"פעם מנהיגים של עיר דיברו עם תושבים רק מעל במה, הם חיפשו את כיכר העיר. היום התושבים לא מסתפקים בזה, בפיסות מידע שמגיעות מאוד ארוזות. הם רוצים לקבל מידע כל הזמן באופן אותנטי ואמין. מהפכת התקשורת העבירה אותנו מעולם של מונולוגים לעולם של דיאלוגים – יצרה את הישוב החדש", כך אמרה עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, בכנס החדשנות האורבנית והעיר החכמה Muni Expo שבוועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל 2018.
"אנחנו נמצאים היום במקום של דיאלוג ולכן צריך להיות פתוחים לאנשים אחרים. הרבה פעמים מדברים על הפחד לייצר את הדיאלוג הזה. אני מבינה את הפחד, אבל היכולת לייצר דיאלוג מייצרת הזדמנות ענקית להחזיר את מערכת היחסים למקום מתקשר. זאת הזדמנות פז. למשל, כשמסבירים מה עמד מאחורי תקלה שקרתה בעיר, כל השיח נהיה הרבה יותר מובן ומשתף".
"פער הדורות מעולם לא היה קטן יותר. כשאני מסתכלת על אמא שלי וסבתא שלי, אני חושבת שמעולם לא היו סבתות ונכדות כה דומות מבחינת מערכת יחסים השווה שיש כיום. התקשורת שינתה כל כך הרבה מהעולם שאנו חיים בו כיום. ההיררכיות השתטחו. התקשורת היום מסוג חדש ונותנת מקום לשמוע ולא להשמיע", הוסיפה סופר תאני.
לראשי הערים אמרה: ישוב יכול להפוך לקהילה משמעותית. התאימו את הידע לסוג התושבים ותשנו את סוג השיח, תדברו בגובה העיניים.
הפיכת הרשויות המקומיות לנגישות יותר, חכמות יותר ואיך הופכים את הבירוקרטיה לקלה יותר, איך החדשנות תשפר את האזרחים.