למה לא להאמין לפוליקטאים

רבות דובר על כך
שאין להאמין לפוליטיקאים. הם יאמרו הכל כדי לקבל קולות
. תוצאות הבחירות האחרונות מעידות כי ביישובים ערבים בהם
ביקר נתניהו במסע הבחירות שלו נרשמו 60 אחוזי הצבעה לליכוד. במקביל, רבים ממצביעי
יהדות התורה הצביעו לציונות הדתית
. בנוסף, אנו עומדים בפני השאלה האם מפלגה איסלמיסטית עשויה
לתמוך בנתניהו
.


האם זו רק
ספקולציה או שמא מדובר מגמה
? מקרה בודד זו מקריות, שניים זה סיכוי אפסי, שלושה הם כבר בהחלט שינוי
מגמה
. נפילתו של סער וגם יתר תוצאות הבחירות מראות על רעידת אדמה. גם כשההכרעה לא ברורה, ניכר
כי הציבור מאס בסיסמאות ומחפש ערכים ופתרונות
.

מה הקשר לשיווק
ואסטרטגיה
?
קיימת תפיסה שכיחה לפיה קהלי היעד של העסק הם קשיחים, משזיהיתי הרי הם קהל שווי
ולא יחליפו בקלות. ההיסטוריה מוכיחה שגם חברות מובילות לפתע מצאו עצמן ללא שוק
ונמחקו כמעט כליל כמו לדוגמא נוקיה.


מה שהתרחש
בפוליטיקה , תהליכים דומים קורים גם בחברות מסורתיות
. משתמשי אנדראויד עוברים לאפל ולהיפך. הסיבה היא צרכים ורצונות
משתנים
. קהל מזדקן, קהל צעיר נוצר, ומה שהיה לא מעיד על מה
שיהיה. כדי להישאר תחרותיים ולייצר צמיחה עסקית כל הזמן, עלינו לפעול על פי מספר
עקרונות:


1. התקשורת יותר
חשובה ממוצר. אם נבחן לעומק, האג'נדה של המפלגות שעסקתי בהן כאן לא השתנתה
מהותית. הן בחרו להעביר מסרים בדרך
אפקטיבית, הן היו אחידות וקונסיסטנטיות ולא זיפזפו או ניסו לתפוס גם וגם.


2. תמיד היו בקשר
עם קהל היעד, אל תקחו אותו כמובן מאליו. בעידן רווי מסרים , אם הלקוח לא שמע מכם,
המתחרים יגיעו אל אוזנו. רחוק מהעין רחוק מהלב, וגם לקוח מרוצה עשוי פשוט לשכוח מהדברים הטובים שחווה, שכן יש חוויות
טריות יותר בזיכרונו.


3. תמיד תסרקו את השטח,
תפתחו אנטנות. רבים העסקים שעסוקים בכאן ועכשיו, במכירות במיידי. לפעמים מדובר בעניין
של הישרדות – מזומן ומיד. מגמות אינן קורות ברגע. עבודה דרך ה "זום"
היתה קיימת שנים אחורה. באותו האופן עלינו לזהות מגמות עתידיות, חדשניות. בין אם
להשקיע 5%
מהזמן
או 20%, כל עסק מחוייב לפתח את המחר. ניתן לעשות זאת דרך מחקרי שוק באופן תדיר.
דאגו לבחון
מגמות אצל מתחרים להתעדכן במתרחש במדורי עסקים וטכנולוגיה בתקשורת ובקבוצות רלוונטיות
ברשתות החברתיות.


4. מי באמת קהל
היעד. קהל מתבגר, בוודאי בחברות ותיקות , מתאפיין בצרכים חדשים. תהליך התבגרות הוא
אינו עניין של עשרות שנות הבדל, כי אם -3 4 שנים
. כחברות עלינו לתת מענה הולם גם לקהל זה. הדבר נכון גם לגבי קהל
צעיר שגדל לתוך מציאות קיימת ולא בהכרח מכיר אתכם, כל שכן עלינו לייצר שפה משותפת
איתו.


5. הסביבה משתנה.
שינויים סוציו פוליטיים וכלכליים הם קטליזטור לתהליך טבעי. כל כמה שנים יש אירוע
עולמי – מגיפות, מבצעים צבאיים, תקופות של שפל כלכלי קשה ועוד. עלינו לייצר חוסן
כלכלי. לעולם לא נדע מה השינוי הבא שצפוי לנו. הסיסמא שסיכון וסיכוי הן אותה המילה בסינית (ו/או
יפנית) היא האמת. כל משבר מייצר קרקע חדשה והזדמנויות חדשות. מי שייצר רזרבה
כלכלית או תכנן תוכניות מגירה הצליח להוציא שינוי אל הפועל מהר מאוד.


6. תתקשרו
השינוי. כפי שנאמר "אם אתם לא שם אתם לא קיימים" . לא די בלעשות שינוי.
תקשרו את השינוי דרך תועלות, מענה לצרכים וקהלי יעד. דאגו לאוורר מסרים ומיתוג.

*הכותב הוא
מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים

אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח