הציבור הרחב הזמין בשנה החולפת כ-52 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של 8,100 טון, כלומר בכל שניה חולקו בישראל 1.6 חבילות, כך עולה מנתונים שמפרסם דואר ישראל. מדובר בגידול של כ30% לעומת שנת 2015 אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות בשנה. בשנת 2006 הוזמנו בישראל מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור.
שיאנית ההזמנות, ביחס לגודל האוכלוסיה, היא העיר ראשון לציון עם כ-390 אלף חבילות בשנה, בעוד שתל אביב היא שיאנית ההזמנות כמותית עם מעל 650 אלף חבילות שהוזמנו השנה, אך מדורגת רק במקום החמישי בטבלה ביחס לגודל האוכלוסיה.
בחודש דצמבר הוזמנו 6.2 מיליון חבילות, כאשר בנובמבר נשבר שיא ונמסרו ללקוחות כ-7 מיליון חבילות.כמות החבילות הנכנסות לישראל עלתה בחודשים אלו בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר מגמה דומה בשנתיים האחרונות.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר: "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות. חברת דואר ישראל נערכה השנה על מנת למסור לציבור את מיליוני החבילות שהוזמנו ובכך סייעה בהורדת יוקר המחיה. על מנת להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות, פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, תגברנו יחידות ורכשנו ציוד לבית המיון על מנת למיין ולמסור את כמויות החבילות העצומות".
מסקר שערכה חברת דואר ישראל בחודש דצמבר באמצעות מכון המחקר "שילובI2R" בקרב כ-501 נשאלים מהאוכלוסיה הבוגרת,
המהווים מדגם מייצג מתוך פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, עולה כי 42% מהקונים ברשת, קונים גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים, 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים, 27% אמרו שהם קונים יותר באתרים בינלאומיים מישראליים ו-7% אמרו שהם קונים יותר באתרים ישראליים מאתרים בינלאומיים.
על פי נתוני דואר ישראל כ40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, אחריהן ארה"ב ואנגליה, והן מכילות בעיקר ביגוד (54%) הנעלה (29%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (37%) סמארטפונים ואביזרים משלימים (32%), כלי בית (26%), צעצועים (25%) ועוד. 4 מתוך 10 פריטים שמוזמנים באתרים הם מוצרים שאינם פיזיים כמו נופש, טיסות (38%) ובתי מלון (37%) כרטיסים לקולנוע והופעות (39%).