רפי ביסקר ושולם פישר– יו"רים משותפים בשופרסל ואפי רוזנהויז – מנכ"ל שופרסל, חשפו היום את המהלך הבא בתוכנית האסטרטגית של חברת שופרסל: השקת פורמט יש – רשת חנויות מזון במחירים זולים, המספקת חוויית קנייה פשוטה עם דגש על כשרות.
פורמט יש מונה 48 סניפים ביום הקמתו (4 נוספים ייפתחו במהלך החודשים הקרובים) בפריסה ארצית מקרית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, בהשקעה של כ- 70 מיליון ₪
הפורמט מבוסס על איחוד רשתות "זול פה" ו- "אלף", לצד סניפים חדשים שיוקמו. לפורמט פוטנציאל התרחבות לאזורים רבים ברחבי הארץ כאשר עד סוף שנת 2009 יעמדו כ- 56 סניפים
פורמט יש הוא נדבך נוסף המאפשר לשופרסל להמשיך ולהגשים את חזונה, במטרה להגיע לקהלי יעד נוספים: משפחות ברוכות ילדים, מגזר חרדי ודתי, מגזר ערבי. בראש הפורמט יעמוד איצ'ה וולקין.
אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל אמר היום: "אנו משיקים את פורמט יש המהווה נקודת ציון חשובה נוספת בהמשך יישום האסטרטגיה של שופרסל, עליה הכרזנו בשנת 2004".
רוזנהויז הוסיף : "החזון של שופרסל "הרשת הקמעונאית המובילה בישראל" ייושם על ידי בניית מערכת יחסים המציעה חדשנות ואמינות לקהל לקוחותינו, חוויית קניה שונה ומגוונת המותאמת לצרכיו – בכל אחד מהפורמטים הקמעונאיים שבנינו. הפריסה הארצית בכל ארבעת הפורמטים, מחזקת תפיסה זו ומאפשרת הוספת שטחי מסחר, הגדלת נתח הלקוחות, חיזוק הנאמנות ותשתית להוספת שירותים נוספים."
איצ'ה וולקין מנהל פורמט יש אמר היום: "כחלק מאסטרטגיית התאמת המגוון ומיקודו, נציע מוצרים ייעודיים וממוקדים יותר, ניתן דגש על מארזי חסכון, אריזות גדולות וכשרויות מהודרות – כל אלה במחירים זולים. מאפייני התפעול, מבטיחים מבנה הוצאות נמוך. בנוסף, נשווק את המותג הפרטי המותאם לצרכי לקוחותינו, אשר יתמוך באסטרטגית המחיר וישולב בכל הקטגוריות. המותג הפרטי עתיד לתפוס נתח מהותי במכירות. כל המוצרים הינם בהכשר הבד"צ. עקרונות אלו מהווים בסיס ליכולת הפורמט להבטיח סל קניה נמוך לאורך זמן."
בתמונה מימין לשמאל: איצ'ה וולקין, שולם פישר, רפי ביסקר ואפי רוזנהויז.
הפורמט מתוכנן להרחיב את סל שירותיו ולהעמיד לרשות קהל הלקוחות תווי קניה, מועדון לקוחות ושירותים פיננסים (כגון כרטיס אשראי) – כל אילו ייעודיים ומותאמים למאפייני הצריכה של קהל המטרה.
לרגל השקת יש, עולה הרשת בקמפיין פרסום ארצי באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי ובולטון פוטנציאל, תחת הסלוגן: יש הכל ובזול, בהשקעה של כ- 7 מיליון ₪ מתוכם כ- 2 מיליון ₪ למגזרים.
הקמפיין כולל שילוט ארצי המונה כ- 650 מכוונים, קמפיין רדיו, מודעות בעיתונות הארצית, תוך מתן דגש על פרסום מקומי, בעיתונות מגזרית, מיתוג נקודות המכירה ופעילות קד"מ בסניפים ובשכונות.