חברת אפיליקון האנגלית המפרסמת מידי שנה את נתוני השיווק בעולם, פרסמה היום את נתוניה לשנת 2008 בתקשורת האמריקאית, על פי הם, הישראלים טובים יותר בשיווק מהאמריקאים.
עלייתה של ישראל בתחום השיווק לרשות הטבלה העולמית והדחתה של ארה"ב, היכו בתדהמה את אמריקה, המנסה להתאושש מהמשבר הכלכלי שפוקד אותה בימים אלו. הידיעה צוטטה בכל רחבי אמריקה, והתקשורת האמריקאית מכנה את הניצחון הישראלי בשיווק, כדוגמה לכך שהמשבר בכלכלת אמריקה הוא אחד מהחמורים שידעה ארה"ב.
מתוך הנתונים עולה כי ארה"ב שתמיד היתה ראשונה בכמות ואיכות ה- Affiliates המייצרים רווחים באמצעות שיווק מהאינטרנט, קידום אתרים ופרסום באינטרנט, פינתה השנה את מקומה לישראל.
על פי נתוני אפיליקון בשנת 2006 : 0.45% מאוכלוסיית ארה"ב התפרנסה באמצעות ייצור תנועה לאתרי חברות הענק, כאשר בשוודיה שעמדה במקום השני התפרנסו 0.4% מהתחום, במקום השלישי, אנגליה עם 0.28%, נורווגיה עם 0.26% צרפת עם 0.24% וישראל השתרכה מאחור במקום השישי עם 0.22%.
במהלך שנת 2007- 2008 חל מהפך, ובעקבות נועם לניר, הישראלים גילו את השיטה של שיווק אינטרנט והבאת תנועה מהבית. כיום 0.52% מאוכלוסיית תושבי מדינת ישראל עובדים כמשווקים דרך המחשב הביתי ואילו כמות המשווקים העצמאיים מהאינטרנט בארה"ב ירד ל- 0.48%.
על פי נתוני אפיליקון האנגלית, עשרות אלפי ישראלים מתפרנסים בשיווק דרך האינטרנט, באמצעות קידום אתרים ופרסום באינטרנט מהמחשב הביתי, בעשרות מאות ומליוני דולרים לחודש. בנוסף, החברות בעולם (ובישראל) גילו את היעילות של הישראלים המייצרים תנועה רבה לאתרי האינטרנט שלהם והישראלים הפכו למחוזרים ביותר בשווקים הבינלאומיים.
"הופתענו מהתוצאות שרשמו הישראלים בשנה האחרונה כשהדיחו את ענקית השיווק – ארה"ב, אומר ג'ון פיטרס מנכ"ל אפיליקון האנגלית, "כנראה שהשילוב של הצמיחה הכלכלית בישראל, העובדה שהישראלים גילו את תחום ה- Affiliate ומאז הם לא מפסיקים לעשות כסף מתעשיית האינטרנט, העלה את דירוג הישראלים לראש רשימת המשווקים. בעקבות המהפך נעביר את כנס השיווק השנתי מארה"ב לישראל ובחודש נובמבר הקרוב ינחתו כאן מאות מנכ"לים של חברות ענק אמריקאיות כדי לראות מי הישראלים שעושים עבורם כל כך הרבה כסף?!".