החברות במשק הישראלי מוציאות למעלה מ- 800 מיליון ₪ בשנה על שירותי טלפוניה לחו"ל, מתוכם 65% לטלפונים נייחים ו- 35% לטלפונים ניידים, כך עולה מבדיקה שערכה חברת "פתרונות אפקטיביים" מקבוצת ESG, בקרב כ-1000 עסקים.
בנוסף, מבדיקה שקיימה החברה המתמחה בייעוץ לחסכון בעלויות עולה כי כ – 40% מהחברות במשק משלמות עבור שירותי הטלפוניה לחו"ל חיוב גבוה מזה שעליו התחייבו וכן, עלויות מיותרות שהיו יכולות להיחסך. עוד עולה מהבדיקה כי היקף הנזק הנגרם לחברות כתוצאה מחיובי היתר עומד על
כ – 7% מהעלות הכוללת אותו מוציאות החברות על שירותי טלפוניה לחו"ל.
עובדים בחברות גדולות מוציאים למעלה מ-120 ₪ על שיחות יוצאות מטלפונים נייחים, לעומת עובדים בחברות קטנות ובינוניות אשר מוציאים כ- 40 ₪. לעומת זאת, ניתן לראות כי שיחות יוצאות מטלפונים ניידים לחו"ל בחברות גדולות עומדות על 800 ₪, בעוד בקרב חברות קטנות ובינוניות עומדות על
כ-200 ₪ בלבד.
אבי פרץ, מנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים, מסר "חברות רבות במשק הישראלי שמות פחות דגש על נושא התקשורת לחו"ל, למרות שעלות דקת שיחה אחת עשויה להגיע לעשרות שקלים. עם שימוש בכלים הנכונים ושימת דגש על הנושא, ניתן יהיה לחסוך כ – 40% מעלויות תקציב התקשורת השנתית. בנוסף, חשוב להתייחס למרכיבים נוספים כגון: שימוש בסים מקומי, קבלת שיחה במדינה שבה אין תשלום על שיחה נכנסת, העדפת הוצאת שיחה במדינה בה השיחה הנכנסת יקרה ועוד'".
בין הטעויות הנפוצות בחישובי תעריפי הטלפוניה לחו"ל הנפוצות בקרב חברות במשק, ניתן למצוא: תעריפים מופקעים, אי שילוב במסלולי החיוב המתאימים, התבייתות על ספק מקומי שלא בהסדר הזול עם חברת הסלולאר.
לאור כל אלו, ישנה חשיבות רבה לבחינת העלויות של השיחות המבוצעות בחו"ל של חברות ולהתאמתן לצורכי החברה. לדברי פרץ, יש לשים דגש על בדיקת חשבון הסלולאר בחיוג לחו"ל ובחו"ל באופן קבוע, כמו כן, חיבור ועדכון ההנחות ברשת הסלולארית. חיבור חיוג דרך מרכזיית טלפונים, כרטיס חיוג מהארץ לחו"ל ולהפך.
בנוסף, שימוש בשיטת CALL BACK המבוססת על טכנולוגיית חיוג חוזר מהמרכזייה בישראל לטלפון הנייד בחו"ל עשויה לחסוך רבות, למרות שבשיטה זו לא ניתן לחסוך בעלות שיחות נכנסות. כמו כן, החלפת ה – SIM הקיים ל – SIM חכם בנייד, תאפשר לקבל תעריפים מוזלים למדינות רבות ולהוזלה משמעותית בשיחות הנכנסות וביוצאות.