מחקר: המענה הקולי של חברות רבות גורם לרגשות טינה אצל לקוחות

הידיעון המקוון Trends, בעריכת שמחה סיגן, מפרסם כי חברות רבות המשרתות קהלי צרכנים אינן מודעות לנזקים התדמיתיים הנגרמים להן כתוצאה מתכנון לקוי של מערכת המענה הקולי שלהן (IVR- Interactive Voice Response). מחקר שנערך בנושא על-ידי חברת Accenture מציג תגובות של נשאלים המדמים את המגע עם המענה קולי לנהיגה בכבישים עירוניים עמוסים ומפוקקים: "בגלל התנועה האיטית המתקשרים מחפשים, ולעתים גם מוצאים, דרכי גישה אלטרנטיביות כדי להגיע לנציג חי של החברה".



34% מהנשאלים אמרו כי בעיה מספר אחת היא העברתם מנציג לנציג, המחייבת אותם להסביר שוב ושוב את הסיבה להתקשרות וגורמת לאיבוד זמן נוסף. חברת המחקרים Forrester שבדקה את הנושא קובעת, כי הסיבה העיקרית לעיכובים בהגעה לנציג חי במענה הקולי אינה נעוצה בטכנולוגיה, אלא במדיניות החברה – אשר בעיקר בשל הצורך לחסוך בכוח אדם מתכננת מבוך, המבוסס בעיקר על מענה קולי מוקלט.



חברות תעופה ידועות במענה הקולי הידידותי שלהן, וקל באופן יחסי לקבל מהן מידע מהיר – אך אחת הסיבות לכך היא שרק חלק קטן של המתקשרים מעוניין לדבר עם אדם חי. אחד הפיתוחים החדשים בתחום ה- IVR הוא בתחום הפרסוניפיקציה, שהיא היכולת לזהות לקוחות על-פי מספר הטלפון ממנו הם מחייגים, או מספר זיהוי אחר שעליהם להקליד. מערכות כאלה יכולות להעביר את הלקוחות לנציגים המתאימים להם, על-פי פרופיל אישי שלהם המוטמע במערכת.



התייחסות: חברות צריכות להגדיר את אופי הקשר בו הן מעוניינות עם לקוחותיהן. לקוחות מניבים וכאלה עם פוטנציאל של הנבה צריכים להיות מנותבים במהירות הגדולה ביותר אל נציג חי של החברה. אך במקביל, חברה יכולה לקבל החלטה אסטרטגית להיפטר מלקוחות לא מניבים או כאלה שגורמים לה להפסד. המענה הקולי יכול להיות מתוכנת כך, שלקוחות כאלה יבינו את הרמז. לפני מספר שנים החליט 'בנק אוף אמריקה' להיפטר ממספר רב של לקוחות לא מניבים, ואחת השיטות שהשתמש בהן היתה קבלת פנים צוננת ולא ידידותית בסניפים.





אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח