פתרונות שיגרמו לעסק המקוון שלכם לבעוט

יריב דרור מייסד שותף ומנכ"ל, StoreYa מערכת בינה מלאכותית לשיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות

במקרים רבים
בחיינו פתיחת עסק היא מן הגשמת חלום או הבאת החזון האישי לידי ביטוי.


בשנה האחרונה נוכחנו
לדעת עם הגעתו של נגיף הקורונה כי הבלתי הצפוי הוא הדבר הצפוי ביותר וההשפעות
השליליות ניכרו בצורה דרסטית מבחינה כלכלית אפילו על עסקים ותיקים. המגיפה העולמית
הצריכה התאמות ארגוניות מידיות והובילה להאצה דרמטית במעבר לעולם הדיגיטלי – בין
אם מדובר על תחומי: החברה, המשפחה וכמובן על הקניות שהם חלק בלתי נפרד מחיי
היומיום.

עסקים שעבדו
בצורה פרונטלית בלבד חוו על בשרם הפסדים כלכליים משמעותיים בשל הסגרים וכל
השינויים הפתאומיים ללא כל הודעה מוקדמת – ומנגד אלו אשר פתחו חנויות מסחר דיגיטלי
או השקיעו בקיימות, המשיכו בתנועתם תוך מבט קדימה ואף הצבת יעדים מחודשים. לפי נתוני אתר
Statista במהלך שנת 2020 יותר משני מיליארד אנשים רכשו סחורות או שירותים
באינטרנט, ובאותה שנה עלו המכירות הקמעונאיות האלקטרוניות על 4.2 טריליון דולר ברחבי
העולם. עם זאת גם המעבר לדיגיטל או שימוש בחנות הדיגיטלית בתור מנוע צמיחה לעסק הם
לא מספיקים וישנו צורך בשילוב פתרונות מותאמים אישית על מנת שהדרך להצלחה תימשך.
ולהלן פתרונות אפשריים לכך:

בניית קהילה משפחתית
יש צורך לייחד את המותג שלכם
ולייצר אותנטיות בין אם סביב המוצרים, סיפור החברה או תחושת השייכות שתגרום לקהל
היעד שלכם להבין שהם לא רק רוכשים מוצר אלא לוקחים חלק בחוויה אשר מעניקה להם ערך
מוסף ומשמעות.

למשל חברה
האופנה האמריקאית
Patagonia אשר לפני שנים אחדות יצאה בקמפיין שבו קראה ללקוחותיה: "אל תקנו את הז'קט
הזה אם אתם לא צריכים אותו".
מה היה הרעיון? לייצר מסר של קהילת אנשים ששומרת
על איכות הסביבה ויודעת כי חשוב לקנות רק בגדים שבאמת נחוצים להם – כיוון שמה שלא
נחוץ עשוי לגרום לזיהום אוויר ואף לפגיעה סביבתית. ובמבחן התוצאה – הצרכנים נהרו
בהמוניהם וראו את המותג כבעל אג'נדה חברתית אמיתית. אומנם לא כל מהלך מצידכם יהיה
פורץ דרך אך בנייה הדרגתית תיצור במרוצת הזמן את האפקט הרצוי.

האם הרובוט ינצח את האדם? פרסום מונחה בינה מלאכותית (AI)
הדרך העיקרית לייצר
גידול בהכנסות היא באמצעות פרסום בגוגל ופייסבוק. בעבר היה נהוג להשתמש
בסוכנויות פרסום אשר באופן ידני היו יוצרות קמפיינים ממומנים לחנות הדיגיטלית
ולמספר מוצרים על פי בקשת הלקוח. כיום קיימות מערכות בינה מלאכותית, אשר יודעות
בזמן אמת להתאים את החיפוש של המשתמש לדף המוצר הרלוונטי של החנות במחיר הקלקה
הנמוך ביותר. מערכות מסוג זה יודעות לבצע אופטימיזציה 24/7 והן גם
מתממשקות לפלטפורמות איקומרס, דבר המקנה להן יתרון מכיוון שהו יכולות להשתמש בדאטה
של אותה חנות לטובת הלקוח, דאטה שגם לפייסבוק ולגוגל אין.

כל המרבה הרי זה
משובח?

עבודה בפלטפורמות מרובות ולא באחת. קיימת חשיבות רבה להשקעת מאמצים
בפלטפורמה שבה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים, לכן זוהי לא
כמות
הפלטפורמות שמשחקת פה תפקיד אלא מידת הרלוונטיות למותג שלכם. אם המותג שלכם
פונה לבנות בגילאי 12-16 אז טיקטוק ואינסטגרם לדוגמא יהיו יותר רלוונטיות מפייסבוק
ופינטרסט. אם קהל היעד שלכם נוטה יותר לגילאי 30 צפונה אז הפייסבוק יהיה עבורכם
מדויק יותר. וכן הלאה – ככל שתחקרו ותתחקו אחר קהל היעד שלכם ותדמיינו את עצמכם
בכיסא שלו כך תקלעו למטרה.

הגיע הזמן לא לפחד
מאפליקציות שיווק ודיוור אימייל מרטקיטנג

לעיתים אלו עשויות
להישמע מורכבות עבור מי שעדיין לא התנסה בכך אך זו אחת מהדרכים האידיאליות לייצר
הכנסות עבור העסק שלכם. ההמלצה היא להשתמש באפליקציה שמתממשקת לפלטפורמת
איקומרס בה אתם משתמשים. חשוב לייצר אימייל של נטישת עגלת קניות, ומיילים שישלחו
באופן שוטף להשאיר את הקהל מעודכן ולנסות להחזיר אותו לחנות עם מוצרים
חדשים/סיילים/וכו'. גם כאן בדומה לבחירה בפלטפורמה צורת ההתנסחות צריכה להיות
בהתאם לקהל הלקוחות שלכם – הרי פנייה לבחור/ה שנמצאים לפני הטיול הגדול לא תהיה
באותו אופן שתתקיים פנייה לפנסיונרים שמתכננים את הטיול הזוגי עליו חלמו יחדיו
ארבעה עשורים. הדיוק השפתי, האותנטיות והערך המוסף יהוו מתכון מנצח לכך.

שירות כבסיס לצמיחה מתמדת
באותה דרך בה אתם מתיישבים במסעדה ולא מסתכלים רק על הטעם של
האוכל אלא גם על: הצורה בה התקבלתם בכניסה, ניקיון השולחנות, הלבוש של הצוות במקום
כך קהל הלקוחות מתבונן בחנות המסחר הדיגיטלי שלכם – בין אם מדובר בהוספה של צ'אט/
מספר טלפון באתר, כתיבת מדריכים
שעשויים לייעל למבקר את חווית הגלישה, עמידה בזמן במשלוחים וכמו כן תשומת לב
לאותיות הקטנות עליהם התחייבתם – כל אלו ייצרו את ההבדל שבין ההמרה של אותו מבקר
ללקוח או לאותו אחד שנטש אתכם לאחר חוויית קניית מאכזבת. אתם לא יכולים לעמוד
בהתחייבות מסוימת? אל תתחייבו על כך או שתיעזרו בחברה חיצונית שתעשה עבורכם את
ההבדל בין המצוי לרצוי.

למה שבעצם הכסף לא יעבוד עבורכם? בניגוד
לחנות פיזית שפועלת בזמני פעילות משתנים חנות מסחר אלקטרוני פתוחה מסביב לשעון.
אימוץ החדשנות וקפיצה אל תוך רכבת החנויות הדיגיטליות תוך הבנת החדשנות בעולם
זה ושילוב ראייה לטווח הארוך – יהוו בסיס איתן לצמיחתם של העסקים. ניתן לראות על
פי נתוני אתר
Statista שבשנת 2020, המכירות בחנויות המסחר הדיגיטליות ברחבי
העולם הסתכמו ב- 4.28 טריליון דולר ואלו צפויות לגדול ל -5.4 טריליון דולר בשנת
2022.
ומה העתיד טומן
חובו?
נדמה כי הנתונים מדברים בעד עצמם אך האצבע על ההדק בהמשך קידומו של העסק
היא שתשמור על חלומכם חי, קיים ובועט.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yael7
lin1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח