מחקר: הימצאות מומחה תקשורת שיווקית בצוות ההנהלה הבכירה מגדיל את רווחיות החברה

מחקר חדש של חברת יחסי הציבור וייעוץ התקשורת הבין-לאומית, ברסון-מרסטלר, מוצא כי רק ל- 15% מבין 500 החברות הגדולות בהיקף הכנסתן בעולם יש בצוות ההנהלה הבכירה מומחה תקשורת שיווקית, אשר אמון על קשרי עיתונות ויחסי הציבור של החברה.



המחקר אף מצא כי הימצאותו של חבר הנהלה בכירה אשר אחראי על התקשורת השיווקית עשויה להניב תוצאות עסקיות טובות יותר- חברות בהן ישנו חבר הנהלה בכירה האחראי על משימות אלו, הניבו בין השנים 1999-2004 הכנסות הגבוהות ב- 6.6% מההכנסה הממוצעת בשוק ההון. התוספת של 6.6% בממוצע השנתי בולטת במיוחד בהשוואה לממוצע שנתי שלילי של 2.3%- באותן חמש שנים שנסתיימו ב- 2004.



עוד מצא המחקר כי מבחינת אזורים גיאוגרפיים, קיימת סבירות דומה ב- 500 החברות הגדולות בצפון אמריקה, באירופה ובאסיה-פסיפיק, להימצאותו של חבר הנהלה בכיר מומחה בנושאי תקשורת.



"מכיוון שצוותי ההנהלה הבכירה אחראים להתנהלות החברה ולמחויבות לפעול על פי האינטרסים הציבוריים, קיים צורך גובר ביחסי ציבור כמרכיב בתהליך קבלת ההחלטות לגבי מדיניות החברה", אומרת ד"ר לסלי גיינס-רוס, מנהלת מחקר וידע בברסון-מרסטלר. "צוות הנהלה חייב להיות מעודכן בנושאי תקשורת פנימית וחיצונית, למען שמירה על המוניטין ולהגדלת הרווחיות של החברה".



אף על פי שממצאי המחקר מלמדים כי ב- 85% מהחברות הגדולות בעולם חסר גורם מדריך בקרב חברי ההנהלה הבכירה בנושאי תקשורת, הרי שאצל מרבית חברות אלה (81%) קיים מנהל (שאינו נמנה על ההנהלה הבכירה ביותר) אשר אמון על נושאי תקשורת שיווקית. "אין ספק כי למנהלי תקשורת שיווקית שמור מקום בין חברי ההנהלה הבכירה, היכן שמתקבלות החלטות הנוגעות למדיניות החברה", אומר פאט פורד, חבר ההנהלה הבכירה בברסון-מרסטלר. באסיה פסיפיק, רק אצל מחצית (50%) מהחברות הגדולות יש מנהל תקשורת שיווקית, לעומת הימצאותם של חברי הנהלה האחראים על נושא זה בצפון אמריקה (92%) ובאירופה (81%).



"מאחר שצוות ההנהלה הבכירה משגיח בצורה קפדנית יותר על המוניטין של החברה, מידע בנושאי תקשורת שיווקית צריך לזרום לדרג הגבוה ביותר בארגון", אומר פורד. "זרימה כזו לא יכולה להיעשות אחרי שהתקבלו החלטות עסקיות חשובות והתפרסמו כותרות בעיתון. ההנהלה הבכירה, מתוקף תפקידה כשומרת על ערך החברה, חייבת לבחון את הקונטקסט בו מתקבלות החלטות עסקיות, ולהיות ערוכים לייעץ ולהדריך מנהלים בנושאי תקשורת, ואיך להציג את החברה כאמינה ביותר".



ברסון-מרסטלר הוקמה ב- 1953, והיא חברה בין-לאומית מובילה ליחסי ציבור וייעוץ תקשורתי. ברסון-מרסטלר מספקת ללקוחותיה שירותים אסטרטגיים ותוכניות יישום לכל רוחב תחומי יחסי הציבור וקשרי ציבור, פרסום ושירותי אינטרנט. לחברה רשת של 45 סניפים ו- 49 נציגויות ב- 57 מדינות ברחבי העולם. ברסון-מרסטלר שייכת ל- Brands Young & Rubicam, חברת-בת של WPP Group plc (נסד"ק: WPPGY), אחת מקבוצות שירותי התקשורת בגדולות בעולם. ברסון-מרסטלר מיוצגת בישראל על ידי MS תקשורת עסקית. Young & Rubicam מיוצגת על ידי שלמור-אבנון-עמיחי.

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס