התוכן הופך למלך גם בעולם הפרסום

כשמנכ”ל או הדירקטוריון דורש ממנהל השיווק להגדיל מכירות של אחד המוצרים במהירות, רוב מנהלי השיווק היו מכינים מבצע, מעלים קמפיין והופ – הגרף עולה.


אבל מה עושים אם המוצר נמצא בקטגוריית יוקרה, כזו שבה הלקוח פחות מתעניין במחיר ויותר באיכות? כזו שבה המושג “מבצע” יכול להוביל לאפקט דחייה מצד הלקוח הפוטנציאלי?


בנוסף, מה קורה בשנייה שהקמפיין יורד? רגע אחרי שהמבצע נסגר?כנראה שהמכירות חוזרות להשתטח. לא נוצר אפקט ארוך טווח ודעת הקהל לא זזה באופן משמעותי.


איך עושים את זה אחרת?
איך מגדילים מכירות של מוצר, לאורך זמן, תוך ביסוס עליונות החברה בתחום הזה,
ובלי לצאת במבצעים?


התשובה היא תוכן.


מנהל מותג של חברת ארונות יוקרה, פנה אלינו ורצה להגדיל את המכירות של ארונות פתיחה, כי זה היתרון של החברה שלו אל מול המתחרים.


החלטנו לכתוב כתבה על ארונות פתיחה:


שבעה ימים לאחר שהכתבה עלתה לאוויר נרשמו 386 כניסות ייחודיות לקריאת הכתבה, משך השהייה באתר של הגולשים שהגיעו מout brain הינו 3:36 דקות, קרוב ל90% מהגולשים עברו לאחר קריאת הכתבה לעמודים נוספים באתר.


ממצב של מכירת ארון אחד בשבוע הם עברו למכירת עשרים וחמישה ארונות בשבוע.



כמה תובנות חשובות על שיווק מבוסס תוכן:


אפקט קצר טווח VS אפקט ארוך טווח


שיווק מבוסס תוכן לא נועד למהלכים קצרי טווח. לא מומלץ להגדיל את המכירות רק באמצעים קצרי טווח כמו מבצעים. בדיוק כמו שרובנו לא מתקיימים מפאסט פוד, כי בדיוק כמו פאסט פוד, זה מרגיש טעים כשאתה אוכל את זה (ורואה קפיצה במכירות( אבל מרגיש רע כמה שעות אחר כך (כשהמבצע נגמר והפרסום יורד וכך גם גרף המכירות).


ערך VS פרסום


שיווק מבוסס תוכן זה לא פרסום, והתוצרים שלו הם לא פרסומת. הכתבה לא ניסתה למכור את החברה, לא ניסתה להאדיר אותה, לא ניסתה לעשות שום דבר חוץ מ: לתת ערך.
האם הכתבה הבליטה יתרונות תחרותיים של החברה? בהחלט כן.
אבל זה נעשה בצורה עקיפה, ולכן מתוחכמת. בכתבה לא נכתב “אנחנו הכי טובים בארונות פתיחה”. פשוט הוצג ידע בעל ערך.


לידים VS סגירות


יש לשים לב שבכתבה יהיו מספר הנעות לפעולה בשביל להשאיר ליד.
אולם הרוב המוחלט של רוכשי ארונות פתיחה בחודשי הגידול שלאחר פרסום הכתבה לא הגיעו מטופס הליד שבכתבה. הסיבה היא שרוב הקוראים המשיכו הלאה, לעמודים נוספים באתר.


הכתבה הייתה תחנה משמעותית בתהליך ההבשלה שלהם, אבל בשום אופן לא תחנה סופית. לכן אם היינו מודדים רק כניסת לידים כתוצאה מהכתבה, הקמפיין היה מוגדר ככישלון!
אז אל תמדדו רק לידים, תמדדו סגירות.


אל תמדדו רק קמפיין, תמדדו תוצאות לתקופה של מינימום רבעון


הביטו במערך השיווק שלכם בראייה פנורמית, רב ערוצית, ולא בראייה צרה.



הכותב הוא אופיר סלע, סמנכ"ל חברתWave Digital המתמחה בשיווק דיגיטלי


אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח