בהודעה משותפת של איגוד השיווק הישראלי בראשותו של ירון דור ואיגוד חברות הפרסום בראשותו של יאיר גלר קוראים לכלל התקשורת לשנות לאלתר את האג'נדה התקשורתית, התפקיד של התקשורת הינו תפקיד חשוב בימים אלה ותפקידה המרכזי בעיתות משבר הינו דיווח אובייקטבי של תמונת המצב. במקום להרגיע את המצב ולהעביר מידע עדכני, דואגת התקשורת השכם והערב ליצור בהלה ופאניקה ולחץ אצל כלל הציבור בסקציות השונות.
התקשורת שולחת את הצרכנים להיפטר מהחסכונות שלהם באמצעות מינוף ההפסדים כרגע שנגרמים בשל המשבר הכלכלי, הצרכנים נוהגים בפאניקה שתביא את המשק ואותם להתרסקות. ההפסדים אשר יגרמו לצרכנים יהיו הרבה יותר גבוהים בעתיד, כלל הפרסומים בעיקר בעיתונות הכלכלית גורמים לאזרחים להפעיל שיקול דעת מוטעה והתנהגות צרכנית שבסופה כולם יפסידו.
יאיר גלר יו"ר איגוד חברות הפרסום: " חייבים לגבש תקשורת אחראית בימים אלה, אפקט החרדה פושה בכל המיגזרים וגורם להיסטריה והתנהגות לא שקולה וחסרת אחריות, נדמה כי התקשורת מקשרת כל נושא למשבר הכלכלי וממנפת אותו עד זב דם. פאניקה מרחיקה את הצרכנים מצריכה נבונה, גורמת נזקים בלתי הפיכים למשק הצרכני, לחוסר התייחסות בשיקול דעת למבצעי המכירות של המשווקים השונים, ובסוף היום אותה פאניקה תביא לעצירת הפרסום שיגרור מפולת של העיתונות עצמה."
ירון דור יו"ר איגוד השיווק הישראלי: "אין ספק שאותות המשבר אכן הגיעו אלינו, כל חברה מנסה לגבש לעצמה את האמצעים היעילים והמקצועיים לטיפול במשבר וההיסטריה התקשורתית לא מניחה להפעיל שיקול דעת אחראי, אנו מבקשים מהתקשורת להוריד פרופיל ולעשות את עבודתה נאמנה שאני רואה אותה ככלי מדווח ויש לה משקל מאוד חשוב."
ההודעה הועברה לכלל עורכי העיתונים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית במטרה לעזור ולתמוך בתקופה זו.