מגזין CMS Wire, הנחשב לאחד המובילים בעולם בתחום השיווק הדיגיטלי, בחר בד"ר
לירז מרגלית, חוקרת התנהגות דיגיטלית לתואר "כותבת השנה" של
המגזין. ד"ר מרגלית כותבת טור קבוע במגזין בנושאי חווית לקוח, התנהגות צרכנים
ועיצוב התנהגות משתמשים.
לירז הקימה לפני מספר חודשים סטראטאפ בשם Wivv
המפתח דמות וירטואלית (בוט) בעלת יכולות לנתח את אישיות המשתמשים ודפוסי קבלת ההחלטות
שלהם מתוך שיחות עימן. הבוט בעל יכולות שכנוע והנעה של משתמשים לפעולה.
״אחד השאלות הכי גדולות שמעסיקה משווקים היא
׳למה׳ צרכנים מתנהגים באופן מסוים, מהן הסיבות המניעות את ההתנהגות. אמנם יש היום
עושר של נתונים המאפשר לראות מה צרכנים עשו, מתי והיכן אבל אין עדיין שום מודלים
שמסבירים למה. זה המקום בו לירז מרגלית נכנסת. לירז היא פסיכולוגית דיגיטלית
המשלבת בין פסיכולוגיה קוגניטיבית וכלכלה התנהגותית כדי לעזור לחברות וארגונים
להבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות שלהם.״ כך נכתב באתר.
״למרות שהיינו רוצים לתפוס את עצמנו כאנשים
רציונאליים, שמונים אחוז מההחלטות שלנו
אינן מודעות, הבנת המניעים הפסיכולוגיים המניעים את ההתנהגות מספקים לברנדים יתרון
תחרותי.״ אומרת לירז בראיון שנתנה למגזין.
היום מתחילה לחלחל ההבנה שהעתיד נמצא ב״חוויות מותאמות אישית״ לכל
לקוח, כדי לעשות זאת ביעילות יש להבין לעומק מיהם הלקוחות שלך ומה מניע אותם. כך
למשל, לקוח שגבוה בקונפורמיזם – המסר שלו צריך להיות – ״זה המוצר הכי פופלרי״
ולעומת זאת, לקוח שמאופיין כאינדבידואליסט, יגיב טוב יותר למסר שאומר – ״יש לך טעם
ייחודי״.