מגזין TheMarker בשיתוף מכון המחקר Market Watch מציג את מדד מותגי העתיד

מגזין



מגזין TheMarker לחודש יולי יוצא היום ומציג את מדד מותגי העתיד בשיתוף מכון המחקר Market Watch בראשות אבינועם ברוג, לאחר מחקר מקיף בקרב 1,600 צרכנים. מדד זה בודק נאמנות אקטיבית של צרכנים, האחראית לא רק ללקוח החוזר אלא גם ללקוח הבא, כלומר מי מהלקוחות גם ימליץ על המותג לחבריו. המדד בוחן 30 תחומים במשק הישראלי ואת המותגים הפועלים בהם- ממזון ומשקאות עד קופות חולים, מבנקאות וכרטיסי אשראי ועד סלולאר ואינטרנט, ממותגי הרכב ועד מותגי החטיפים ועוד.



מדד מותגי העתיד קובע כי מבין חברות הסלולאר, 38.1% ממנויי פרטנר ימליצו על שירותיה לחבריהם, זאת לעומת 22.4% של סלקום ו- 6.7% של פלאפון. כמעט בכל פרמטר כלכלי מדווח פרטנר וסלקום זהות, אך בכל זאת במונחי מותג לפרטנר יש יתרון. חשוב לציין שבעוד שפרטנר איבדה 8.6% ביחס לשנה שעברה, סלקום שומרת על מעמדה.



ברבעון הראשון של 2008 Yes ו HOT לא גייסו לקוחות כלל, אך מדד מותגי העתיד מצביע על עלייה בנכונות של לקוחותיהם להמליץ עליהן. Yes שומרת על הבכורה של השנה שעברה עם נתון משופר- 25.8% ו HOT, אחרי השקעה גדולה בשירות הלקוחות שקנה לו שם רע בציבור משפרת גם היא את התוצאה ועולה מ 0.1% ל 17.4%. ההובלה של Yes מרשימה בעיקר לאור המשבר שחוותה לפני 9 חודשים, כאשר שירותי הלוויין בארץ נפגעו, והסקר מראה כי יצאה מהמשבר מחוזקת.



עוד התגלה מהמחקר כי בשנה האחרונה חלה ירידה דרסטית במדד מותגי העתיד של הבנקים. שיעור הממליצים של דיסקונט צנח מ 27.6% ל 15.5%. גם בבנק הגדול במדינה, לאומי, ירד השיעור בחדות מ 11.5% ל 4.8% בלבד- השיעור הנמוך ביותר בקרב הבנקים. לעומתם, בנק הפועלים שהתמודד השנה עם אחד המשברים הגדולים בתולדותיו זכה לזינוק בכמות הלקוחות המרוצים, מ 1.6% בלבד ל 13.2%. כמו בשנה שעברה, בולט הנתון כי שיעור הממליצים גבוה יותר משמעותית בבנקים הבינוניים, כמו מזרחי טפחות שרשם את השיעור הגבוה ביותר- 34.2%.



לדברי מייקי דגן, עורך מגזין TheMarker, "המדד שלנו מבטא מהפך שחל בעולם הצרכנות והשיווק, והוא העברת הכוח לידי הצרכן. בעידן שלנו, לצרכן יש כוח עצום כמשווק של המותג ויש לו יכולת גדולה מאי פעם להשפיע על צמיחתו או דעיכתו. לכן, חברות מסחריות כבר הבינו שמעבר לזיהוי צרכי הצרכן, עליהן להיות קשובות גם לאידיאלים ולרגישויות שלו. מכיוון שמדובר במדד עתיד, ניתן ללמוד ממנו לאלו מותגים יש פוטנציאל צמיחה גבוה יותר, ביניהם מותג היוגורט החדש של טרה- מולר, תפוזינה של יפאורה תבורי, שמפו הרבל אסנס של פרוקטר גמבל ועוד".



המחקר כלל 1,600 ראיונות. כל מרואיין, בכל אחד מהתחומים שנבדקו, נשאל מהו המותג שהשתמש בו באחרונה או שהוא משתמש בו באופן קבוע. משהשיב הוא נשאל מהי הסבירות שימליץ על מותג זה לחבר, עמית לעבודה או לבן משפחה. הוא התבקש לדרג זאת בין 1 (סבירות נמוכה מאוד) ל7- (סבירות גבוהה מאוד).


אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
סיסיליה סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
קסטרו עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח