מנתוני חברת נירלט עולה כי שוק הצבע בישראל מגלגל למעלה מ- 1.1 מיליארד ₪ בשנה. תקופות השיא הן לפני הפסח ובחודשי הקיץ שם נרשמת עלייה ניכרת במכירות.
מסקר שערכה חברת הצבעים נירלט באמצעות מכון המחקר טלסקר – TNS, נמצא כי 69% מהישראלים צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות, כ- 50% מהצובעים עשו זאת לקראת החגים, כאשר פסח הוא החג הבולט לחידוש וריענון הקירות.
עוד עולה מהסקר כי המגמה הבולטת ביותר היא, שיותר ויותר ישראלים מעזים ונפרדים מהגוון הלבן לטובת גוונים חדשים בבית: 65% שילבו בבתיהם יותר מגוון אחד. בכ-65% מהמקרים הנשים הן אלו שמקבלות את ההחלטה על הצביעה ובוחרות את הגוון בו יצבע הבית. ב-40% מהמקרים הגברים הם שאחראים על הביצוע עצמו – קניית הצבע, בחירת אנשי המקצוע ופיקוח על העבודה.
הטרנד האחרון בעולם העיצוב בצבע הוא המעבר מגוונים שולטים של לבן ושמנת לגווני האפור. חברת הצבעים נירלט, השיקה בימים אלו מניפת גוונים אפורים הכוללת 24 גוונים של אפור. המניפה הינה פרי שיתוף פעולה של נירלט וחמישה משרדי האדריכלים מהמובילים בישראל: יסקי מור סיון, אירית ויונתן מונג'ק, דנה אוברזון, גיא וליקסון מ"וי סטודיו אדריכלים", נוימן וחיינר אדריכלים.