איקאה ישראל קיבלה ביום ב' 5.5.08 את "אות נגישות ישראל" של עמותת נגישות ישראל, בטקס חגיגי אשר נערך בחנות איקאה בהשתתפות שר הרווחה מר יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר עמותת נגישות ישראל מר יובל ווגנר, יו"ר ארגון הנכים מר מומו נקווה, יו"ר איקאה ישראל מר רון הדסי ומנכ"ל איקאה ישראל מר שלומי גבאי.
בחנות איקאה שוקדים על חוויית קנייה מושלמת לכלל האוכלוסייה, הכוללת נגישות ונוחות מקסימאלית לכלל המבקרים בחנות, כולל ללקוחות בעלי מוגבלויות. עבורם הוסדרו התאמות מיוחדות על מנת שיוכלו ליהנות מחוויית הקניות; החל מחניות הנכים דרך אפשרות למעבר מלא בחנות ועד יציאתם חזרה לרכבים.
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה: "רשת איקאה בכל העולם רואה עצמה כשותפה פעילה בחיי הקהילה בה היא מתקיימת. קבלת "אות נגישות ישראל" של עמותת נגישות ישראל מהווה נדבך נוסף בקונספט איקאה שבבסיסו נועד ליצור חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר, בהם גם אוכלוסיות מיוחדות ובעלי מוגבלות. איקאה ישראל מעסיקה מוגבלים מזה כחמש שנים ואני גאה להכריז כאן היום כי כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין איקאה ישראל לעמותת אקים, החליטו 2 החברות על פיתוח מסגרת תעסוקתית מוגנת להעסקת אנשים מוגבלים נוספים והפיכתם לחלק אינטגרלי מהחברה הישראלית".
כבר בחניון, איקאה מציעה מקומות חנייה השמורים לנכים ולאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, אשר סמוכים לפתח החנות. בכניסה לחנות מציעה איקאה כיסאות גלגלים פונקציונאליים, אשר מותאמים במיוחד לצורכיהם המיוחדים של נכים. איקאה אף מעמידה לרשות כבדי השמיעה, מכשירי שמע המאפשרים סינון רעשי רקע ומתן שרות מותאם, נגיש והולם. מכשירי השמע נמצאים הן בקופות שם הוגדרה קופה נגישה לנכים הן מבחינת המעבר הרחב המותאם לכסא גלגלים והן מבחינת מכשיר השמע העומד לרשות כבדי השמיעה, והן בדלפקי שרות הלקוחות.
החלל הפנימי בחנות איקאה מעוצב תוך שימת דגש על מעברים רחבים במיוחד, על מנת לאפשר מעבר נוח של כיסא גלגלים או עזר הליכה אחר. כמו כן, בחנות, הנפרסת על-פני שתי קומות, מעליות רחבות במיוחד, אשר עם הגעתן לקומה משמיעות צליל לטובת כבדי שמיעה וכוללות גם התקן מערכת לחצנים עם כתב מובלט וכתב ברייל, לטובת עוורים.
בקו הקופות התאימה איקאה את גובה הדלפקים לנכים על ידי יצירת משטח, המאפשר חתימה ונגישות לאדם בכסא גלגלים. בחדרי השירותים ישנם תאים ייעודיים לנכים.
מזנון איקאה הותאם אף הוא, מבחינת רוחב מעברים ואפשרות לקבל שרות שוויוני.
לדברי יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל "עמותת נגישות ישראל מעריכה מאוד את פעולת איקאה להסדרת סידורים והתאמות נגישות על מנת שציבור האנשים עם המוגבלות והמתקשים יוכלו להיות לקוחות שווים הזוכים לחוויית קניות ושרות שוויונית וכל זאת במקסימום עצמאות. איקאה מהווה דוגמא לשוק הקמעונאי בכל הקשור לפתיחת דלתות לאנשים עם מוגבלות. עמותת נגישות ישראל מאמינה שעסק נגיש שווה עסק מרוויח הן כספית, הן תדמיתית והן מבחינת שביעות רצון הלקוחות"