ככה עושים שיימינג טרנאראונד

טבעונית שהזמינה לעבודה מנת המבורגר ביונד (טבעונית) מגורדוס.

עבודה, רעבים, תחושה מוזרה, טעם מוזר ובשלב מסוים נפל לה האסימון, שמדובר בבשר.

שני פרסמה פוסט בנושא בקבוצת טבעונים אוכלים בחוץ, במטרה לבייש את המסעדה ולהזהיר את חבריה.

על פניו, טבעונים לא מסתדר עם מזללת המבורגרים ולכן בצד של הטבעונים היו כאלו שניסו לבייש את שני על שהזמינה אוכל ממסעדה בשרית.

מצד שני יכלו בגורדוס להפנים שזה לא קהל היעד שלהם, להתעלם או לשגר התנצלות קלה.

אבל כנראה שברמה האסטרטגית, גורדוס היא יותר ממזללת המבורגרים, אלא עסק שמכוון לקהלים רחבים יותר. לכן הם הרגישו שיש כאן מקום לתיקון.

וזה מה שהם עשו:
1. התייחסו – לא מובן מאליו לטבעוני שמסעדת בשר אכן תתייחס.
2. התנצלו.
3. הביעו רגישות – שזה יותר שווה מלהתנצל.
4. הבהירו שהם מבינים את חומרת האירוע.
5. העבירו לשני תחושת משמעות וביצעו שינוי כדי למנוע הישנות מקרה דומה.
6. הפגינו רצינות והודיעו על נכונות לתרומה של 500 ש"ח למטרה חברתית.

עד כאן, טיפול מוצלח בשיימינג, לא דברים שלא ראינו – אם כי ראינו מעט מדי (הזדמנות להזכיר בקישורים את המקרה של דומינוס פיצה ואת הפער הבולט בין שני אופני ההתמודדות).

אבל יש כאן עוד משהו, את תרומת 500 השקלים למטרה חברתית הם השאירו לשני. בכך, בין אם במכוון ובין אם לא, הם הניחו תשתית לאינגייג'מנט לפוסט של שני, וכך הגדילו את תפוצת הפוסט.


* אסף שמואלי הוא מומחה להתמודדות עם שיימינג וניהול משברים ומקים הבלוג המשבריסט

אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
mike1
Federico1
koren-dor3

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח