הסטארט-אפ הישראלי Humanz, שהוקם בשנת 2017 על ידי חמישה חברים מיחידת 8200, פיתח פתרון מתקדם מסוגו, שרץ בענן של AWS, לניהול קמפיינים ופעילויות משפיענים בעזרת דאטה, כלי ניהול וכלי אנליטיקס. הוא מספק יכולות חדשניות בתחום זה לחברות מסחריות גדולות ובינוניות, משרדי מדיה ופרסום דיגיטליים, חנויות מקוונות וכן הלאה.
Humanz פיתחה פלטפורמה שמעבדת מדי יום בענן של אמזון כ-4 מיליון פרופילים של חברי רשתות חברתיות ויודעת לזהות במדויק מרכיבים כמו: גיל, מגדר, תחביבים ותחומי עניין, רמה סוציו אקונומית ועוד. זאת באמצעות טכנולוגיות כמו למידת מכונה, למידה עמוקה, ניתוח תמונות ועיבוד שפה טבעית (NLP). כך, לדוגמה, ניתוח טקסטים ותמונות יכול להעיד שחבר ספציפי ברשת חברתית מעלה פוסטים על מוצרי יוקרה בתחום הספורט והוא מרבה לרכוש כאלה בנסיעותיו ברחבי העולם. מתוך המאגר העצום הזה המערכת מזהה בכל תחום משפיענים שהתוכן שלהם מעורר עניין ומעורבות – וברוב המכריע של המקרים אינם ידוענים (סלבים). יתירה מכך, האלגוריתמים שפיתחה החברה מסוגלים לזהות ולסנן פרופילים מזויפים ובוטים ולספק למפרסמים ולמשווקים מאגר מידע נקי לחלוטין של עוקבים אמיתיים. המערכת מנתחת את כל סוגי המדיה (תמונות, טקסט, וידאו, סטוריז) ואף יודעת לבנות קהלים להמשך פרסום (דהיינו Retargeting). היא מעשירה את הבנת הלקוחות על קהלי היעד שלהם, על קהלים קרובים למותג, על השיחה המתאימה ועוד.
דרור בלומנטל, מנכ"ל החברה ושותף מייסד, מסביר על שימושי המערכת: "משווקים, חנויות מקוונות ומשרדי פרסום יכולים לנהל קמפיין מקצה לקצה באמצעות ממשק נוח וידידותי אחד של המערכת. כל שעליהם לעשות הוא להגדיר את קהלי היעד למוצר או לשירות, את התקציב ולכמה משתמשים ייחודיים הם רוצים להגיע. המערכת תנתח את הנתונים, תכין מאגר של עוקבים שעונים במדויק למאפיינים ותציג המלצות על המשפיענים שישיגו את התוצאות הטובות ביותר בתקציב שהוגדר. לדוגמה: 2 ננו משפיענים שיש להם עד 5,000 עוקבים ו-4 מיקרו משפיענים שיש להם עד 50,000 עוקבים – כל אחד מהם יעלה פוסט אחד בשבוע באינסטגרם במשך חודש שלם.
המשווקים ומשרדי הפרסום ינהלו דרך המערכת את כל השיחות וההתקשרויות עם המשפיענים, יקבלו דוחות על פעילותם ודוחות של מדדי הצלחה. ניתן כמובן לבצע קמפיינים נוספים על פי ההגדרות הללו או להתאימן לצרכים או למוצרים ושירותים דומים או חדשים. אנו לא מתנגדים לשימוש בידוענים, אך אנו יודעים כיום בוודאות שמשפיעני רשת, שחלקם לא מוכרים על ידי הקהל הרחב, מספקים החזר השקעה מצוין, אם יודעים לזהות אותם במדויק".
להערכת בלומנטל, בשלות המערכת, כלי המדידה והיכולת לסנן פרופילים מזויפים ובוטים תאפשר הטמעה מואצת של כלים מסוג זה לתקציבי הפרסום הפרוגרמטי. הוא מוסיף כי כי כל פעילויות עיבוד המידע ואחסונו מתבצעים בשירותי הענן של אמזון (AWS) והפריסה העולמית של השירותים הללו מסייעת ל-Humanz לפרוץ לשווקים חדשים בעולם.
הפעילות המסחרית של Humanz התחילה באפריל 2018 וכבר עתה שורה ארוכה של מותגים בינלאומיים משתמשים במערכת הדאטה ובשירותי החברה ביניהם: מקדונלדס, זארה, יוניליוור, קורונה, קימברלי קלארק וכן משרדי פרסום וביניהם: אוגילבי, יוניברסל מקאן, קינג ג׳יימס, אמ אנד סי סאצ׳י ועוד.
המערכת תומכת כיום באנגלית, ערבית, עברית, טורקית והיא מוטמעת כיום בישראל, דרום אפריקה, טורקיה ואוסטרליה.
במסגרת קמפיין של מקדונלדס בדרום אפריקה להשקת המבורגר חדש גויסו 15 משפיעני רשת שהפוסטים שלהם זכו ל- 1.25 מיליון חשיפות (30% מעל היעד) ל- 1.1 מיליון משתמשים ייחודיים. כן נרשמו יותר מ-50,000 התייחסויות (engagements) שמהווים 76% יותר מהיעד שהוגדר. מודעות המבצע השיגו 75,000 צפיות והמרה של יותר מ-1,700 משתמשים – 16% מעל היעד שהוגדר.
Humanz סגרה סיבוב סיד של 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מישראל, דרום אפריקה וארה"ב וקיבלה מענק של חצי מיליון דולר של הרשות לחדשנות לחברות בשלבי סיד.