מניפולציות גאוניות ופשוטות להפליא שיגרמו לאנשים לפתוח דיוורים שלכם

מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה הזו? לכל המיילים הכביכול מטרחנים שאנחנו תופסים כמטרד יש שם הרבה יותר יפה: שיווק באימייל (Email marketing). הרבה אמנם לא מכירים אותן, אבל יש כמה שיטות כדי שלקוחות פוטנציאליים לא יזרקו את המייל שלכם אל המקום אליו הולכים מיילים מתים.


מניפולציות מאד פשוטות לכותרת המייל


רושם ראשוני הוא הכל. וכותרת המייל היא הפעם הראשונה שבה יחשפו למייל שלכם. מרביתנו בוחרים האם למחוק את המייל בהתבסס על הכותרת בלבד. אנחנו רוצים לגרום ללקוח הפוטנציאלי לכל הפחות להיכנס לדף המייל כדי שייחשף לתוכן שמצוי שם, ולכן הכותרת היא אולי הדבר הקריטי ביותר בבואך לשבת ולכתוב מייל שיווקי. הנה כמה מניפולציות פשוטות שיעשו את ההבדל בין ספאם להמרה:


1 – לא יותר משבע מילים


לפי מחקר שערך אתר contactmonkey, שמטרתו היא שירות מעקב אחר אימיילים (email tracking service) ואשר ניתח מעל ל-30 מליון מיילים, יותרמ-40% מהמיילים נפתחים (ונקראים) לראשונה במכשירי הסלולר. המסקנה: תשאיר את הכותרת קצרה וממצה. כמה שפחות מילים – כך פוחת הסיכוי שהכותרת תיקטע באמצע ותגרום למייל שלך להיראות לא מקצועי בלשון המעטה, עם מסר שככל הנראה לא יועבר או יועבר בצורה חלקית מאד. זכרו שמכשיר סלולרי ממוצע מסוגל להכיל בין 4-7 מילים בכותרת המייל לפני שהכותרת נקטעת.


2 – בלי סימני שאלה


שורות כותרת למייל שמכילות סימני שאלה יעלו בצורה דרסטית את הסיכוי של המייל שלכם להימחק. ייתכן שזה מכיוון ששאילת שאלות גורמת למייל שלך להיראות כמו מייל שיווקי, מה שבאופן אוטומטי שולח אותו לתיקיית הספאם שממנה כולנו מנסים להימנע. לכן, ההמלצה הברורה היא להעיף כל סימן שאלה מכותרת המייל שלכם. בקיצור: כל אחד שעוסק ב-Email marketing הולך להימנע מרגע זה והלאה מסימני שאלה.


3 – תהיו דוגרי


לאף אחד אין סבלנות לשבת ולהשקיע במייל שלכם תשומת לב. לכן, כשאתם כותב מייל למישהו במטרה למכור משהו, גידו מה אתם רוצים מהם – או בגעה המקצועית – USP, unique selling proposition. שמרו על שפה ברורה ופשוטה. למשל, כותרת שמתחילה ב״רוצה לשלם פחות על הנסיעות הבאות שלך במונית?״ סביר להניח שתכניס את הקורא לפוביה שהוא צריך להיכנס ולעבד מידע כלשהו ולא תגרום לנו להקליק על המייל. לעומתה, הכותרת ״ספטמבר באובר: הנחה של 20 ש״ח לכולם״ תהיה הרבה יותר ישירה וברור שמי שמתכוון לנסוע החודש במונית עשוי להתעניין בה.


4 – שלבו מילה נדירה אחת בכותרת


לקטגוריית המילים השחוקות ביותר יכנסו המילים: מבצע, הזדמנות, עכשיו, הנחה ואת השאר אתם יכולים לנחש בעצמכם. נסו לדחוף מילה קצת יותר נדירה לתוך הכותרת שלכם ותוכלו לזכות ליותר עניין


מה הלאה? התזמון


יש לכם את הכותרת המושלמת ואתם לא יכולים לחכות לשלוח אותה לרשימת התפוצה ? רגע, סבלנות. התזמון חשוב כמעט כמו התוכן עצמו. זה יכול לגרום להבדל עצום במספר הלקוחות הפוטנציאליים שפותחים את המייל ומתייחסים לתוכן שלו. כמה דוגמאות לחשיבות של זה. אם למשל אתם בתחום הבארים, ואתם יודעים שכולם יוצאים ל-Happy hour, אז כדאי לשלוח בשעה כמו 18:45 כותרת כמו ״איפה לשתות בירה עכשיו בתל אביב״. אם אתם בתחום מקצועיים יותר, נסו לחשוב מהם הזמנים בהם העוקבים שלכם עסוקים בלהשלים פערים או בטרדות העבודה, ולא תהיה להם תשומת הלב אליכם. מאחר ואנחנו לא תמיד צפויים, הכי חשוב זה כמובן למדוד ולראות מה עובד.


הנה שתי כותרות גרועות למייל: לחצו עליהן וגלו גרסה משופרת שלהן


בואו נדבר על תוכן


אחרי שהצלחתם למשוך את הלקוח לפתוח את המייל שאתם ניסחתם מבין עשרות (ואולי מאות) אימיילים שהוא מקבל מדי יום והולכים היישר לתיבת הספאם, איך גורמים לו להישאר? הנה כמה שלבים חשובים בדרככם אל האושר והפיכתם למומחי Email marketing. תיהנו


1 – דחיפות, מיידיות, עכשוויות


ידעתם שמיילים שמייצרים תחושת דחיפות נפתחים ע״י קוראים עד 22% יותר? שימוש במונחים ומשפטים כמו ״יש לך 24 שעות להנות מ-30% הנחה על המוצרים שלנו״ יגרמו לקורא שלך להרגיש שהוא עלול לפספס משהו שכולם יהנו ממנו מלבדו אם הוא לא ימהר. אל תפחדו מלתת ״הצעה שיווקית״ – אנשים יודעים שאתם מנסים לגרום להם לקנו משהו, והם יעריכו את זה שאתם ברורים. נסו להיות מיידיים: גם ככה הזיכרון שלנו קצר ולכן מיילים שמתמקדים בעוד שבוע, או בחודש הבא, עלולים לגרור הפסדים משמעותיים בקרב קהל היעד שלכם.


2 – המעיטו במילים


יותר מדי מילים יוצרות הסחת דעת מיותרת. תסבירו לקוראים בפשטות ככל הניתן למה הדיל שאתם מציעים להם הוא הדבר הכי טוב שהגיע לתיבת האינבוקס שלהם היום, או מה הסיבה שבגללה שלחתם להם את המייל. אל תלאו אותם ואל תלכו סחור סחור – זה מעייף. דרך מצויינת לעשות זאת היא באמצעות שימוש בכמה שפחות מילים – ביחד עם המחשות ויזואליות שמספרות סיפור או משוואות פשוטות שיסייעו להם להבין למה אתם מתכוונים.


3 – כפתור ענק למימוש ההצעה


אחרי שאנשים פתחו את המייל ואתם עומדים להציע להם משהו, צרו כפתור בולט וענק למימוש ההצעה. ה-Call to action שלכם צריך להיות מאד מאד בולט כדי שיהיה קל לפתוח אותו גם במובייל. לכאורה מדובר במשהו טריוויאלי, אבל תקראו את הנתון הבא – לפי מחקרשערךאתרcampaignmonitor, השימוש בכפתורי לחיצה לעומת לינקים מבוססי טקסט ׳רגילים׳ (שתוצאתם אותה תוצאה), מגדיל ב-28% את הלחיצות של המשתמשים. למה זה קורה? בגלל סיבות שונות, כמו גודל (כפתור לחיצה יהיה לרוב גדול ובולט יותר מלינק רגיל), עיצוב (לכפתורי לחיצה לרוב יהיה עיצוב שונה מיתר הטקסט ולכן ימשכו תשומת לב גדולה יותר), צבע (לכפתורי לחיצה יהיה לרוב צבע שונה מיתר הטקסט והרקע) ועוד. אבל בשורה התחתונה: זה עובד יותר טוב.


4 – תדעו (בערך) למי אתם שולחים את המייל


התאמת התוכן לקהל היעד שלכם היא אחד הדברים החשובים ב-Email marketing. באתר quora מצאו דרך טוב להתמודד עם ערימות התוכן שיצרו המשתמשים שלהם, והיו צריכים למצוא דרך למקד את התוכן עבור קהל יעד מותאם. לכן המיילים שתקבל מהם יהיו מבוססים על נתונים שהם מושכים מכל קורא וקורא שנכנס לאתר שלהם ו׳עוקב׳ אחר נושאים מסויימים. כך נוצר מצב שכל קורא שנמצא ברשימת התפוצה מקבל מייל שונה לחלוטין בהתבסס על נתונים אלה. אם אתם מנהלים רשימת תפוצה, נסו לחלק אותה לקטגוריות. למשל, אנשים שנרשמו אליכם עם מייל עבודה, איזורים בארץ – כל אלו יכולים לעזור מאד ליצור כותרת שתהיה רלוונטית לקבוצה קטנה.


5 – תהיו אישיים אבל לא בצורה רובוטית


מחקרים פסיכולוגיים שונים בנושא מראים כי אנשים ככלל נוטים להזדהות ולהגיב יותר טוב לבני אדם אחרים, מאשר למכונות, רובוטים או, במקרה שלנו, לאימייל אוטומטי. איך מתגברים על המכשול הזה? במקום להשתמש בגוף שלישי שיוצר ניכור, השתמש בגוף ראשון, וצור מעין קשר, גם אם מוגבל, עם הקורא שלך. נסה לחתום בשם שלך, או הקפד ששמו של מישהו מהצוות שלך יהיה חתום. כך הקורא ירגיש כי יש אדם מאחורי התוכן, ולא מענה אוטומטי (גם אם זה לא נכון). מעבר לכך, זה יוצר אצל הקורא אמינות מסויימת במוצר שלך: אם יש למוצר (או לדיל שאתה מציע) שם, מתגברת התחושה שמדובר במשהו אמין ובטוח.


6 – וידאו: כלי אפקטיבי ב-Email marketing


מאחר ושימוש בכמה שפחות מילים מגביר את האפקטיביות, שילוב וידאו בתוכן המייל (מה שמצריך מהקורא לחיצה אחת פשוטה), מקל על חייו וגם על חייך בסופו של דבר, כי כך גובר הסיכוי שהוא יצרוך את התוכן. אנחנו לא מדברים על ספקולציה שלנו – כחצי מהמשווקים שמשתמשים בוידאו בקמפיינים שהם שולחים במייל מדווחים על עליה ב- click through rates – מספיק שתשבצו את המילה ״וידאו״ כותרת – וסיכויי הפתיחה יעלו ב-18%%. זאת לצד רוב מכריע (82%) של משווקים שטוענים ששימוש בוידאו הוא אפקטיבי.


*הפוסט פורסם על ידי נאור נרקיס בבלוג תוכניסט


אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח