תיבת פנדורה של טונה: המשבר של ארומה ימשיך להתגלגל

המשבר סביב הרעלת המזון, לכאורה, בארומה תל אביב מסעיר את הרשתות החברתיות ואת התקשורת בארץ עם עשרות תגובות, ציורים משעשעים ואמירות קשות, לצד טוקבקים על איכות המזון במסעדות ובבתי קפה והאשמות כאלו ואחרות.



נטיית הלב של רובנו אומרת שהמשבר יעבור ואנשים ישובו לרכוש מזון בארומה תל אביב כמו במסעדות אחרות שהודבקה להם תווית שלילית והשגרה המבורכת תשוב.


אמנם סביר שהעסקים ישובו לשגרה עם פגיעה כזו או אחרת, אבל מהיכרות עם העולם העסקי אני מניח שהפגיעה בארומה תל אביב לא תהייה נקודתית בתקופה הקרובה, והשפעות היקפיות ישובו ויעלו ויפגעו בחברה במשך תקופה ארוכה.



כך לדוגמא בסוף השבוע שעבר "מככבת" בעיתונים האיום בתביעה של יצרנית הדג מול הגורמים השונים ששירבבו את שמה של החברה ככל הנראה בלי אשמה.


כמו כן הגב שנפגעה מההרעלה הגישה תביעה נגד החברה .



רבות מדובר על רגולציה והאופן שהיא "חונקת" את המפעלים. משבר כזה עשוי לגרום למשרד הבריאות להכביד את הרגולציה , לדרוש (ובלחץ הציבור לקבל ) עוד תקנים להגברת הפיקוח על מסעדות ובתי קפה (במקרה זה ) והתוצאה (לצד השמירה המבורכת על היגיינה) הוספת עלויות נוספות על החברה שיתכן ואת חלקם היא תאלץ לגלגל ללקוחותיה.


ממשבר הסיליקון בחלב תנובה ומשברים נוספים אנו למדים כי יש סיכוי כי אירוע כזה לא יחמוק מהרדאר של הפוליטיקאים, הגם שבימים אלו נדמה כי הכנסת היא מקום רגוע הרי שבשגרה הכנסת כרשות המפקחת עשויה לקיים דיונים בנושא, לקבל החלטות ולהטיל על משרד הבריאות ומשרדי ממשלה נוספים להגביר את הפיקוח .



על מערכת המשפט נהוג להגיד שגלגלי הצדק טוחנים לאט. אין ספק שקיימת בעיה במערכת המשפט אבל להערכתי מערכת המשפט תדרש לנושא או במסגרת תביעה של משרד הבריאות או התביעות האישיות של מי שנפגע בהרעלה לכאורה או אפילו של אנשים שעד היום סבלו (באמת או לא באמת) מכאבי בטן בעקבות אכילה במסעדות אלו ואחרות- האירוע האחרון ישכנע אותם להגיש תביעה כנגד הרשת. לתביעות משפטיות כאלו יש מחיר ציבורי המשפט יסוקר בכלי תקשורת והתוצאה היא שהמשבר ישוב ויעלה .



אני משוכנע שישנם עוד מקומות ועוד נקודות שבהם הנושא יעלה (חלילה אירוע אחר של אותה הרשת ) ולכן למרות אולי שזכרונו של הציבור קצר יש סיכוי שיהיה מי שישוב ויזכיר לציבור את הארוע והפגיעה הנקודתית תהיה פגיעה נקודתית רב פעמית שבכל פעם המכירות יפגעו (גם אם במעט).



צריך במקרה של משבר תקשורתי לבחון את ההשלכות הכוללות ולהתיחס אליהן ולא לצאת מנקודת הנחה שהזמן יעבור והכל ישוב על מקומו בשלום .



*אופיר שפיגל הוא מנהל משרד יחסי ציבור

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח