· שם החברה: ההסתדרות הציונית העולמית
· שנת הקמה: 1897
· מספר עובדים: 250 עובדים בישראל (כ-500 שליחים בחו״ל)
אמיר בבלר, בן 32, בעל תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים. אמיר החל את דרכו המקצועית במשרדי הפרסום גיתם BBDO ומקאן אריקסון שם שימש כמנהל תיקי לקוחות. לפני ארבע שנים עשה מעבר מקצועי משמעותי כשיצא לשליחות של הסוכנות היהודית בצפון אמריקה כדי לעשות שיווק מסוג אחר ולחזק את הקשר של סטודנטים בחו״ל עם מדינת ישראל. כיהן שלוש שנים כשליח הסוכנות באוניברסיטת ג׳ונס הופקינס בבולטימור. עם שובו התמנה למנהל מערך השיווק של היחידה, גוף המגייס שליחים להסתדרות הציונית ולסוכנות היהודית וכיום אחראי על גיוס שליחים לרחבי העולם ובניית מותג השליחות. מדי שנה משגרת היחידה כ – 2000 שליחים לתקופות קצרות וארוכות במאות קהילות יהודיות בתפוצות. השליחים פועלים ״להביא את ישראל״ לקהילות היהודיות ולחזק את הקשר.
· היקף תקציב שיווק: כ-מיליון ש״ח לפעילות (לא כולל כוח אדם)
· ספקי שיווק:
הפעילות השיווקית מתבצעת בעיקר 'אין האוס' מתוך ההבנה שיש לנו כוח עצום של 2000 שליחים בכל העולם המשמשים ספקי התוכן שלנו. כל אחד מהשליחים מייצר סיפור שלם, שאנחנו עוטפים במותג הכולל של השליחות כדי לגייס את הדור הבא של השליחים ולייצר תודעה חיובית לעולם השליחות בחברה הישראלית. אנחנו מעסיקים בתוך המחלקה אנשי מקצוע כמו אנליסטית, גרפיקאית ותקציבאיות ובמקביל, עובדים מול ספקי מקצוע חיצוניים בכל התחומים. מחלקת השיווק מקדמת שיתופי פעולה עם גופים וחברות שעולם התוכן שלהם רלוונטי למותג שלנו. מעניין לדעת שחלק מהעובדים שלנו הם שליחים חוזרים שהיו בעבר אנשי שיווק ולכן יש להם את הניסיון המקצועי הנדרש לצד היכולת לספר את סיפור השליחות מתוך החוויה האישית שלהם. אנו עובדים גם בשיתוף עם יחידת הדוברות של הסוכנות היהודית, שמקדמת כתבות על עולם השליחות במדיה הישראלית.
1. באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?
"מחוברים לשליחות" היא סדרת דוקו בעלת סרטונים קצרים שיזמנו והפקנו בעלות מזערית בעזרת שליחים מכל העולם. אורכו של כל סרטון 3 דקות והוא מציג את סיפור השליחות מזווית אותנטית ממגוון של יעדים בעולם, דרך הסיפור האישי של השליח המופיע בו. המהלך היה דיגיטלי והפצנו את הסרטונים ברשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם). הצלחנו לייצר באזז מטורף בקרב קהלים חדשים שעד אז לא נחשפו לעבודת השליחים. המהלך עזר לנו לגייס שליחים חדשים , הגביר את התודעה וגם הביא אלינו שיתופי פעולה חדשים עם פלטפורמות שטרם השתמשנו בהם. ואנחנו כבר עובדים על הפרקים הבאים.
2. מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
שכנוע אנשים צעירים שנמצאים בראשית הקריירה שלהם או בשיאה לקחת "פסק זמן" מהמרוץ ולצאת למסע של שליחות בקהילות היהודיות שהוא ערכי ולא רק הישגי. מהר מאד הם מגלים שהמסע הזה יהפוך להיות אחת החוויות המשמעותיות בחיים שלהם, שגם יפתח בפניהם עולם שלם של הזדמנויות.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
להעז.
תשוקה למקצוע.
יצירתיות.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך:
פעילות הקד״מ המבריקה של – Airbnb מייצרת בשנים האחרונות התעניינות גדולה בקרב הציבור הרחב. שיתופי הפעולה הגאוניים שנוצרו כדי לקדם את המותג ,כמו לינה בגלרית לה פאייט, לינה בֿרכבל באוסטריה, לינה בֿחדר שצופה לתחרות היוקרתית פורמולה 1 ולינה בבית עשוי מלגו הצליחו למשוך את קהל היעד לעולמות דימיון חדשים, נוצרה נחשקות למותג שכל מה שהוא עושה הוא למכור חדר לישון בו, ציפיה לריגוש הבא ובידול בשוק תחרותי .
השאלון האישי :
· איזו דמות השפיעה עליך? נדוש מאד אבל ההורים שלי
· אישיווק מומלץ שעבדת איתו: אורלי בן אליהו.
· לימודים? תואר ראשון תקשורת ומנהל עסקים , המכללה למנהל.
· עבודה ראשונה? רוחץ כלים בפלאפליה ,בחיים לא אשכח איך במשך שעות קירצפתי סירים בגודל של חללית .
· תכונה חשובה למנהל שיווק? יצירתיות
· מקור ידע מקצועי שימושי? אנשים. לומד ומתייעץ בעיקר עם קולגות וחברים מהתעשייה
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: דא, דא ודא.
· ג'וב חלומות? לערוך פליליסטים בספוטייפיי או לחילופין להיות סמנכ״ל השיווק שם
· חופשה חלומית: תאילנד.