בידול רלוונטי – תמיד רלוונטי


"למה שיבחרו במותג שלכם ולא מישהו אחר?" זו שאלה שכל מותג חייב לשאול את עצמו שוב ושוב, ויש לה שלוש תשובות אפשרויות:


בידול במוצר / בחוויה / במחיר.


אם וכאשר מצאתם את התשובה, צריך לארוז ולתקשר אותה כך שגם הצרכן ידע. מכנים את זה "הצעת ערך", "בידול" ו "מיתוג". חשוב שהבידול יהיה אמיתי וממשי. אם תציעו הבדל שולי, לא מעניין ולא מועיל – הצרכן לא יתרגש, ואז תחזרו להתחרות על המחיר.








קורס ניהול השיווק בלהב
עולם השיווק עובר טלטלה כתוצאה ממספר התפתחויות, בניהן גלובליזציה, התפתחות הדיגיטל ואופי הצרכנים, ההופכים למתוחכמים ואקטיביים יותר.
הסוד להצלחה נעוץ בלמידה מתמדת, היכרות מעמיקה עם ההתפתחויות הללו והדרכים להתמודדות עמן. קורס ניהול השיווק של להב פיתוח מנהלים מקנה כלים לתכנון ומימוש של אסטרטגיה שיווקית בעידן של שינוי מתמיד.

בתכניות נעסוק בכל הנושאים המרכזיים בניהול השיווק ובסיומה יהיה בידי המשתתפים ידע עדכני על כל ההיבטים המהותיים בשיווק,


כמו גם יכולת בניה ופיתוח של תוכנית שיווק אסטרטגית – מה היא כוללת, חשיבותה וכלים ליישומה.



הקורס ייפתח ב 19.3.19 , לפרטים והרשמה לחצו כאן



מרעננים את הצעת הערך




עם כל הקושי לייצר היום מוצרים או שירותים עם בידול אמיתי ולא רק תדמיתי, יש חברות ומותגים שהצליחו. כאשר בוחנים אותם, ניתן ללמוד מהם הרבה על חשיבה מרעננת ובעיקר מעודכנת ומחוברת לעידן הנוכחי.




האבולוציה התרבותית/חברתית/ מגדרית/מוסרית יצרה כר פורה מאד ליצירת הצעות ערך מבדילות שרלוונטיות מאד לדור הנוכחי והדור הבא. כעת אציג שתי דוגמאות מעוררות השראה שמייצגות את שלושת השינויים בתרבות ובקודים שלנו: מצפון חברתי, גבולות מוסר ותפיסות מגדר.




מצפון חברתי סביבתי
אלטרואיזם זה טוב, גם לעולם, גם למותגים. בטח בעידן של טרנד צרכני "חם" המכונה Guilt Free Consumption כלומר, מסתבר שישנם בעולם 2.5 מליארד צרכנים שמאד מאד אוהבים שופינג אבל רוצים מוצרים שלא יעשו להם רע על הלב מסיבות ירוקות או הומניות, או גם וגם. אז הנה רעיון יפה לבידול חברתי – למותג הנעלייםTOMS יש הבטחת מותג שקוסמת לצרכנים רבים: אתם תקנו זוג נעליים מבית המותג ואנחנו ניתן זוג נעליים מתנה לילד במדינת עולם שלישי. כלומר, כל פעם שאתם מתחדשים בנעלי TOMS ילד עני מפסיק ללכת יחף. למי שתהה, הם כבר חילקו למעלה מעשרה מיליון זוגות נעליים.






מגדר ודור המילניום



נסיכות, בובות, פיות, ובובות שהן נסיכות פיות זה נחמד. אבל כאלה כבר יש והמון. חוץ מזה, לבנות הדור הבא קצת נמאס מכל הוורוד הזה. תשאלו את הילדה בסרטון הבא, בו היא מעניקה הרצאה שיווקית מאלפת ומביעה מחאה על מחלקות הצעצועים ואנשי השיווק המעצבנים האלה שתקועים עם הבובות הוורדות שלהם יותר מידי שנים. היא כועסת וזועמת ובינינו… היא צודקת. הקשיבו לכל מילה.









אז איך יוצרים סדרת צעצועים לדור הבא? איך יוצרים קטגוריה חדשה לחלוטין של צעצועים לבנות? את התשובה מצאו Goldie Blox חברת צעצועי בניה לבנות. מי אמר שרק בנים אוהבים לבנות ולפרק דברים? אתם לא תחליטו עליהן.



הפילוסופיה של המותג בהחלט מרעננת: "חברת צעצועים שיעודה הוא לעורר השראה בקרב הדור הבא של המהנדסות". על פי המייסדת: "המקצועות ההנדסיים והטכנולוגיים נתפסים גבריים ויש בהן פחות נשים מגברים, אחת הסיבות לכך היא שבנות מאבדות עניין בהנדסה כבר בגיל 8, זאת מכיוון שבמשך מאות שנים צעצועי "בניה והנדסה" יוצרו רק לבנים" לא עוד!". המייסדות תכננו צעצועי בניה מפרספקטיבה של בנות, והנה לכם בידול מקסים ויצירת קטגוריה חדשה ומחוברת מאד לתפיסת המגדר של הדור הבא. רשת צעצועים גדולה קפצה על המציאה והעניקה להם מקום של כבוד על המדפים. אתם פשוט חייבים לראות את סרטון ההשקה הכובש הזה, שמוכיח לעולם שגם בנות יודעות ואוהבות להמציא ולבנות דברים. ודי כבר עם הנסיכות הללו.






לסיכום:



האבולוציה של השיווק קשורה קשר הדוק לשינויים החברתיים / מוסריים / תרבותיים / מגדריים. מותגים חייבים להציע הצעת ערך ברורה ורלוונטית להיום ולא לימי הסלוגנים חסרי התוכן. אם ההצעה הזו דומה מידי למתחרים, הצרכן יחפש את המחיר. כפי שאמרתי, זה פשוט: או שתתנו מחיר או שתתנו סיבה. את הצעת הערך ניתן לבדל או ע"י יצירת חוויות מותג שימושיות או יצירת שירותים ומוצרים חדשים החופפים לתפיסות התרבותיות המעודכנות ולא פחות חשוב, לעובדה שלא כולם אותו דבר. בידולים רלוונטיים יוצרים מותגים חזקים, הדים תקשורתיים, קהל צרכנים חדש ונאמן, הכנסות חדשות וכמובן בעלי מניות מחויכים. ולפעמים, כשיוצא בידול ממש ממש טוב, זה מאפשר לייצר שווקים וקטגוריות חדשות לחלוטין. ללא מתחרים. זהו, שיהיה לכם בידול נעים.



פרדריק בלסן הינו מרצה בקורס ניהול השיווק בלהב פיתוח מנהלים, אונ' ת"א.


אולי יעניין אותך

קירות משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח