אחרי כמעט שנתיים בלי תחרות המוזיקה הגדולה של אירופה הכוללת שירים
ייחודיים, הופעות ראוותניות והופעות חיות אגדיות (איך אפשר לשכוח את מופע הרקדן בגלגל
האוגר או את הפסנתר הבוער?), הצופים מחכים לתחרות וזקוקים לה יותר מתמיד. התחרות מתחממת וסוכני
ההימורים חושפים את סיכויי הזכייה של הנבחרות השונות לקראת הגמר הצפוי ב-22 במאי.
לאחר שלוח ההופעות נקבע, ההימורים סביב השאלה מי ייקח הביתה את הגביע הנכסף נמצאים
בשיאם.
מעריצים רבים משתמשים באתרים
האהובים עליהם כדי להציע את התחזיות שלהם, אך ל-Booking.com – שותפת הנסיעות הרשמית של אירוויזיון 2021 – יש קלף מנצח כשמדובר
בלוח התוצאות. על אף שהיריבויות עשויות להיות נועזות לא פחות מהתלבושות (שימו לב
לסגנון הלבוש של נציגי נורווגיה), האירופאים למעשה רוחשים חיבה רבה כלפי המדינות
המשתתפות בתחרות האירוויזיון, אשר מתבטאת בטיולים.
Booking.com מאמינה שלהעדפות הנסיעה יש השפעה אמיתית על הבחירה לאיזו מדינה
להצביע. נכון, השיר של מלטה Je Me Casse אולי
יהיה להיט מיידי, ובשיר של איסלנד יש קסם אמיתי ותלבושות נהדרות – אבל ייתכן
שאנשים ישקלו לתת "דוז פואה" דווקא ליעד החופשה האהוב עליהם, בעיקר אם
הם יוכלו לנסוע לשם לתחרות האירוויזיון בשנה הבאה.
על סמך רעיון זה, Booking.com נעזרה במאגרי הנתונים שלה כדי לגלות איך ייראה לוח התוצאות אם
נשלב בין השירים שאנחנו לא יכולים להפסיק לשיר (או להרוס, אם אנחנו לא יודעים את
השפה..) לבין המקומות שאנחנו מבקרים בהם שוב ושוב.
Tour-O-Vision
לוח התוצאות נוצר על ידי שילוב דירוג השירים המועדפים בקרב סוכני
ההימורים לקראת אירוויזיון 2021 עם ציוני הביקורות הממוצעים שניתנו במדינות
המשתתפות על ידי מטיילים ב-Booking.com מאז מאי
2019, אז התקיימה תחרות האירוויזיון האחרונה.
|
Tour-O-Vision (ציונים משולבים של Booking.com ושל סוכני ההימורים)* |
הדירוגים |
1 |
איטליה |
מלטה |
2 |
יוון |
צרפת |
3 |
מלטה |
שווייץ |
4 |
קרואטיה |
איטליה |
5 |
צרפת |
בולגריה |
6 |
שווייץ |
שבדיה |
7 |
אוסטריה |
ליטא |
8 |
בולגריה |
איסלנד |
9 |
פולין |
נורווגיה |
10 |
סרביה |
סן |
לפי לוח התוצאות
האלטרנטיבי הזה, איטליה מובילה (למען האמת, השיר האיטלקי Zitti e buoni הוא שיר אירוויזיון קלאסי),
ואחריה יוון ומלטה. אם הנוסחה של Booking.com תקלע לתוצאות האמת, איטליה תזכה בתחרות בפעם השלישית. על סמך לוח
התוצאות של Booking.com, ישראל תסיים במקום ה-31.
אהבה לא צפויה
כחלק מהמחקר, Booking.com גילתה כמה יריבויות צפויות וכן כמה בריתות הצבעה מפתיעות במיוחד.
על סמך דפוסי הצבעה היסטוריים אפשר אולי לצפות לכך שמדינות מסוימות יצביעו
לשכנותיהן במהלך התחרות, אך כשמדובר בטיולים, התוצאות עשויות להפתיע אפילו יותר מהחצאיות
של להקת Buck’s Fizz הבריטית:
–
בעוד שבממוצע קרואטיה
מעניקה את רוב הנקודות לשכנתה סרביה, כשמדובר בטיולים, איטליה היא זו שמקבלת
ציונים גבוהים בקרב המטיילים הקרואטים.
–
כשמדובר בספרד ובפורטוגל
מסתבר ששכנות טובות הן למעשה גם חברות טובות, ובעבר ספרד קיבלה את רוב הנקודות
מחברתה פורטוגל. אך הצבעות אלו אינן מעידות על תוכניות הנסיעה של המטיילים
מפורטוגל, כאשר צרפת, בריטניה ואיטליה זוכות למספר הביקורים הרב ביותר בקרב
המטיילים הפורטוגלים.
–
לאורך השנים, איטליה
קיבלה בממוצע את רוב הנקודות מאלבניה, והיא גם היעד המוביל בקרב מטיילים אלבנים. עם זאת, איטליה לא משיבה לאלבניה באותו המטבע ומעניקה את רוב הניקוד שלה
לאוקראינה.
–
ישראל קיבלה בממוצע הכי
הרבה נקודות מצרפת, והמטיילים הצרפתים ממוקמים במקום השני בהזמנת חופשות לישראל, אחרי הגרמנים שהם מזמיני החופשה הגדולים ביותר
לישראל מקרב משתתפי האירוויזיון.
–
מן הצד השני, רוסיה היא
המדינה שמתחרה עם צרפת על הנקודות של ישראל, כאשר ישראל מעניקה בממוצע את מספר
הנקודות הרב ביותר לרוסיה.
–
מאז שקפריסין הצטרפה לתחרות
בשנת 1981 היא מעולם לא זכתה בה, אך היא מהווה
יעד מועדף לביקור בקרב מטיילים מהמדינות המתחרות בריטניה, רוסיה וישראל.
–
אוסטרליה הייתה אמורה
להשתתף בתחרות באופן חד פעמי בשנת 2015, אך מאז השתתפה בה חמש פעמים ומתוכן הגיעה
ארבע פעמים לעשירייה הפותחת. מחוץ לבמה, בריטניה היא מ"האוהדות השרופות"
של אוסטרליה, והיא המדינה המובילה בביקורים שם.
חמש המובילות בתחרות
האירוויזיון מובילות גם בנסיעות וטיולים
מקום מובטח בגמר הוא לא
הדבר היחיד שמשותף לחמש הגדולות (בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד) ולאלופה
הנוכחית הולנד – הן גם מחוברות זו לזו כשמדובר בטיולים:
–
בריטניה אולי לא מהווה
איום על לוח התוצאות כמי שהשיגה את הניקוד הנמוך ביותר מבין חמש הגדולות בעשור
האחרון, אך היא עדיין פופולרית בקרב יריבותיה, כאשר המטיילים הגרמנים הם בעלי
הסבירות הגבוהה ביותר לבקר בה.
–
כשמחשבים את הציון
הכולל, מבין המדינות המובילות איטליה לא זכתה בתחרות בעשור האחרון. אך המורשת
העשירה שלה מושכת מטיילים, כאשר רומא זוכה להמלצות רבות של מטיילים הודות
להיסטוריה שלה.
–
על אף שלא השתתפה
באירוויזיון בארבע מתוך עשר השנים האחרונות, הולנד, שניצחה בשנת 2019 ומארחת את
התחרות השנה, מדורגת במקום השני מבחינת ציון האירוויזיון הכולל שלה בעשור האחרון
בהשוואה לחמש הגדולות. וגם מחוץ לבמה, הולנד זוכה לפופולריות בקרב חמש הגדולות,
כאשר תושבים מארבע מבין חמש המדינות שמתחרות בה מרבים למעשה לבקר בה (גרמניה,
בריטניה, צרפת ואיטליה).
אריין דייק (Arjan Dijk), סגן נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי
ב-Booking.com, הוסיף:
"האירוויזיון מבוסס על תחרות ויריבות עזה. אבל זו גם הזדמנות עבור המדינות
המשתתפות להתאחד ולחגוג את השמחה שבמוזיקה ובהופעות. במיוחד השנה, אחרי הפרידה
הארוכה שנובעת מהגבלות הנסיעה, זה מעורר השראה לחשוב על מיליוני המעריצים שמתכנסים
– דרך מסכים וסמארטפונים ברחבי העולם לחגיגה כזו של אחדות ושוויון.
על הבמה כולנו מתחרים על
ה'דוז פואה', אבל נתוני הנסיעות שלנו מראים שאנחנו חברים יותר מכפי שאנחנו מתחרים,
מכיוון שאנחנו משתוקקים לחקור ולגלות את אותם יעדים שאנחנו מתחרים מולם. במטרה
להקל על כולם לחוות את העולם, ב-Booking.com אנו מתרגשים לקראת האפשרות של החזרה העתידית לטיולים,
בדרך לגלות את המגוון המדהים שיש לעולם להציע, כשיהיה בטוח לעשות זאת".