"אחרי החגים" הוא משפט ששומעים הרבה בעלי עסקים. בתקופה זו נראה כאילו השוק נמצא בירידה ואפילו קיפאון עד אחרי המימונה.
ארגון הנטוורקינג הבינלאומי לעצמאים BNI ערך סקר בקרב חבריו, עצמאים במגוון תחומים ובהם עורכי דין, נגרים, סוכני ביטוח, יועצים עסקיים, אדריכלים, טכנאי מיזוג אוויר ומרפאים ברפואה סינית, על מנת לבדוק עד כמה חמורה הפגיעה לעסקים, ומצא כי המצב אינו רע כל כך, כפי שמצטייר:
רק כרבע (23%) אחוזים מהלקוחות הפוטנציאליים דוחים פגישות או סגירת עסקאות ל"אחרי החג", ואכן אצל רוב המשיבים (58%) לא מורגשת ירידה בעסקים, ואצל קרוב לשליש מהמשיבים (33%) מדובר אפילו בעלייה משמעותית.
לכן מעל ל55% מהעצמאים השיבו כי אינם מזדהים או מזדהים רק באופן חלקי עם המשפט לפיו תקופת החגים פוגעת בעסקים ו-38% השיבו מפורשות כי מדובר בעונה חלשה בעסק. עסקיהם של השאר אינם עונתיים (46%) או שעבורם מדובר אפילו בתקופה של עלייה במחזור העסקים (16%).
מי שבכל זאת מבקש להגדיל את מחזור העסקים נעזר בהפניות עסקיות 47% או מגדיל פעילות ברשתות החברתיות 32%.
ירדן נוי מנכ"לית BNI :"ממצאי הסקר מוכיחים שוב כי אוכלוסיית העצמאים בישראל הם אחד המנופים המשמעותיים למשק המקומי. בעוד שארגונים ציבוריים, משרדי ממשלה וחברות גדולות עושים 'הפסקת' עבודה במהלך תקופת החגים, ופוגעים ברצף השוטף של העבודה. אוכלוסיית העצמאים, אשר נהנית לאורך כל השנה מגמישות בעבודה ונוחות, ממשיכים בפעילות עסקית שתורמת למשק הישראלי כולו. אנו מאמינים כי העלייה המשמעותית בפעילות העסקים במהלך החג מתאפשר אודות ליתרונות הנטוורקינג והחיבורים עם בעלי עסקים אחרים"