דואר ישראל: 50 מיליון חבילות מחו"ל נמסרו בשנת 2020

חברת דואר ישראל מפרסמת היום את "דוח
הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020
, ממנו עולה כי השנה נמסרו 50 מיליון
חבילות מחו"ל, מול 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של 26.5%. מנתוני
דואר ישראל לסיכום 2020, עולה, כי
מתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון חבילות
נמסרו ב-20 הערים הגדולות: פתח תקוה
– מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה, עם כ-2.9 מיליון חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8
חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-540 אלף חבילות (11.7
חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ-
605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות
לתושב בממוצע).

תל אביב ממשיכה להוביל
את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות החבילות הגבוהה
ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסיה, תל אביב דורגה
השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס
לגודל האוכלוסיה.

עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי
המוביל בהזמנות ב-2020, סופר פארם אתר הקניות הישראלי המוביל

מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי
מכון "שילוב

"I2R
עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה
בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים)
, עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר
הקניות

SHEIN
הסיני (30%) ואחריהם (29%)
ebay

אמזון

(21%)
ו-
.(21%) Next המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב
ובריטניה
.

מסקר מכון "שילוב "I2R עבור דואר ישראל עולה עוד כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב הישראליים
הוא סופר- פארם
(24%), אחריו: טרמינל
X (18%) עזריאלי.
קום
(15%), וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%)
.

ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת אחרי הנעלה, קוסמטיקה,
מוצרי חשמל וגאדגטים

עוד עולה
מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל)
בשנת 2020 היתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו
הנעלה (41%),
קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים
(33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית
(31%) .

דני
גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל,
אמר "שנת 2020 הייתה אחת השנים
המאתגרות בתולדות דואר ישראל והעמידה אותנו במבחן לאור הירידה בהטסות בכל העולם,
סגירת חלק מהמדינות, והצורך ולהמשיך ולשרת את הציבור כתשתית חיונית גם בתקופות
הסגר, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, גם כאשר עובדים רבים נעדרו, עקב מחלה או
בידוד. הגענו לתקופה זו איתנים מתמיד, על בסיס מערך לוגיסטי וטכנולוגי מתקדם שהוקם
בשנים האחרונות, וניהול מוקפד שאיפשר לנו להמשיך ולתת שירות מיטבי גם בתקופת
הקורונה, ואף להיערך לחגי הקניות בצורה טובה יותר משנים קודמות. במהלך 2020 אף יצא
לדרך הליך מכירת 20% מחברת הדואר למשקיע, שיאפשר המשך צמיחת החברה גם בשנים הבאות
על בסיס יכולותינו בתחומי הסחר המקוון והפיננסיים, ועל בסיס רצפת המכירות הרחבה
שיש לנו בכ-1,400 נקודות שירות ברחבי הארץ".

לדברי
גולדשטיין, "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון
שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי
לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים
בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר
באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של
החברה".

46% מהקונים באתרים ישראליים קנו מעל 1,000 שקל ב-2020

הנתונים מראים
כי
22% מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת
2020 באתרים בארץ היה עד 500 שקל בשנה, 23% הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19%
הוציאו בין 1000-2,000 שקל, 11% קנו בין 2,000-3,500 שקל, 7% קנו בין 3,500-5,000
שקל, 9% קנו מעל 5,000 שקל ו-8% לא ידעו להעריך.

28% מהקונים באתרים בינלאומיים קנו מעל 500 דולר ב-2020

27% מהקונים באתרים בינלאומיים ציינו, כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך
2020 מאתרי אינטרנט בחו"ל היתה עד 100 דולר, 36% קנו בין 100 ל-500 דולר, 18%
קנו בין 500-1,000 דולר, ו-10% קנו מעל ל-1,000 דולר, כאשר 8% לא ידעו להעריך את
היקף הקניה.

טווח גילאי
הרוכשים:
מהסקר עולה כי 80% מבני 30-49 אמרו שהם קונים ברשת, לעומת
68% מבני 50+, באופן מפתיע יש יותר בני 30+ שקונים באתרים בחו"ל מאשר בני
20+. מהסקר עולה כי 76% מהקונים באתרים בחו"ל הם בני 30-49, לעומת 65% מבני
18-29 ו-56% מבני 50+.

נתוני ההשכלה
והכנסה של הרוכשים:
80% מהקונים ברשת הם בעלי השכלה גבוהה, ו-84% מהרוכשים הגדירו את
עצמם כבעלי הכנסה מעל הממוצע. באתרים ישראליים קונות יותר נשים (59% לעומת 50%
גברים) ויותר בעלי השכלה גבוהה מבינונית (61% לעומת 44%). 65% מבעלי ההכנסה מתחת
לממוצע ציינו כי השנה הוציאו יותר על רכישות ברשת.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ציין עוד "העובדה שמרבית
האתרים המובילים מוצגים כיום בעברית בממשק משתמש נוח ופשוט, והמחירים מוצגים
בשקלים, מאפשרת לציבור להזמין מהם בפשטות ובנוחות, ומקלה על הקניה גם עבור בני
נוער וצעירים. בתחום התשלומים 60% מהקניות שהתבצעו השנה בכרטיסים הנטענים של בנק
הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו"ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה התחזקות של
רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר
בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות
עד הבית באותו יום, או ביום שלמחרת".

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח