עלי אקספרס ו-eBay בראש טבלת השולחים לישראל בדואר ישראל

תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל נמסרו השנה במשקל כולל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו ב-2017. מדובר בשינוי מהותי בתמהיל החבילות, שגדלו משמעותית במשקל ב-23% מול שנה קודמת, וכ-7% בכמות, זאת כחלק ממעבר לקניות איכותיות יותר ברשת, שלב נוסף בהתפתחות הסחר המקוון העולמי.



מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".



"דואר ישראל הוא שחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון עם מערך הריטייל הגדול בישראל. בתוך 3 שנים הרחבנו את מערך המסירה שלנו שעומד כיום על כ-1,300 נקודות ברחבי הארץ. גם בתחום המיון חוללנו שיפור רב בחווית הלקוח עם פתיחת מרכז הסחר המקוון הארצי לחבילות, שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה, ומאפשר ללקוחות לקבל את המוצרים שהזמינו במהירות וביעילות והופך את הדואר לחוליה חשובה בהורדת יוקר המחיה בישראל". ציין גולדשטיין.


"אנו בוחנים באופן מתמיד", אמר גולדשטיין, "דרכים לשיפור השירות ולהתמודדות טובה יותר עם צרכי שוק המשתנים לצד הערכות לאתגרי העתיד. בעידן הנוכחי אנו פועלים כל העת להתאמת פעילות החברה ותשתיותיה לצרכן הישראלי בהתאם להתפתחות שוק הסחר המקוון העולמי. בימים אלו עברנו ממבנה גיאוגרפי לשלוש חטיבות עסקיות הכוללות את תחום הסחר והשליחים, בנק הדואר והחטיבה הקמעונאית, על מנת למנף את היכולות העצומות של דואר ישראל, כל זאת לצד הקמת חטיבת שרשרת אספקה התומכת בכל מערך המיון, המסירה והשינוע של החברה. ההשקעה בתשתיות הינה מתמשכת לאורך שלוש השנים האחרונות ושיאה יהיה בחודשים הקרובים עם פתיחת הקריה הדוארית במודיעין, אשר תציב את דואר ישראל בשורה אחת עם חברות הדואר המובילות בעולם". אמר גולדשטיין.



Ali Express ו- eBayהם אתרי הקניות הפופולריים בקרב ישראליים


מנתוני דואר ישראל עולה, כי גם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם: אמזון, נקסט ואסוס וכן אתרי הגאדג'טים ,Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il. עוד עולה, כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה, כאשר המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות – סין, ארה"ב ובריטניה.



גולדשטיין מציין, כי "העובדה שמרבית האתרים המובילים בדירוג מוצגים בעברית, מסייעת מאוד להזמנה באתרים אלו ומקלה על הקניה עבור כלל הציבור, לרבות בני נוער וצעירים. "אנו רואים שגם בתחום התשלומים 60% מהקניות שמתבצעות בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, מתבצעות בישראל לרכישות בטוחות מאתרים בחו"ל".



כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות: רמת גן – מובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה; תל אביב מובילה בכמות החבילות עם כ-5.1 מיליון חבילות שהוזמנו השנה



מנתוני הדואר עולה, כי כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות, המונות יחד כ4.5 מיליון תושבים. רמת גן תפסה את מקומה של כרמיאל השנה, והיא העיר המובילה ב-2018 בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה עם 1.9 מיליון חבילות, כאשר כל תושב רמת גן הזמין מחו"ל השנה 11.46 חבילות בממוצע. פתח תקווה מדורגת במקום השני עם 2.97 מיליון חבילות, ובמקום השלישי גבעתיים, שבשנה שעברה לא נכנסה לדירוג 20 הערים המובילות, והשנה הוזמנו בה 683 אלף חבילות מחו"ל.



תל אביב ממשיכה להוביל את הרשימה ברמה הכמותית, והיא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות גם בשנת 2018 עם כ-5.1 מיליון חבילות. ביחס לגודל אוכלוסיה, עלתה תל אביב מהמקום ה–19 השנה שעברה למקום ה–12 השנה, כשכל תושב ת"א הזמין השנה 9.53 חבילות בממוצע.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח