בדוק את עצמך: 7 טיפים שיגרמו ללקוח להרגיש חשוב – גם באתר האינטרנט

הניסיון להגיע לראש הטור בקידום הממומן הוא ניסיון חשוב – אחרי הכל, אנחנו יודעים שמעל 60% מהקליקים, מגיעים לאתרים המופיעים ב 3-5 המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. אבל לפעמים, מרוב עצים לא רואים את היער, או במילים אחרות – מרוב ביטויי החיפוש, מילות קישור וניסיון לשמור על רלוונטיות על פי האלגוריתמים של גוגל – אנחנו מוצאים את עצמנו בעליהם הגאים של אתר דל, המותאם בעיקר לביקור של הגוגל-בוט, ופחות מתאים ללקוחות עצמם. במקרים כאלה, הלקוחות אולי נחשפים לאתר שלכם במיקומים הראשונים, אולי הם אפילו לוחצים על הקישור ונכנסים לאתר – אבל כמה פניות מגיעות אליכם, בסופו של יום?



כשאנחנו עוסקים בשיווק דיגיטלי, אנחנו עושים זאת יד ביד עם חווית המשתמש, וזאת, לא רק בהתאמה פונקציונאלית של ממשק האתר, אלא גם עם כל מילה שאנחנו כותבים – על מנת להרוויח יותר מאשר רק כניסות. כי בשורה התחתונה, מטרתנו בשיווק הדיגיטלי היא הגדלת נפח העבודה, כמות המכירות והלקוחות. אספנו טיפים שיאפשרו לכם להמשיך להשקיע בשיווק הדיגיטלי שלכם, בדיוק כמו שאתם עושים עד כה – כאשר לנגד עיניכם עומד אותו לקוח, שמתלבט באיזו מהחברות לבצע בסופו של דבר את ההזמנה שלו. על כל מה שמעבר לשיווק הדיגיטלי וכיצד השיווק הדיגיטלי של האתר מסייע ללקוח הפוטנציאלי לקבל החלטה ולהתקשר אלינו – במאמר שלפניכם.



#1 – הלקוח נכנס לאתר שלכם כי הוא מחפש משהו – למה שלא תענו לו על השאלה?



מאות מאמרים תמצאו ברשת האינטרנט, שהכותרת שלהם קשורה בעלות השירות או המחירים – אבל בתוך האתר, לא תמצאו מסר אחד לרפואה. התוצאה היא, שלקוחות המחפשים תכנים העוסקים בסדרי גודל של עלויות, מגיעים למאמרים שדורגו גבוה בגוגל – אבל הם לא מוצאים תשובה לשאלה ששאלו, מפני שעל אף שהמאמר מתיימר לענות על השאלה, ואף כותרתו גורמת להניח שתהיה התייחסות למחירים, לאורכו – אין התייחסות כזו, אלא לצרכי הקידום האורגני.



במקרים כאלה, במרבית המקרים, הלקוח ייצא מאוכזב ולא ימשיך לשוטט באתר – בוודאי לא יפנה לקבלת שירות בחברה, שבעצם הונתה אותו.


קליקים כאלה, גורמים יותר נזק מתועלת, עם הגדלה של אחוזי הנטישה של האתר ומזעור של זמני השהייה הממוצעים או מספר העמודים שגולש התעניין בהם עד שעזב את האתר – ושלא תטעו, משתנים אלה יורידו את האתר שלכם, היישר אל תחתית תוצאות החיפוש.



על כן, עשו טובה. כשאתם בוחרים ביטוי מפתח ומעוניינים לקדם אותו באתר, כתבו תכנים רלוונטיים – אבל, דאגו שתוכן המאמר יכסה את הנושא שהובטח בכותרתו.



#2 – מה יוצא ללקוח שלכם מהאתר שלכם?



השיווק של המאה ה – 21 הוא שונה מאוד מזה שהיה נהוג טרם ימי האינטרנט, וארגונים רבים המתמודדים עם סצנת הפרסום הדיגיטלי המתפתחת בצעדי ענק, לומדים שהם חייבים להדגיש את התועלות של הלקוח מהבחירה לעבוד אתכם – כי יש לו ברירות, וכל המידע חשוף לפניו, במחשב, בסמארטפון או בטאבלט. הדרך להגדיל את כמות הלקוחות שלכם כיום היא להיכנס איתם למערכת יחסים, לתת להם תכנים בעלי ערך, לעורר בהם הכרת תודה או הערכה כלפי המקצועיות והנגישות שלכם. זה הזמן לכתוב קורס מקוון שיימסר ללא עלות, לצלם סרטוני הדרכה נעימים, לכתוב מאמרים שיש בהם טיפים, ובעיקר – לחשוב על עיצוב התוכן ואסטרטגיות השיווק שלכם יותר מנקודת מבטו של הלקוח שלכם, ופחות מנקודת המבט של מנהל חשבון הבנק העסקי.



#3 – ואני רוצה את זה עכשיו!



הנה עוד עניין בנוגע ללקוחות הבאים שיגיעו אליכם מהאתר שלכם – אלא אם אתם פונים לפלחי קהל שידועים בסבלנות שלהם, כדאי שתגיעו לשורה התחתונה, ומהר. על אף הנטייה של גוגל להעדיף מאמרים ארוכים יותר, בעלי פרופורציות של ביטויי חיפוש שלא נראית מלאכותית – הלקוחות שלכם בדרך כלל לא יקראו את כל התוכן הזה. מה הם כן יקראו – הנה רשימה:



· הם יקראו את הרשימות


· הם יקראו את הכותרות, בכותרות מעניינות הם ירפרפו על התוכן, המחולק, במצב האופטימאלי, לפסקאות קצרות


· הם יתבוננו בתמונות וכנראה שיקראו את האלטים של התמונות


· ייתכן שיקראו את תחילת המאמר, בעיקר אם הוא קצר ומודגש



#4 – איך עושים את זה? – תכנון התוכן באתר שלכם, כך שיענה על צרכי הגולשים שלכם



השיווק הדיגיטלי שלכם מתבצע במספר אפיקים, אחד מהם, אולי זה שהוא הכי לטווח ארוך, הוא הקידום האורגני. הקידום האורגני שואף להפוך את אתר האינטרנט שלכם לרלוונטי במיוחד – כך שיעלה במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש – בביטויי מפתח הקשורים לפעילות העסקית שלכם, למוצרים ולשירותים שאתם מציעים ללקוחות. על כן, חשוב שהאתר, על תכניו, יתאימו לאסטרטגיית קידום אורגני שתיקבע על פי ביטויי המפתח שהלקוחות שלכם מחפשים – אותם ביטויי מפתח שבהם אתם רוצים להופיע גבוה בתוצאות החיפוש. הנה כמה טיפים קצרים לתכנון איכותי של תוכן, בהנחה שיש לכם רשימה של ביטויי מפתח אותם מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בתדירות גבוהה:



· תכננו את כל התוכן באתר לאור ביטויי המפתח, לא רק את המאמרים שישבו תחת קטגוריית ה"בלוג" או "מרכז המידע"


· תכננו את מבנה האתר כך שיהיה מאוזן, מחולק לנושאים ובכל נושא מספר דפי תוכן איכותיים


· הגדירו מספר מצומצם (בין 2 ל – 5) ביטויי תוכן כלליים שתזכרו לקדם לאורך כל האתר, למשל, את תחום העיסוק המרכזי שלכם. הגדירו ביטויי מפתח על פי סדר עדיפות, כך שאת הספציפיים ביותר תקדמו רק בעמודים הרלוונטיים


· הגדירו ביטויי מפתח ספציפיים לכל עמוד, וקדמו את ביטוי המפתח בעמוד. אך לא להפציץ.


· בדקו מהם הנושאים הרלוונטיים והמעניינים את הלקוחות שלכם, וכתבו תכנים איכותיים אודותיהם. שלבו ביטויי מפתח בתכנים אלה


· הקפידו להתחדש בתכנים, שוב, באופן מאוזן לכל רוחב האתר (ולא רק בקטגוריית הבלוג).


· עקבו אחר ביצועי ביטויי המפתח שלכם וחזקו קטגוריות יעילות באתר. מדי פעם, טפלו בדפים פחות אטרקטיביים, שרו אותם מבחינה טקסטואלית ואפשרו שפע של קישורים מעניינים שיאפשרו המשך גלישה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מהדפים ה"בעייתיים" לדפים שיווקיים ויעילים



בעניין שילוב ביטויי המפתח במאמרים שלכם – הפרופורציות הנכונות הן כאלה שמרגישות טבעי במאמר, וחשוב שיהיה מספר הופעות של ביטויי המפתח, למשל בתחילת המאמר ובסיומו.



#5- תדעו שעמוד שטיפלתם בו הוא טוב מספיק, אם…



בעוד המיקום בתוצאות החיפוש של גוגל מהווה אינדיקציה לאיכות הקידום האורגני שלכם, מאמצי השיווק הדיגיטלי חייבים להתייחס גם למה שקורה לאחר הקליק על האתר שלכם – מידע בעניין זה תוכלו להשיג בשירות גוגל אנליטיקס (Google Analytics).



כל עמוד באתר שלכם נדרש לתחזוקה ואופטימיזציה. עמוד טוב באתר, הוא עמוד מעניין, שהגולשים מבלים בו בממוצע מעל חצי דקה, שהקישורים בו הם רלוונטיים (כך שאחוז היציאה מהאתר דרך עמוד זה הוא נמוך), ושיש ממנו פניות. קל לזהות את העמודים ה"בעייתיים" של האתר, מכיוון שבטבלאות המידע של גוגל אנליטיקס תוכלו למיין את המידע גם על פי אחוזי הנטישה (Bounce Rate) וגם על פי כמות היציאות מהאתר לפי דף.



עמוד מושלם הוא עמוד שמשרת את המטרה לשמה הוקם. מטרות, או בגוגל Goals, נקבעות על ידי בעל האתר, והן יכולות להיות: מילוי טופס מקוון ופנייה אליכם; ביצוע רכישה; התקשרות; מעבר לקישור מוגדר אחר; וכדומה. אחוזי ההמרה של כל עמוד הם אחוזי הגולשים שביצעו את הפעולה המוגדרת כמטרת העמוד. אחוזי המרה טובים של עמוד הם 2-5 גולשים לכל מאה, כלומר 2% – 5%.



#6 – איך לשפר עמודים בעלי אחוזי המרה נמוכים?



· בדקו את האתר מבחינה טכנית ופונקציונאלית, וודאו כי פעילותו מדויקת ונוחה למשתמש


· בדקו את האתר מבחינת צבעוניות ומיתוג. לא אחת, שינוי צבע הכפתור לצבע חם ומזמין יותר (בדרך כלל כתום) – מגדילה משמעותית אחוזי לחיצה


· בדקו את הטקסטים שלכם, בדקו את הרצף, נוחות הקריאה, בצעו הגהה ווודאו שאין שגיאות כתיב, וודאו שהקישורים הרצויים לכם משולבים באופן בולט ומזמין בטקסט


· בדקו את תפריטי הצד של האתר – האם יש יותר מדי "הסחות" בעמוד? אם כן – הפחיתו הסחות, והדגישו קישורים רלוונטיים למטרה



עקבו אחר עמודים בהם ביצעתם שינויים על מנת להגדיל את אחוזי ההמרה, ובדקו את היענות הגולשים באתר שלכם לשינויים שביצעתם. תוכלו לשים לב, שעם המעקב והפעולות שתנקטו על מנת להגדיל אחוזי המרה בדפי האתר – אתם הופכים מומחים ביצירת אתר ידידותי לגולש, ולומדים את כל הטקטיקות היעילות, לפלח השוק האופייני ללקוחות שלכם.



#7- הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לכם



בתחום של ידידותיות האתר, אחוזי ההמרה שלו והדיוק השיווקי שלו במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם, יש לנו טיפ אחד מוביל, שתמיד עוזר לנו, והטיפ הוא – פשוט תחשבו כמו הלקוח.


בזמן העבודה על האתר, צאו לרגע מן המשרד, שתו כוס מים, וחזרו אל שולחן העבודה בתור הלקוח של עצמכם. פתחו את האתר והחלו גלישה בו בעין ביקורתית. בדקו – איך מרגישה לכם חוויית הגלישה? איך זרימת האתר מבחינתכם? איך אתם מרוצים מתכני האתר? מה הייתם משנים? מה לא עובד, והיכן זיהיתם קשיים טכניים? אילו פניות חסרות לכם? אילו הצעות שיווקיות כדאי להדגיש, ואילו הצעות שיווקיות "נעלמות" מנבכי האתר?



אם תעברו באופן יסודי על האתר שלכם, תוך שאתם משתמשים בו ממש כמו שהלקוחות שלכם צפויים להשתמש, תוכלו לזהות ולאתר תקלות, לבצע שינויים שיווקיים ושינויים בתוכן ובמסרים, ולהעלות רשימה ארוכה וחשובה של שינויים, קטנים וגדולים, שיהפכו את האתר שלכם יעיל, נעים, ושיווקי יותר – ויאפשרו ללקוח שלכם לקבל את המידע שהיה נחוץ לו, באופן מהיר ולעניין, תוך שהוא מתרשם מהרצינות והמקצועיות של האתר והארגון, ופונה אליכם מייד לפרטים נוספים או נותר עם אותו הרושם הטוב על האתר.



נכתב על ידי אוורסט המתמחה בפרסום בגוגל ושיווק באינטרנט

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח