את התשובה לשאלות בכותרת אפשר יהיה לדעת לאחר תערוכת המסחור שתתקיים בלונדון במהלך חודש אוקטובר.
בתחום המסחור והזכיינות, מתקיימות שתי תערוכות מרכזיות וחשובות: האחת בלאס ווגאס בחודש יוני, והשנייה בלונדון בחודש אוקטובר. https://www.brandlicensing.eu/brand-licensing-europe
התערוכות הללו מרכזות אליהן את כל החברות מרחבי העולם. אל התערוכות מגיעים סוכני המסחור מכל המדינות וכמובן גם מישראל
כולם מחפשים אחרי "הדבר הבא" בתחום. כל המציגים משוכנעים שהמותג שלהם יהיה פרת המזומנים הבאה, והסוכנים רוצים לשים את ידם על אותם המותגים.
בעלי זכויות מובילים כמו וורנר, ניקולאדיון מאפשרים להיכנס לדוכן שלהם רק בתיאום מראש ולעיתים לא ניתן לראות את מרכולתם אלא אם כן הוזמנת לפגישה (דיסני לא משתתפים בתערוכה ומקיימים פגישות במלונות סמוכים לתערוכה- ככה זה כשאתה התאגיד המוביל בתחומו)
גם כאן, כמו בתחומים אחרים חל שינוי. בעבר המותגים נשענו בעיקר על סדרות טלוויזיה ועל סרטי קולנוע (מי אמר "לשבור את הקרח"). כיום ישנם מותגים שנשענים על אפליקציות שהפכו לסדרות וגם למסחור: החתול טום, אנגרי בירדס וכדומה.
תחום הלייף סטייל גם הוא תופס תאוצה בשנים האחרונות. עשרות מעצבים, מאיירים מציגים בתערוכת המסחור ומציעים להפוך את האומנות שלהם לקו מוצרים בקטגוריות שונות. אחד החלוצים בתחום היה קייט הרינג.
בשונה מפסטיבל הפורמטים מיפ, אין בתערוכה הזו דוכנים של חברות ישראליות שמציעות את המותגים שלהם לרחבי העולם. וזאת מכיוון שהתוכן הישראלי ברובו נשען על תכנים בעברית לבני נוער שקשה למכור אותם ברחבי העולם. גאליס לעולם לא יוכל לשחזר את ההצלחה העצומה שהייתה לו בארץ למוצרי צריכה בחו"ל.
מצד שני, מותגים כמו מושי מאנסטרס וסקיילנדרס שהצליחו מאוד במדינות מסוימות לא זכו להצלחה בשוק הישראלי.
אז מי יחליף את הלו קיטי? נדע אחרי החגים.
מירי דליצקי היא מנהלת מסחור בטלית תקשורת (ערוץ בייבי + ערוץ ג'וניור)