מחקר שהושלם לאחרונה ע"י חברת המיחשוב יוניסיס בקרב 1,200 ארגונים ברחבי העולם, מצביע על פערים משמעותיים בין יעדים עסקיים ויעדי IT של מנהלים בכירים, והערכתם ביחס ליכולת ארגוניהם לממש יעדים אלה. פערים אלה מצביעים על כך שמנהלים אינם מקבלים את המירב מיוזמותיהם העסקיות והשקעותיהם בטכנולוגיית מידע (IT), וזקוקים לגישות חדשות עבור חידוש תהליכיהם העסקיים, יישומים אסטרטגיים ותשתיות IT, כדי לענות לאתגרי הליבה העסקיים שלהם.
על מנת לעזור למנהלים לסגור פערים קריטיים אלה, הכריזה יוניסיס על שירות ה- Unisys Modernization Benchmark. בשימוש במידע מגמות ממחקר יוניסיס, עוזר שירות זה לארגונים להשוות את פעילויותיהם העסקיות ופעילויות IT נוכחיות שלהם מול אלה של עמיתים ומתחרים, ולחשוף את הפערים בין מצבם הרצוי ומוכנותם בפועל כדי להשיג אותו.
מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל, אומר כי שירות זה מאפשר למנהלים להתמקד בפערים אלה שהנם בעלי הסבירות להשפעה הגדולה ביותר, ולזהות את היוזמות העסקיות והטכנולוגיות בהן הם חייבים להשקיע – והדרכים בהן הם חייבים לנהל השקעות אלה, כדי לזכות ביתרון העסקי הגדול ביותר במסגרת הזמן הקצרה ביותר.
"מנהלי IT רבים כלואים בתוך מגבלות תקציביות הנובעות מהתפיסה של אופן תמיכת IT בעסק", אומר מנחם בוסטין. "הם מוציאים 80 אחוז מתקציב ה- IT שלהם על תחזוקת תשתיות, ומשקיעים בחדשנות רק כלאחר יד. מצב זה נכפה בעיקרו ע"י ראיית IT כמרכז הוצאות ולא כהשקעה. השירות החדש של יוניסיס עוזר למנהלים למצוא דרכים רעננות לחשיבה, כך שיוכלו לשחרר IT ולאפשר שיפורי ביצועים פורצי דרך עם מודלים תפעוליים של עלות נמוכה המספקים החזר מקסימלי להשקעה".
המחקר מגלה פערים בין שאיפות וביצוע
המחקר של יוניסיס אשר מספק את מידע הבסיס עבור ה- Unisys Modernization Benchmark, סקר 1,200 מנהלם עסקיים ומנהלי IT ברחבי העולם. כאשר נשאלו מהם יעדיהם העסקיים החשובים ביותר, המשתתפים נתנו באופן גורף עדיפות ליעדים ממוקדים בלקוח ותלויים בלקוח, כמו רכישת לקוחות חדשים, בניית יחסים קרובים יותר עם לקוחות קיימים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, גידול מכירות והכנסות, וחדירה לשווקים חדשים.
המשיבים זיהו 10 יכולות – כמעט כולן עוסקות במידע ובהשקעות IT, שהנן קריטיות למימוש יעדים עסקיים אלה. היכולות כללו יכולת לתמוך חדשנות, תהליכי ניהול IT, קבלת החלטות אסטרטגית, גישה להשקעות ב- IT, תקשורת (זרימת מידע בין ארגונים), מודל מיקור IT, ומודל אבטחת IT.
כל מנהל התבקש לדרג היכן הארגון שלנו נמצא היום ביכולתו לבצע כל תחום, והיכן הוא צופה שהארגון יהיה בשלוש השנים הבאות. בכל המקרים הצביעו דירוגי המנהלים על פער משמעותי בין מוכנותם הנוכחית וביצועים צפויים. לדוגמא:
· 62 אחוז מהמשיבים צופים כי הם יעודדו חדשנות או יהיו מובילי שוק בתמיכה בו בתוך שלוש שנים. עם זאת, 70 אחוז אומרים כי כיום אין להם תמיכה לחדשנות, או שיכולתם רק מתפתחת או הנה בינונית.
· בתיאור תהליכי ניהול IT מצפים 52 אחוז מהמשיבים להתייחס אל IT כהשקעה או כגורם בידול בתוך שלוש שנים. עם זאת, 72 אחוז אומרים כי ביום הם מתייחסים אליו כפונקציית תמיכה, אמצעי לשפר פרודוקטיביות, או הוצאה הונית.
· 67 אחוז מהמשיבים מצפים שתהיה להם תקשורת משולבת ושיתופית עם בעלי תפקידים קריטיים בתוך שלוש שנים. עם זאת, רק 32 אחוז אומרים כי יש להם יכולת זאת עתה.
· בעוד ל- 51 אחוז מהמשיבים יש אסטרטגיות ומודל מיקור IT רשמי ובשל היום, הרי 75 אחוז מצפים שיהיה להם מודל כזה בתוך שלוש שנים.
· 60 אחוז מהמשיבים מדרגים כיום את מודל האבטחה שלהם כלא קיים, מוגבל או בינוני. עם זאת, 75 אחוז מצפים כי מודל האבטחה שלהם יהיה בקדמת הטכנולוגיה בתוך שלוש שנים.
"המחקר מספק נקודת מבט רבת ערך על המקום בו ארגונים נמצאים היום ביחס לאחדים מהתחומים המשמעותיים של העסק וניהול IT, ומהווה כלי רב ערך לעסקים אחרים כדי להעריך את מצבם הנוכחי ושאיפותיהם", אומר מנחם בוסטין. "עם זאת, אין ביטחון כי ארגונים אלה יממשו את יעדיהם במהירות ובאופן המקיף שהם צופים, ולכן מציעה יוניסיס את ה- Unisys Modernization Benchmark כאמצעי להגדלת הסיכויים להצלחתם של לקוחות ארגוניים. השירות יכול לעזור למנהלים למצוא דרך לשחרור עסקיהם מהמגבלות של הערכות לא מבוססות, ליצור מחדש את עדיפויותיהם, ולשחרר IT להובלת העסק בכיוון חדש".