 מיליון ₪ בשנה. רייספלד משמשת זה כשלוש שנים כמנהלת שיווק והנגשה בלשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה – הגוף הממשלתי המנהל את תקציבי התמיכה הלאומיים למחקר והפיתוח לתעשיות ההייטק והחדשנות בישראל
· היקף תקציב שיווק: מספר מיליוני ש"ח בשנה (כולל תערוכות, אירועים בינלאומיים ואירועים רשמיים)
· ספקי שיווק: לפ"מ – לשכת הפרסום הממשלתית, יח"צ – בן חורין אלכסנדרוביץ, מיתוג לרשות החדשנות – פירמה, עיצוב – סטודיו איילה הלוי, ניוזלטר דיגיטאלי – חברת "כלטקסט"
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
לשכת המדען הראשי הינו גוף משמעותי ביותר בכלכלה הישראלית, האמון על משאב החדשנות הלאומית ומעניק תקציבים של למעלה ממיליארד וחצי שקל בשנה לחברות בתעשייה. זהו גוף שמחד נותן שרות לתעשייה ומאידך מוביל את מדיניות החדשנות הישראלית. לשכת המדען הראשי ומתימו"פ יהפכו בחודשים הקרובים לגוף אחוד בשם רשות החדשנות. התיקון לחוק המו"פ, אשר עבר לפני מספר חודשים ואפשר את הקמתה של רשות החדשנות, הסתייע במספר מסרים שהועברו כחוט השני בפגישות, ראיונות ופרסומים לאורך כל השנה: העובדה כי המשאב הלאומי החשוב ביותר של מדינת ישראל הוא החדשנות, כי ישראל מהווה את מעבדת החדשנות של העולם וכי כדי לטפל בחדשנות יש צורך בגוף שיתכלל ממבט על את כל הצרכים והאתגרים, ויוכל הן להוביל את המדיניות בנושא והן לשמש תשתית לאומית לקידום החדשנות הישראלית.
בימים אלו אנחנו נמצאים במהלכו של מיתוג לרשות החדשנות – מותג שיושק בחודשיים הקרובים ויהיה יוצא דופן וחדשני בכל קנה מידה.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר?
פעילות הדיגיטל בעולם החדשנות היא פעילות חשובה וקריטית לחיבור עם קהלי היעד, בין אם בעדכונים לגבי המתרחש כמו משתתפים משלחות עסקיות לחו"ל, תערוכות, תכניות חדשות וקיימות המוצעות ליזמים, ובין אם בייזום מהלכים והובלת מהלכים כמו יידוע לגבי גיוס זכיינים לחממות הטכנולוגיות חדשות או קידום רשות החדשנות שמוקמת בימים אלו. קהל היעד בעולם ה-הייטק נמצא עמוק בעולמות הדיגיטל וזה הכלי האפקטיבי ביותר להגיע אליו.
יחסי ציבור גם הם משמעותיים ביותר בפעילות מול הממשלה ותעשיית ההייטק, אשר הגורמים בהם נעזרים במקרים רבים בעיתונות הכלכלית על-מנת לקבל תמונה רחבה ועדכנית של השוק, הצרכים והאתגרים בתחום.
3. לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים
אסטרטגיית הפעילות הנדרשת כאשר פועלים בזירה רחבה ומולטידיספלינארית מחייבת לבחור בקפידה ובמשורה את זירות הפעילות החשובות יותר ולפעול בהן בצורה אינטנסיבית, ממוקדת ובמסרים קבועים ורציפים – אלו יעצימו את המותג ויסייעו בבידולו ובהעברת המסרים בדרך אפקטיבית, עקבית וברורה.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
מנוע לאיתור של חסכונות פנסיונים ופוליסות לביטוח חיים שהשיק משרד האוצר הוא פעילות מרעננת וחשובה בעולם השירות לאזרח. אנשים הולכים לאיבוד בתחומים הללו ופעילות כזאת היא הבסיס לכל – שקיפות, הוגנות וסיוע.
השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
מכל מנהליי למדתי שני כללים בסיסיים מאז אני פועלת לאורם: חשוב והכרחי להכיר וללמוד לעומק את פעילויות הארגון על בוריין – רק כך ניתן לבצע שיווק מקצועי והעובדה כי יחסי אנוש ועבודה בצוות חשובים ומשמעותיים להצלחת הפעילות.
· עבודה ראשונה? ייעוץ תקשורתי במשרד היח"צ "מנחם שיזף, שירותי תקשורת" – בית ספר אמיתי
· תכונה חשובה למנהל שיווק? חשיבה יצירתית, הקשבה, התעמקות ו"תקתקנות" אין קץ – לדעת לעשות 7 משימות במקביל.
· דף הבית שלך באינטרנט – מספר מסכים שנפתחים בו זמנית ותמיד פתוחים אצלי במקביל: אואטלוק ארגוני, Ynet, פייסבוק פרטי, פייסבוק של לשכת המדען הראשי וה Gmail שלי. עיתונות כלכלית נפתחת לפי הצורך הרבה פעמים ביום. אחרי הרבה שנים בתעשיית הסלולר אני כמעט אדישה לגודל המסך ויכולה לעשות כמעט הכל מהנייד.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – בית קפה גליה בבית התעשיינים, קרוב למשרד ובאווירה משפחתית.
· רכב? מאזדה 3, משרת אותי היטב נוסעת בו בכל הארץ לפגישות ולסיורים מקצועיים.
· חופשה חלומית: חופשה משפחתית ארוכה עם הילדים בספרד – עומד לקרות בקיץ הקרוב