75% מהרוכשים בארה"ב יבצעו רכישה דיגיטלית

ביום שישי הקרוב יתקיים יום הקניות הגדול של האמריקאים ה"בלק פריידי" וכמה ימים לאחר מכן יתקיים "הסייבר מאנדיי". מומחים טוענים כי ההוצאות בתקופת החגים עולות, אך ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי הקונים בתקופת החגים השנה עשויים להיות חסכניים יותר בהוצאותיהם לעומת 2015. הסקר השנתי שנערך ע"י ענקית האנליטיקה SAS, מצביע כי חששות הצרכנים בהקשר לכלכלה ותעסוקה מונעים מהם מלפתוח את ארנקיהם לרווחה בעונת החגים הנוכחית.



רק צרכנים צעירים וגברים מוציאים יותר


מתוך הצרכנים בארה"ב שהשתתפו בסקר, 65 אחוזים אמרו כי הם מתכננים להוציא על מתנות לחג סכום זהה לזה שהוציאו בשנה שעברה. רק אחד מכל חמישה קונים מתכנן להשקיע יותר השנה, לעומת 16 אחוזים המתכננים להוציא פחות. הבחירות השפיעו באופן שלילי על תכוניות ההוצאות של 18 אחוזים מהגברים, אך רק על 6 אחוזים מהנשים. עם זאת, גברים נוטים יותר מנשים להגדיל השנה את הוצאותיהם על מתנות החג (26 אחוזים לעומת 15 אחוזים), ואנשים שגילם פחות מ-40 אופטימיים יותר ומתכננים להגדיל את התקציב לעומת 2015.



האם רובוטים יביאו לעידן קמעונאות חדש?


הכותרות מדברות על צרכנים מחוברים, מכוניות חכמות ורובוטיקה של הכל. אולי זו הסיבה לכך ש-27 אחוזים מהצרכנים בארה"ב מוכנים לאפשר לרובוט לסייע להם בקניות. צרכנים צעירים, שהכי מחוברים דיגיטלית, הם הנלהבים ביותר: 53 אחוזים מהנסקרים מתחת לגיל 40 מעוניינים בכך. כמו כן, גברים נוטים יותר מנשים להיעזר ברובוטים קמעונאיים אם הם זמינים.



חיות מחמד וכרטיסי מתנה מנצחים שוב


זו השנה השניה בה חיות המחמד הן הנהנות ביותר מנדיבות בעליהם, וגוברות על עמיתים לעבודה, שכנים, מורים ובייביסיטרים ברשימות המתנות. 29 אחוזים מהנסקרים יקנו מתנות לחיות המחמד שלהם. מבין מקבלי המתנות האנושיים, בני משפחה בני 18 ומעלה נמצאים בראש הרשימה אצל 85 אחוזים מהצרכנים. ומה הם מקבלים? כרטיסי מתנה מככבים במקום הראשון אצל 67 אחוזים. ביגוד, צעצועים ומשחקים נמצאים הרחק במקום השני עם 52 אחוזים.



מרכז קניות או קניות בפיג'מה?


קניות אונליין בקרב הצרכנים בארה"ב יגדלו בקצב מהיר לעומת קניות בחנויות, ויעלו עליהן ב-10 אחוזים, אך רוב הצרכנים ישתמשו בשני הערוצים. יותר מ 75 אחוזים מהקונים השנה יקנו מתנות דרך מחשב או מכשיר נייד, לעומת 70 אחוזים שיקנו בדרך הישנה. 31 אחוזים מכל הצרכנים מתכננים לקנות באמצעות טלפון נייד או טאבלט, כאשר מספר זה קופץ ל-54 אחוזים בקרב צרכנים שגילאיהם נמוכים מ-30.



האם Thanksgiving ו-Black Friday מאבדים מקסמם?


71 אחוזים מעדיפים את החודשים נובמבר-דצמבר המסורתיים לקניית מתנות החג שלהם. Black Friday ימשוך 35 אחוזים מהקונים – ירידה לעומת 40 אחוזים בסקר משנת 2014 – ו-Cyber Monday, 30 אחוזים. רק 15 אחוזים יצאו לקניות ב-Thanksgiving. נראה שהצרכנים דוחים את רעיון עריכת הקניות ב-Thanksgiving. הסקר מגלה כי ל-39 אחוזים דעה שלילית על פתיחת חנויות ב-Thanksgiving, בעוד רק ל-21 אחוזים דעה חיובית בנושא.



אנחנו אוהבים תוכניות נאמנות ומיילים מותאמים אישית


כשמדובר בתקשורת מקמעונאים, 58 אחוזים מעדיפים מיילים מותאמים אישית מקמעונאים שהם כבר אוהבים. בצמוד אחריהם נמצאים עדכונים אודות תוכניות נאמנות ומבצעים, ורק אח"כ מיילים ישירים מחברות המיישרות קו עם אורח החיים הצרכני.



תגיד לי מה אתה רוצה, מה אתה באמת, באמת רוצה


מרבית מקוני המתנות פשוט שואלים את המקבלים מה הם רוצים. בהיעדר כיוון ברור, 62 אחוזים משוטטים בחנויות ו-35 אחוזים לוקחים רעיונות מהמלצות הקמעונאים באינטרנט. עם זאת, 78 אחוזים מהצרכנים טוענים כי הצעות הקמעונאים הן בינוניות עד לא מדויקות. אז אם המתנה המושלמת אינה נמצאת על המדף בחנות? לקמעונאים יש מעט יותר מ-50 אחוז סיכוי לשמור על העסקה עם הלקוח. כמעט מחצית אומרים כי ירכשו את הפריט במקום אחר, באופן מקוון או בחנות מתחרה. קמעונאים מקוונים יתמודדו עם יותר אחוזי נטישה במקרה שהמוצר הרצוי אינו זמין. יותר
מ-6 מתוך 10 יקנו את המוצר באתר של קמעונאי אחר.



נשים אוהבות פרטים, גברים אוהבים נוחות


נשים נוטות יותר מגברים לקנות בחנויות ולפרוש את קניות המתנות על פני תקופת החגים כולה. היכן ידם של הגברים על העליונה? להם סיכוי גבוה פי 2 מנשים להשתמש במכשירים ניידים לתשלום וצפויים לרכז את קניותיהם במספר ימים. הם גם פתוחים יותר מנשים להצעות של מוצרים.



אודות הסקר


הסקר המקוון נערך על ידי SAS Market Research ו-Survey Sampling International
הסקר הושלם על ידי מדגם מייצג של יותר מ-4000 מבוגרים בארה"ב, בריטניה וקנדה. טווח טעות הדגימה בסקר הוא 1.5 אחוזים.



אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח