החברה בעלת האג'נדה הירוקה מעודדת צרכנים להפוך את המודעות הגוברת ברשתות החברתיות לצעדים אמיתים, ומתחייבת בעצמה לחסוך 78 מליארד בקבוקי פלסטיק חד פעמי עד לשנת 2025
סודהסטרים מותג המים המבעבעים משיקים היום (ג') לרגל יום כדור הארץ שייחל בעוד יומיים קמפיין סביבתי Don't just Share, Care" בכיכובה של אשת העסקים רנדי צוקרבג. בהמשך למסורת הפרסומת המשעשעות של החברה, מעבירה סודהסטרים מסר חברתי נוקב עם הרבה הומור, בעוד דווקא צוקרברג היא זו הקוראת לצופים שלא להסתפק בדאגה עבור כדור הארץ רק בגבולות הרשתות החברתיות, אלא יש לנקוט בצעדים אמיתיים.
בסיום הסרטון מציגה צוקרברג את האתר החדש שהקימה החברה, המאפשר לאנשים לראות אילו שינויים סביבתיים קטנים יכולים לבצע בשגרת חייהם, וכן מכריזה בעצמה על שורה של התחייבויות סביבתיות לשנת 2021.
מחויבות לצמצום פלסטיק חד פעמי
החברה הציבה יעד חדש של חיסכון בשימוש ב-78 מיליארד בקבוקים חד פעמיים עד לשנת 2025, בהתבסס על הגידול העסקי אותו היא חווה ועל החישוב לפיו הכנת מים מוגזים ממי ברז חוסכת שימוש של אלפי בקבוקי פלסטיק חד פעמיים לכל משפחה. היעד השאפתני הינו תוספת של 11 מליארד בקבוקים מהיעד אותו הציבה החברה בשנה שעברה, זאת תודות לגידול משמעותי בפעילות החברה בעולם.
בנוסף, הודיעה סודהסטרים כי עובדת לראשונה על מציאת פתרונות ליצור מכונות ההגזה מחומרים ממוחזרים או מחומרים טבעיים. אמנם מכונת הגזה מיועדות לשימוש שנים רבות ואינן חד פעמיות, אך ייצורן מחומרים ממוחזרים יהיה אבן דרך משמעותית במימוש האג'נדה הסביבתית של החברה בשל העובדה כי החברה מוכרת מיליוני מכונות בכל שנה.
"מכונות ההגזה שלנו סביבתיות בעצם קיומן, כל צרכן סודהסטרים מונע שימוש באלפי בקבוקים חד פעמיים שסופם להיזרק. היום, אנו לוקחים את המחויבות הסביבתית שלנו צעד אחד קדימה ומתכוונים לפתח בעתיד גם את מכשירי הסודהסטרים מחומרים סביבתיים יותר" אמר אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים העולמית.
סטלה קריוף מנכ"לית סודהסטרים ישראל הוסיפה כי "החברה תחל בסוף 2021 בהחלפת בקבוקי הסירופים למשקאות המוגזים לבקבוקי מתכת כאשר הצרכנים הישראלים יהיו הראשונים ליהנות מהמהלך. מדובר במהלך על כוונותיו הצהרנו רק לפני כשנה, והוא צפוי לחסוך ברמה הגלובלית עוד כ- 200 מיליון בקבוקי פלסטיק".
יצוין כי בסקר אחרון שערכה החברה בקרב 600 צרכנים בעולם, עלה כי 84% מצרכני סודהסטרים העידו על שינוי לטובת הסביבה בהרגלי הצריכה והפחתת שימוש בבקבוקים חד פעמיים. כמעט 80% העידו כי המודעות הסביבתית הרחבה שלהם עלתה גם בעקבות השימוש בסודהסטרים.
החברה מתכננת להשקיע בהרחבת השימוש באנרגיה סולארית פי 5 עד לשנת 2022 באמצעות פאנלים סולאריים על גגות אתרי התפעול שלה. זאת בזכות הרחבת שטח המפעל העולמי החדש של החברה ברהט ובזכות האקלים הייחודי בנגב. מהלך זה, יאפשר לחברה לממש 10% מסך צריכת האנרגיה של המפעל באמצעות אנרגיה נקיה. באמצעות השקעות אלו, סודהסטרים אף תורמת ליעד אותו הציבה חברת האם, ענקית המשקאות פפסיקו מעבר ל100% אנרגיה מתחדשת עד ל 2030.
לבסוף הצהירה החברה כי תסגור את משרדיה המטה בישראל ובכל העולם במהלך יום כדור הארץ וקוראת לעובדיה במדינות בהן המצב הבריאותי מאפשר, לצאת לפעילויות התנדבות למען הסביבה.