אירוע D-Summit של ארגון הדיגיטל בסימן חדשנות שיווקית

ארגון הדיגיטל הישראלי המקיים מדי שנה כנס הדן בהתפתחות התעשייה, בשינויים ובמגמות בשוק מדגיש השנה את נושא החדשנות השיווקית והטכנולוגית בתעשיית הדיגיטל המקומית והבינלאומית, בכנס הנקרא "D-Summit", והוא מתקיים ביום חמישי ה-21.12.17 באולם האירועיםEAST בתל אביב ויכלול פאנלים בתחומי הטכנולוגיה ואסטרטגיה דיגיטלית, קריירה והשכלה דיגיטלית, הרצאה מרתקת וחלוקת פרסי הדיגיטל לשנת 2017.



כרמל ברן, מייסד ומנכ"ל ארגון הדיגיטל הישראלי מספר "ההתפתחות של תחום השיווק לצד השינויים והתמורות הטכנולוגיות מואץ ומהיר מאד. אם בעבר הדגש היה על יצירת קמפיינים המוניים באמצעי הפרסום המסורתיים כגון אמצעי תקשורת, היום השיווק ממוקד יותר ומטרתו הנעה לפעולה ויצירת קשר ישיר עם הלקוח. השיווק בעולם הדיגיטלי צועד יד ביד עם תהליך המכירות וכדי לתכנן אותו בהצלחה יש להכיר את השינויים המתחוללים בתחום".



המגמות העיקריות בשיווק בעולם הדיגיטלי:



פילוח קהל יעד – פילוח קהל היעד הוא אחת המיומנויות הקריטיות בתחום השיווק ויכול לחרוץ גורלות. פילוח מדויק יכול להביא לשגשוג העסק ולהתרחבותו ולעומת זאת פילוח חובבני יביא להאטה בפעילות העסקית שלו. בעבר כלל השיווק פנייה משוערת לקהל יעד לא מפולח, באמצעות שיטות פרסום מסורתיות כשלטי ענק או פרסום בעיתונים. כיום השיווק מתמקד בפילוח מדויק ככל האפשר של קהל היעד ועושה זאת באמצעים דיגיטליים מתאימים. ראשית, ניתן לקבל נתונים ישירים על הרגלי הצריכה של המשתמשים מחברות דיגיטליות העושות שימוש בדאטה מאסיבי שעובר דרך הפלטפורמה שלהן והן מוכרות אותו לצורכי שיווק ופרסום, למשל חברת גוגל או פייסבוק. שנית, המשווק יכול לעשות שימוש באותן פלטפורמות בדיוק כדי להציע את המוצר או השירות לקהל יעד מפולח בדייקנות, עד כדי מקום מגורים, תעסוקה, תחביבים, הרגלי צריכה, מצב משפחתי, גיל וכדומה.


פנייה ישירה ללקוח ולא באמצעות תיווך – תחומים רבים התאפיינו במתווכים שהיו בעלי גישה ואוטוריטה לנתונים ואילו כיום יכול הלקוח לרכוש אותם מוצרים ישירות, כמו שאירע בתחום התיירות. במקום סוכני הנסיעות שסיפקו כרטיסי טיסה, שירותי לינה ורכב ואף טיולים מאורגנים, יכול לעשות זאת הלקוח ישירות באמצעות אתרי אינטרנט. מהפכה גדולה עוד יותר התרחשה כאשר המשתמשים גילו כי הם יכולים לפנות ישירות זה לזה, כגון אתרAirbnb שבאמצעותו יכולים משכירי דירות ושוכרים פוטנציאלים מרחבי העולם לבצע עסקה, כאשר המתווך היחיד הוא האתר עצמו. הפעילות הענפה דרך המחשב עברה לטלפונים הסלולריים באמצעות אפליקציות ייעודיות, כך שכיום אף לא צריך להגיע למחשב כדי לבצע עסקאות ישירות אלא אפשר לעשות זאת מכל מקום ובכל זמן. המהלך הבא הוא שיווק תלוי מיקום, המראה ללקוח הפוטנציאלי אפשרויות קניה בדיוק במקום שבו הוא נמצא, כפי שנעשה למשל באפליקציית waze.



שימוש בפלטפורמות דיגיטליות וברשתות חברתיות – הרשת החברתית שינתה לחלוטין את תחום השיווק. מעבר לפילוח המדויק שהיא מאפשרת, השיווק כיום מבוסס קשר אישי הרבה יותר מאשר בעבר. כמו הפנייה הישירה בתחום התיירות, גם כאן מחפש הצרכן הפוטנציאלי לדעת מי מספק השירות שעומד מולו, איזה ערכים הוא מציע ומה היתרון היחסי שלו על פני עשרות ומאות מתחריו. השיווק ברשת הדיגיטלית מתאים כמובן ל-B2C אך גם ל-B2B. השינוי מאלץ את המשווק לבצע שיווק ממוקד תוכן, "content management", שמטרתו הנעה לפעולה, קבלת לידים איכותיים וסגירת עסקאות בנפח גדול.



הדגשת חוויית המשתמש – בעבר הדגש היה על המוצר או על השירות, כיום, לעומת זאת, הדגש הוא על הלקוח ועל החוויה שתהיה לו כאשר הוא נחשף לחברה, למוצר או לשירות שהיא מציעה או לפלטפורמות דיגיטליות שונות שלה. הדבר בולט במיוחד בתכנון פלטפורמות המספקות קנייה או שירות דיגיטלי באמצעות אתרים או אפליקציות, בין אם מדובר בבנק ובין אם מדובר במסחר מקוון. על הפלטפורמה להיות ברורה, ידידותית, קלה להבנה ושימוש וקלה לתפעול.



ניצול פלטפורמות קיימות לחדירה של מוצר חדש – חברות המנצלות תשתית קיימת להצעת מוצר או שירות חדש. למשל חברה סלולארית שהתמקדה במשך שנים בעולם הסלולארי וכעת מציעה שירות טלוויזיה דיגיטלי באמצעות תשתית אינטרנט שקיימת כמעט בכל בית.


לסיכום, השיווק כיום הוא פעולה מתוחכמת שמתפרסת על פני תחומים רבים ומצריכה מיומנות רבה. לצד השיווק המסורתי יש לפעול בזירה הדיגיטלית, תוך הפעלת כלי בקרה שוטפים על תהליך החשיפה והמכירה שהתבצעה בעקבותיה וחישוב מסלול מחדש.





אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח