על פי דוח "סטטיסטיקות דואר אלקטרוני לרבעון האחרון של 2005" של חברת eROI, צנחו שיעורי הפתיחה של הודעות דואר אלקטרוני שדוורו בצורה מסחרית ב- 29%. אחוז ההודעות בהן הנמען ביצע פעולה כגון לחיצה על קישור, צנח גם הוא ב- 21%. על פי הדוח, חסימה של תמונות ע"י Gmail, אאוטלוק 2003 ושרתי דואר אחרים היו גורם בירידת שיעור החשיפה.
אלון זכאי, מנכ"ל A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט: "כמות המיילים העולמית, והשימוש הגובר ברשימות תפוצה, הביאו לירידה באטרקטיביות של הודעות דואר שיווקיות. גם העליה המתמשכת בכמות דואר הזבל גורמת להגברת סינון התכנים בארגונים ובמערכות דואר אלקטרוני, ומכך נפגעים גם עסקים השולחים דואר לגיטימי. למרות זאת, אנשי שיווק המדוורים על פי עקרונות נכונים יכולים להגיע בדיוור לתוצאות מרשימות והחזר גבוה על ההשקעה".
הדוח מציין כי הודעות דואר לקהל לקוחות ממוקד זוכות לשיעור חשיפה גבוה בהרבה, העולה לרוב על 40%.
"חשוב להבין, כי קמפיין דיוור מוצלח הינו מכלול של פעולות ואינו מסתכם בלחיצה על SEND", מוסיף זכאי. "בתהליך הדיוור חייבים להתקיים השלבים הבאים, ובסדר הנכון:
אפיון קהל המטרה לדיוור ואיסוף הרשומות- על הרשומות להיות מפולחות, אישיות וברשות הנמען. הכנת החומר – התוכן והעיצוב צריכים להישקל בקפידה לאור ההיכרות עם הלקוחות.
פעולת הדיוור חייבת להתבצע ע"י כלי איכותי, ולבט לא דרך האאוטלוק, וחייבת להתבצע בדיקה של תוצאות הדיוור- ניתוח של תגובת הנמענים מבחינת אחוזי קריאה ופרמטרים אחרים לאור המטרות שהוגדרו לדיוור".
על פי הדוח, יום חמישי ושישי הם הימים בהם אחוז הפתיחה של הודעות הוא הגבוה ביותר.
למרות זאת, צייין ראיין בוכנן, מנכ"ל eROI כי היום האידאלי לדיוור משתנה בכל רבעון.