רשות הטבע והגנים משיקה אתר אינטרנט ייעודי ומתקדם לשביל ישראל באופניים

רשות הטבע והגנים משיקה לראשונה אתר אינטרנט ייעודי לשביל ישראל באופניים, שמטרתו לרכז באופן מקיף ומרכזי את כל המידע הרלוונטי לכל מי שמעוניין לצאת לרכיבה לאורכו. האתר הוקם בשיתוף קהילה רוכבי האופניים בישראל ומתנדבים. האתר מושק לקראת שבוע שמירת טבע שרשות הטבע והגנים תציין בישראל בין התאריכים 10-18 למרץ ומטרתו העלאת מודעות הציבור לשמירה על הטבע, הנוף והמורשת ולצמצום סכנת ההכחדה של מיני צמחים וחיות הבר בישראל.



האתר פותח באופן רספונסיבי, המותאם לגלישה גם במכשירי מובייל, והוא מספק מידע על תוואי המסלולים יחד עם מידע תיירותי הכולל את מירב השירותים להם הרוכב נדרש, היערכות נכונה לרכיבה באזור ועוד מגוון מאמרים ותכנים הרלוונטיים לקהל רוכבי האופניים ובכלל.



האתר כולל ממשק מפות חדשני וייחודי, שפותח בפלטפורמה מתקדמת של קוד פתוח עם שילוב טכנולוגיות מיפוי מתקדמות שלESRI המובילה בתחום. המפות מציגות מגוון רחב של מידע מבוסס שכבות לגבי המסלול כמו: גרף גבהים, מקורות מים זמינים לשתייה, מקומות לינה, אתרים לתיקון תקלה באופניים ועד לפירוט פינות צל למנוחה. פונקציה נוספת באתר המעניקה חוויית משתמש אינטראקטיבית היא היכולת להתעדכן אונליין במגוון נושאים במקום ייעודי באתר. כך למשל, רוכבים מהשטח יכולים לשלוח עדכונים, התרעות וכד', ובכך הרוכב הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמתרחש והאתר לכלי תקשורת ומערכת תחזוקה ובקרה של השביל. הממשק מאפשר לעדכן בזמן אמת על בעיות בשילוט בשביל, המלצות על אזורים לרכוב בהם כמו למשל בזמן פריחה של צמחיה ססגונית במקום וכד'. מערכת המיפוי ומירב הנתונים המוצגים בה נבנו בהתנדבות על ידי נועם עציוני, גיאוגרף ומומחה GIS.


האתר מציע גם ממשק חברתי באמצעות אזור ייעודי באתר בו מתאפשר לקהילת הרוכבים בשביל, לעדכן על תאריכים בהם הם יוצאים לרכיבה על מנת לצרף אליהם רוכבים נוספים לטיול.



שביל ישראל לאופניים הוא פרויקט לאומי שמטרתו ליצור שביל רכיבה רציף לאופני הרים אשר יחצה את הארץ לאורכה ויחבר בין החרמון בקצה האחד לבין אילת בקצה השני. השביל עובר בחלקו בתוואי דרכים עתיקות, בין אתרי המורשת והדת הקדומים והקדושים לשלוש הדתות. עד כה הוכשרו מסלולים בהיקף של כ-320 ק"מ, המחברים את מצפה רמון לאילת ומאפשרים 8 ימי רכיבה רצופה. השביל כולו צפוי להיות באורך של 1,200 ק"מ ולחבר ברצף את החרמון לאילת.



את הקמת השביל מובילה רשות הטבע והגנים בשיתוף משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות, בסיועם של גופים נוספים, כמו משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה והקרן הקיימת לישראל. אחד היעדים החשובים שעומדים בבסיס ההחלטה להקים את השביל היא עידוד תיירות אופניים מחוץ לארץ ובתוכה. לכן, נעשה תהליך תכנון תוך הקפדה על ה"מיטב שיש לארץ להציע". רוכבי השביל ייהנו בין היתר מהאתרים החשובים בארץ ויחצו את מיטב נופיה.



"עד היום, לא היה קיים מקום אחד המרכז בתוכו את כל המידע הרלוונטי והדרוש לרוכבים סביב שביל ישראל אופניים, ועל כן כחלק מהנגשתו לציבור הרחב החלטנו לקדם את הקמתו", מציין הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים מטעם רשות הטבע והגנים. "בדומה לרתימת הקהל הרחב להקמת שביל ישראל לאופניים כך פעלנו גם עם אתר האינטרנט שבהקמתו השתתפה קהילת רוכבי האופניים שתרמה מהידע והניסיון שלה בתחום בניית האתרים והתוכן, כמי שמכירים היטב את תחום הרכיבה התיירותית והספורטיבית והם גם אלו שסביר בהחלט שירבו ליהנות ממנו ביום יום יחד עם הקהל הרחב המעוניין לחוות טיול באווירה אחרת עם נופיה היפים של הארץ.



"אנחנו מאמינים כי האתר יספק פלטפורמה נגישה ורלוונטית לכל המידע לו נדרשים הרוכבים בשביל באופן חוויתי, מתקדם ומקצועי", מסביר זוסמן ומוסיף, "כי האתר הוא חלק מהיעדים שלנו להעלות את המודעות לשביל הנפלא הזה ולהנגיש את המידע הייחודי לרוכבים ולתיירים".

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח