שלושה טרנדים בהפסקת הפרסומות

עולם הפרסום הטלוויזיוני בישראל מתאפיין בטרנדים. כשטקטיקה מסוימת מצליחה למפרסם אחד, נדמה שכולם מנסים לשחזר. תמונת מצב.


הטרנד הברור ביותר שבולט בטלוויזיה כבר מספר שנים הוא דמות מגוחכת כפרזנטור שדווקא ממליצה לנו נגד המותג. כידוע, הגימיק הזה עבד מצוין בקמפיין של ביטוח 9 מיליון, קמפיין שהתחיל כבר ב2011. מאז, נדמה כי כולם מנסים לשחזר את ההצלחה של גליקמן-שמיר-סמסונוב. הרשימה ארוכה – לאלי פיניש אין אדרנלין ב"מחסני חשמל" (BBR Saatchi & Saatchi) , ליאור כלפון נגד הלוואה מביטוח ישיר (ברוקנר-יער-לוי) , נלי תגר לא אוהבת את ההשוואות של וובי (אברהם), מריאנו אידלמן לא מבין נהיגה חכמה (ראובני פרידן) ואיך אפשר שלא לציין את אודי כגן – משיח וסלקום? (גיתם BBDO)





לעתים בהפסקת פרסומות שלמה כל הפרזנטורים ממליצים נגד המותגים. אין ספק שהטקטיקה מנגנת היטב על הכבוד הישראלי והרצון שלא לצאת פרייאר. השאלה היחידה האם הטקטיקה הגיעה כבר לרוויה? בכל מקרה, החוכמה היא אינה לזהות טרנד מבוסס אלא לזהות טרנד שרק בניצניו, בדיוק כמו שלושת הטרנדים הבאים שנתייחס אליהם.


במובן מסוים הטרנד השני משדרג את הראשון. הפעם, מותגים ממש מחקים את הפרסומות של המתחרים. אם בטקטיקה הראשונה הדמות ניסתה להגחיך את טענות המתחרים באופן עקיף, הרי שבמקרה שעסקינן ההתמודדות היא ישירה. את החיקוי של יס והוט בפרסומת של סלקום ומשיח לא היה ניתן לפספס (גיתם BBDO). כמו כן, הוטלס-קומביינד עשו מהלך דומה עם החיקוי של טריווגו (מקאן). מדובר בטקטיקה מאד מאד אגרסיבית שמחריפה את השיח בין המתחרות. האמת? אני מסוקרן לראות את התגובה מצד המתחרות.



הטרנד השלישי הוא מעניין במיוחד – פרסומות שמשלבות שני מותגים. במהלך המונדיאל נחשפנו לשיתוף פעולה בין דומינו'ס פיצה ופרטנר בפרסומת בה הופיעו מאור כהן וגם אייל קיציס. לאחרונה, היה שיתוף פעולה דומה בין ישראכרט ומחסני חשמל, בה הופיעו יובל סמו ואייל פיניש. מעניין שכל ארבעת השחקנים – בדרנים הם שייכים לקאסט של "ארץ נהדרת". ייתכן שזוהי בדיוק החוזקה הגדולה בטקטיקה, הצופים מסירים את ההתנגדות הרגילה שלהם כלפי פרסומת ובוהים במסך כאילו מדובר במערכון של התכנית האהובה. אם הטקטיקה תהיה אפקטיביות ייתכן שבקרוב נראה עוד פרסומות דומות.



הטרנד האחרון שנתייחס אליו הוא שימוש במוזיקת ראפ בפרסומות. זהו טרנד חדש – ישן שקיים בפרסומות של פפר (מקאן) וטרה (YehoshuaTBWA). ייתכן שטקטיקה זו חזרה לאופנה בפרסומת של בנק מזרחי שעשתה שימוש בשיר של הראפר טונה (ראובני-פרידן). אני לא בטוח שהדימוי של ראפ, שעבר שינוי בשנים האחרונות, עדיין משרת את כוונת המפרסמים. אבל היי, מה אני מבין בראפ?


* רון כהן הוא אנליסיט בחברת מדיה

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח