השניצל והעוף המוכן של ה"מאמא" דוחף החוצה מן המטבח את השניצל הביתי המטוגן של "האמא הפולנייה". כך עולה מבדיקה שערכה, CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. על פי הבדיקה, הישראלים קונים מידי שנה שניצלים ומוצרי עוף מוכנים בכ- 200 מיליון שקל ואוכלים 6,000 טון שניצלים ומוצרי עוף מוכנים.
את הסקירה המלאה ניתן לרכוש באתר Allmarketing https://www.allmarketing.co.il/Index.asp?CategoryID=218
עוד עולה מהסקירה כי כ-50% מבתי האב בישראל נוהגים לאכול שניצלים ומוצרי עוף מוכנים. כ-35% מתוכם אוכלים זאת מדי יום או כמעט כל יום. כ-25% צורכים מוצרים אלה פעם בשבוע. קהל הצרכנים העיקרי של מוצרי העוף המוכנים הם ילדים, רווקים וזוגות בגילאי 20-28. אוכלוסיה זו מתאפיינת בצריכה גבוהה יחסית של האוכל המוכן כתחליף ביתי איכותי, טעים ונגיש.
שתי השחקניות העיקריות בתחום הן "מאמא עוף" של תנובה עם נתח שוק של 64% ו"עוף טוב" של אסם עם נתח שוק של 31%. "מאמא עוף" שהוציאה לשוק לראשונה את השניצלים צורות המופנים לקהל יעד של ילדים, תסיים את השנה עם מחזור מכירות המוערך בכ- 130 מיליון ₪.
עוד עולה מסקירת CIA, שלמרות שרק 10% מהאוכלוסייה בארץ מגדירה עצמה כצמחונית, הישראלים מוציאם כ-300 מיליון שקל שהם 6,760 טון בשנה על אוכל מוכן העשוי מתחליפי בשר. בשנה וחצי האחרונות גדל שוק זה בכ- 5%. כ- 50% מהציבור צורך תחליפי בשר צמחיים, כאשר האכלנים העיקריים של תחליפי הבשר הם ילדים בגילאי 4-14.
בתחום זה השחקניות העיקריות הן חברת "טבעול" המחזיקה בנתח שוק של כ- 60% והמתחרה העיקרית שלה "זוגלובק טבע" המחזיקה בנתח שוק של כ – 36%. 4% נוספים נחלקים בין מותגים פרטיים של רשתות שיווק המזון הגדולות.על פי כלכלני CIA, תפיסת האוכל המוכן השתנתה בשנים האחרונות. בעוד בעבר נהוג היה לחשוב שמדובר בג'אנק פוד, המיועד ל"עצלנים" ולקרייריסטים, כיום נתפס המזון המוכן כמורכב וכמובחר מבחינה קולינרית ותזונתית, יחד עם זאת הוא שומר על תדמיתו כמזון מהיר וקל להכנה. הגורמים העיקריים לכך הם גידול בכמות הצרכנים בעלי המודעות למרכיבי המזון, גידול במספר הנשים העובדות, אורח חיים לחוץ, גידול בכמות מכשירי המיקרוגל וגידול במשקי בית של בודדים רווקים ורווקות. החברות המשווקת מוצרי אוכל מוכן, פונות בעיקר לקהל יעד של אמהות, מציגות אותן כקרייריסטיות, נטולות זמן לבישול כאשר הדגש הוא על אלטרנטיבה קלה, נוחה וטעימה ללא התפשרות על איכות.