בשנים האחרונות החלה לפעול רשת ארצית של נהגות מוניות תחת השם מוניתה. מוניתה הוקמה מתוך צורך בוער של נשים, נהגות מונית במקצוען, בנות 50 + במקום עבודה מכובד ובטוח. הנהגות בשוק המוניות כיום בישראל, נאלצות לעבוד בתחנות בהן עובדים בעיקר גברים והן מוצאות עצמן בודדות בתוך מערכת שלעיתים מנצלת ומפלה אותן.
כעת הרשת מקימה קמפיין הד-סטארט במטרה לגייס סכום של 200 אלף שקל לצורך פיתוח אפליקציית מוניות לקואופרטיב. מטרת הקמפיין היא להעלות מודעות ציבורית לקואפורטיב מוניתה ולתת מענה לצורך של נשים בנסיעה בטוחה במוניות ושל קהלים נוספים במרחב בטוח בתחבורה הציבורית. הקמפיין החל לפעול בימים אלה ועד כה צבר סכום של 15,000 ₪ .
בחודשים האחרונים החלה התארגנות של נהגות מתוך רשת מוניתה בליווי של המרכז לקואופרציה בתנועת דרור ישראל, במטרה להפוך את מוניתה לקואופרטיב בבעלותן ובניהולן העצמאי. הקמת הקואופרטיב תאפשר לנהגות להשתחרר מן התלות ברשתות המוניות, לעבוד בניהול עצמי, בשוויון ובסולידריות ביניהן. תמיכה במוניתה היא תמיכה ביכולת ליצור מרחב בטוח בעולם המוניות לנוסעות ולנהגות כאחת.
עדי פאר, חברת תנועת דרור ישראל ומיוזמי קואופרטיב "מוניתה", מסביר כי " לאחרונה, גוברת ההכרה כי מרחב התחבורה הציבורית בישראל, וכחלק ממנו גם שירותי המוניות, הינו מרחב לא בטוח בעבור נשים וציבורים נוספים. מציאות זו יוצרת צורך נוסף, הפעם מצידן של הלקוחות, במרחב בטוח ואת ההעדפה לנסוע עם נהגת אישה".
קמפיין מימון ההמונים של מוניתה קורא לכל מי שמעוניין בקיומו של שירות כמו זה שמוניתה מציעה – להצטרף, לתמוך ולחזק את ההתאגדות.