המנהלים בקמעונאות הם הפסימיים ביותר: 44% מאמינים שמצבם יורע בשנה הקרובה

הציפיות הקודרות של מנהלי הכספים בריטייל מנוגדות לתמונת המצב האופטימית במרבית ענפי הכלכלה ובראשם המנהלים בבריאות ובחברות ביוטכנולוגיה ש-70% מהם צופים גידול במכירות. מדובר בתחומים שהתחזקו במשבר הקורונה או ספגו פגיעה מינימלית וזה כפי הנראה הרקע לתחושותיהם הטובות. גם ל-64% ממנהלי הכספים בחברות אנרגיה ציפיות חיוביות לשנה הקרובה.

מקרב כלל משתתפי הסקר, 56% צופים עליה במכירות במהלך 2021 ואילו רק 24% חוזים ירידה. ביצור התעשייתי שיעורם של המנהלים החיוביים ,45% , גבוה רק במקצת מאלו שחוזים ירידה במכירות – 37% מכלל הנשאלים בענף.

הסקר בחן את האסטרטגיות שהחברות מתכוונות לנקוט בהן על רקע המצב והציפיות. ב-42% מחברות הקמעונאות יתבצע ארגון מחדש ו-40% יבחנו את שטחי הנדל"ן שהם צורכים כיום כדי לייעל את השימושים. מתוך כלל החברות, 38% יפעלו לשילוב אוטומציה כתחליף לעבודה ידנית ואילו 21% יפנו עבודות למיקור חוץ לחיסכון בעלויות.

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO Digital, הפסימיות של המנהלים בריטייל מעוגנת למרבה הצער בתמונת המציאות. גם אם לא יהיו סגרים נוספים, מגבלות הריחוק, הצורך בלבישת מסיכה והחשש הטבעי להימצא במקום ציבורים יגרמו לכך שיקח לענף הקמעונאות עוד זמן רב לחזור להיקפי הפעילות של טרום הקורונה. הפתרון לכך הוא בהעמקת הפעילות באינטרנט ולהפוך את חווית המפגש עם הפלטפורמות של החנויות ברשת לנעימה ומוחשית כמו ביקור בחנות על ידי חיבור בין העולם הפיזי והדיגיטלי. חלק מההשקעה בהבאת הקונים לחנויות ובמשיכת תשומת לב העוברים והשבים יש להמיר בכלים מתקדמים של ניהול מועדוני לקוחות ברשת, ריכוז דאטה על קונים ושימוש נכון בו ופניה ממוקדת לפי תחומי הענין.


אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח