סקר: 61% מההורים מעדיפים להצטייד לבית הספר דרך אתרי מכירות בינלאומיים

פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים והציבור לא ממתין
להחלטות, וקונה מוצרי חזרה לבית הספר, למרות אי הוודאות. מסקר שערכה בימים אלה חברת
דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר 'שילוב
R2I', לקראת החזרה לבית הספר, עולה כי
86% מההורים לילדים בגילאי בית הספר (גילאי 6-18) מתכוונים לרכוש מוצרי חזרה לבית
הספר. 12% מההורים עדיין לא החליטו אם
יקנו מוצרי חזרה לבית הספר
הקיץ, ו-2% סבורים שלא ירכשו כלל.

הסקר נערך בסוף חודש יולי, בקרב מדגם ארצי ומייצג של 305 גברים ונשים יהודים בני
30-60, שהינם הורים לילדים בגילאי 6-18, ונוהגים לערוך קניות של מוצרים שאינם מזון
מאתרי און ליין בארץ ו/או בחו"ל. הסקר נערך בקרב מדגם מגולשי
iPanel, המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל.

81% יקנו מוצרי חזרה לבית ספר בחנויות כלי כתיבה פיזיות בארץ ו-47% דרך האינטרנט

81% מהנשאלים בסקר ציינו, כי הם מתכוונים לקנות
מוצרי חזרה לבית הספר (ציוד ולא ספרי לימוד) בחנויות פיזיות בארץ, בעוד ש-47% אמרו
שירכשו באתרי און ליין ישראליים ובינלאומיים. 38% מהנשאלים אמרו שירכשו מוצרים רק
בחנויות פיזיות בארץ ו-4% אמרו שירכשו רק באינטרנט. 43% מהנשאלים בסקר ציינו כי
יקנו מוצרי חזרה לבית הספר גם בחנויות פיזיות בארץ וגם דרך האינטרנט.

מהסקר של דואר ישראל ומכון שילוב I2R עולה, כי ככל שההכנסה הממוצעת
נמוכה יותר, כך הציבור קונה יותר בחנויות הפיזיות: 49% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע
אמרו שירכשו מוצרי חזרה לבית הספר רק בחנויות פיזיות בארץ, לעומת 27% מקרב בעלי
הכנסה ממוצעת ו-36% מבעלי ההכנסה מעל לממוצע.

כמחצית מהגברים (49%) אמרו שירכשו גם בחנויות כלי
כתיבה פיזיות וגם דרך האינטרנט, לעומת 38% מהנשים. 48% מבני 40-49 אמרו שירכשו גם
ברשת וגם בחנויות בארץ, לעומת 33% מבני 50-60. תושבי אזור הצפון יקנו פחות בשני
הערוצים, כאשר רק 31% אמרו שירכשו גם וגם, מול כ-49% בקרב תושבי המרכז, הדרום והשפלה.

נוי קדם-מדמון, סמנכ"ל תקשורת
והסברה בדואר ישראל
: "הציבור למד לחיות עם הקורונה ונערך לשנת הלימודים, על אף חוסר הוודאות.
מגוון האפשרויות לרכישת מוצרי חזרה לבית הספר מאפשר כיום לכל אחד לבצע את הרכישה בזמן
ובמקום שנוחים לו, ולבחור האם לקנות ברשת או בחנויות הפיזיות".

לדבריה, "אנו רואים תופעה של קניה רב ערוצית (Multi-Channels), כאשר הלקוח מבצע שימוש במספר
ערוצים לקניות, הוא יבצע בדיקות והשוואה באתרי און ליין ויגיע פיזית לרכוש את המוצרים
בחנויות השכונתיות ובקניונים, או להיפך – יכנס לחנויות יראה את המוצרים ואז יזמין אותם
מאתרים בארץ ובחו"ל מגמה זו של התאוששות בקניות באונליין, לעומת שנה שעברה באה
גם לידי ביטוי גם בנתוני החציון של דואר ישראל בהם ראינו גידול של 32% בהזמנות מחו"ל
בחצי הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התאוששות זו בקניות בסחר המקוון,
הן באופן כללי והן לקראת שנת הלימודים שבפתח, משקפת לנו כי לאחר תקופה של חוסר ודאות,
החיים חוזרים למסלולם".

הישראלים מעדיפים לקנות ציוד חזרה לבית הספר באתרים
ישראליים

הציבור הישראלי מעדיף לרכוש השנה מוצרי חזרה לבית
הספר דווקא ברשתות האון ליין הישראליות. מתוך הקונים ברשת, 43% מהם ציינו כי יקנו בעיקר
באתרי אינטרנט בארץ ו-19% ציינו כי יקנו בעיקר באתרי אינטרנט מחו"ל. כשליש
מהקונים (29%) ציינו כי יקנו מאתרים בארץ ו/או מחו"ל באותה מידה.

שליש מהמתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר דרך
האינטרנט צפויים לקנות יותר משנה שעברה, לעומת 21% שציינו כי יקנו פחות. שליש מהמתכוונים
לקנות און ליין יקנו אותו דבר כמו בשנה שעברה.

תיקי בית ספר וכלי כתיבה הם מוצרי החזרה לבתי ספר
הפופולריים לרכישה ברשת לקראת שנת הלימודים

המוצרים הפופולריים ביותר לרכישה און ליין הם תיקי
בית ספר וילקוטים (61% אמרו שמתכוונים לרכוש), כלי כתיבה (61%), קלמרים (52%),
מחברות/דפדפות (49%), מדבקות לספרים ומחברות (47%), וכן תיקיות/ניילוניות/שמרדפים/
חוצצים /קלסרים (45%).

קרביץ הוא האתר המוביל לקניות ברשת בארץ, אחריו: אופיס דיפו, מקס סטוק וסטימצקי

עלי אקספרס הוא האתר הבינלאומי המוביל לקניות מוצרי חזרה לבית הספר, אחריו SHEIN ו-eBay

67% מהמתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית הספר ברשת
ציינו כי יזמינו באתרים ישראליים, כאשר האתר המוביל הוא קרביץ (38%), אחריו: אופיס
דיפו (30%), מקס סטוק (27%) וסטימצקי (22%).

61% מהמתכוונים לקנות פריטי
חזרה לבית הספר ברשת ציינו, כי יקנו מאתרים מחו"ל
, כאשר האתר הבינלאומי המוביל הוא עלי אקספרס (47%), ולאחר מכן SHEIN (22%), eBay (20%) ו-Amazon (16%).

79% מההורים יוציאו עד 500 שקל בקנית מוצרי חזרה
לבית הספר ברשת ו-83% יוציאו סכום זהה בחנויות הפיזיות

בקרב המתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר און
ליין, 34% מההורים לילדים בגיל 6-18 ציינו כי יוציאו עד 250 שקל, 45% יוציאו
251-500 שקל ו-16% יוציאו מעל 500 שקל. בקרב המתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר
בחנויות כלי כתיבה פיזיות הסכומים דומים: 38% אמרו שיוציאו בקניות עד 250 שקל
בממוצע, 46% יוציאו 251-500 שקל בממוצע, ו-13% יוציאו מעל 500 שקל בממוצע.

באופן הגיוני, הורים לילד אחד יוציאו פחות בקניות
מוצרי חזרה לבית הספר, מאשר משפחה עם 2 ילדים ויותר. בסקר 50% מבתי האב בהם יש ילד אחד, אמרו שיוציאו עד 250
שקל בקניה און ליין, לעומת 21% מבתי האב עם שני ילדים. 56% מבתי האב בהם יש
שני ילדים יוציאו יותר – בין 250-500 שקל בקניית מוצרי חזרה לבית הספר, לעומת בתי
אב עם ילד אחד בלבד (30%).

51% מבתי האב עם ילד אחד בגיל בית ספר אמרו שיוציאו
בחנויות הפיזיות עד 250 שקל, לעומת 24%-33% מבתי האב עם 2-3 ילדים. בקרב
משפחות עם 3 ילדים 21% אמרו שיוציאו יותר מ-500 שקל, לעומת 9% מבתי האב עם ילד אחד.
הורים בוגרים יוציאו בממוצע יותר מאשר הורים צעירים, ככל הנראה כי ילדיהם בגילאי
תיכון וזקוקים למוצרים יקרים יותר. 51% מגילאי 40-49 יוציאו סכום של 251-500 שקל מול
35% בגילאי 30-39.

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח