כולם עברו לקניות אונליין – אבל לא כולם יודעים למכור

לאחרונה התבשרנו שאינדיטקס, החברה האם של זארה מתעתדת לסגור 1,200 חנויות בעולם ולהעביר חלק מהמשאבים למכירות מקוונות. חברת האופנה, שהיא הבעלים גם של המותגים פול אנד בר וברשקה, הגדירה כיעד את הגדלת את נתח המכירות המקוונות מ-14% ל-25% תוך שנתיים.


חשוב לציין שהחברה הפסידה 409 מיליון יורו בתקופת הקורונה. נקודת האור העיקרית בתקופה מאתגרת זו הייתה צמיחה של 95% במכירות און ליין באפריל השנה לעומת אפריל 2019.


המקרה הזה הוא דוגמה טובה למגמה עולמית שראינו בחודשים האחרונים. ככל שהתפרצות נגיף הקורונה מגבילה אפשרויות קנייה בעולם בחנויות פיסיות, יותר לקוחות פונים למסחר אלקטרוני, כפתרון נוח וזמין לקניות.


יחד עם זאת, הצמיחה המואצת של אתרי סחר, הובילה לבעיות חדשות, בעיקר בעיות במלאי ושרשרת האספקה, במיוחד כשמדובר על מוצרים מיובאים, לצד אתגרים הנוגעים לטכנולוגיה בה משתמשים לבניית אתר הסחר ושמירה על הקשר עם הצרכנים.


הנה כמה טיפים, שיעזרו לכם, בעלי העסקים, להיערך נכון למכירות מקוונות


1. לקוחות מאוד לא אוהבים העלאת מחירים בתקופות של ביקוש מוגבר. ניסיון להרוויח יותר, עלול בסופו של דבר "לעלות" לכם באובדן של לקוחות.


2. אל תמכרו מוצרים שאין לכם במלאי, או פריטים שיהיה קשה להשיג. זה יכול להוביל למפח נפש של לקוחות.


3. תשתדלו כמה שפחות להזכיר את המגיפה המשתוללת. במקום להפחיד לקוחות, אפשר למתג מוצרים בצורה חדשה, עם כותרת שיווקית – לדוגמה: מוצרים שעוזרים ללקוחות להנות מזמן האיכות שנכפה עליהם, או להזמין את הלקוחות ללמוד נושא כאמצעי לניצול זמן ולמידת מיומנות חדשה.


4. שדרו אמינות וספקו הוכחות לטענות השיווקיות שלכם. תקן ISO, ראיון עם מומחה או testimonials של לקוחות יעזרו לכם בתהליך המכירה.


5. הגדילו את סלי הקנייה של הלקוחות – תנו לטכנולוגיה לעבוד בשבילכם, באמצעות הענקת הטבה של משלוח חינם, מעל קנייה בסכום מסוים. בעגלת הקניות, הציגו ללקוח את הסכום שנותר לו, לקבלת ההטבה. מאמץ קטן וחד פעמי שלכם, יגדיל לכם את ההכנסות.


6. שלחו ללקוחות מייל על "מוצרים שנשכחו בעגלת הקניות". אם בתוך המייל האוטומטי תשלבו גם את הזמן לסיום המכירה, זה ייצר אצל הלקוחות הפסד נתפס והם ימהרו לנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכם.


7. גם במקרים של עיכובים במשלוח, תהיו שקופים עם הלקוחות ודווחו להם מראש על כך. תנו צפי ריאלי לאספקה.


8. בעוד שחלק מהעסקים שולחים הודעות דוא"ל עם עדכונים אודות השינויים שהם מבצעים, צרכנים רבים פשוט מוחקים אותן. אלטרנטיבה טובה היא ליצור דף שאלות ותשובות באתר וברשתות החברתיות.


9. בדקו את האופציה להציע מוצרים דיגיטליים בחינם, או בעלות נמוכה. זה יעזור לכם לשמר את חווית הלקוח, גם אצלו בבית. לחילופין, אפשר לתת ללקוחות שובר הנחה לקנייה הבאה שלהם באתר.


10. הכניסו מוצר חדש לפורטפוליו שלכם – למשל, כרטיס מתנה דיגיטלי. אפשרו ללקוחות להזמין את הגיפט קארד באתר שלכם, כולל כתיבת הקדשה ומשלוח של הגיפט קארד במייל או בסמס לנמען.


הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית 2link, המספקת פתרונות שיווקיים וטכנולוגיים לחברות. www.2link.co.il








אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
shuki-man

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח