תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל נמסרו השנה במשקל כולל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו ב-2017. מדובר בשינוי מהותי בתמהיל החבילות, שגדלו משמעותית במשקל ב-23% מול שנה קודמת, וכ-7% בכמות, זאת כחלק ממעבר לקניות איכותיות יותר ברשת, שלב נוסף בהתפתחות הסחר המקוון העולמי.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".
"דואר ישראל הוא שחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון עם מערך הריטייל הגדול בישראל. בתוך 3 שנים הרחבנו את מערך המסירה שלנו שעומד כיום על כ-1,300 נקודות ברחבי הארץ. גם בתחום המיון חוללנו שיפור רב בחווית הלקוח עם פתיחת מרכז הסחר המקוון הארצי לחבילות, שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה, ומאפשר ללקוחות לקבל את המוצרים שהזמינו במהירות וביעילות והופך את הדואר לחוליה חשובה בהורדת יוקר המחיה בישראל". ציין גולדשטיין.
"אנו בוחנים באופן מתמיד", אמר גולדשטיין, "דרכים לשיפור השירות ולהתמודדות טובה יותר עם צרכי שוק המשתנים לצד הערכות לאתגרי העתיד. בעידן הנוכחי אנו פועלים כל העת להתאמת פעילות החברה ותשתיותיה לצרכן הישראלי בהתאם להתפתחות שוק הסחר המקוון העולמי. בימים אלו עברנו ממבנה גיאוגרפי לשלוש חטיבות עסקיות הכוללות את תחום הסחר והשליחים, בנק הדואר והחטיבה הקמעונאית, על מנת למנף את היכולות העצומות של דואר ישראל, כל זאת לצד הקמת חטיבת שרשרת אספקה התומכת בכל מערך המיון, המסירה והשינוע של החברה. ההשקעה בתשתיות הינה מתמשכת לאורך שלוש השנים האחרונות ושיאה יהיה בחודשים הקרובים עם פתיחת הקריה הדוארית במודיעין, אשר תציב את דואר ישראל בשורה אחת עם חברות הדואר המובילות בעולם". אמר גולדשטיין.
Ali Express ו- eBayהם אתרי הקניות הפופולריים בקרב ישראליים
מנתוני דואר ישראל עולה, כי גם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם: אמזון, נקסט ואסוס וכן אתרי הגאדג'טים ,Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il. עוד עולה, כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה, כאשר המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות – סין, ארה"ב ובריטניה.
גולדשטיין מציין, כי "העובדה שמרבית האתרים המובילים בדירוג מוצגים בעברית, מסייעת מאוד להזמנה באתרים אלו ומקלה על הקניה עבור כלל הציבור, לרבות בני נוער וצעירים. "אנו רואים שגם בתחום התשלומים 60% מהקניות שמתבצעות בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, מתבצעות בישראל לרכישות בטוחות מאתרים בחו"ל".
כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות: רמת גן – מובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה; תל אביב מובילה בכמות החבילות עם כ-5.1 מיליון חבילות שהוזמנו השנה
מנתוני הדואר עולה, כי כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות, המונות יחד כ4.5 מיליון תושבים. רמת גן תפסה את מקומה של כרמיאל השנה, והיא העיר המובילה ב-2018 בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה עם 1.9 מיליון חבילות, כאשר כל תושב רמת גן הזמין מחו"ל השנה 11.46 חבילות בממוצע. פתח תקווה מדורגת במקום השני עם 2.97 מיליון חבילות, ובמקום השלישי גבעתיים, שבשנה שעברה לא נכנסה לדירוג 20 הערים המובילות, והשנה הוזמנו בה 683 אלף חבילות מחו"ל.
תל אביב ממשיכה להוביל את הרשימה ברמה הכמותית, והיא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות גם בשנת 2018 עם כ-5.1 מיליון חבילות. ביחס לגודל אוכלוסיה, עלתה תל אביב מהמקום ה–19 השנה שעברה למקום ה–12 השנה, כשכל תושב ת"א הזמין השנה 9.53 חבילות בממוצע.